Beeld Digital video camera recorder sony

mdc1756

Steunend lid
Vip Lid
Hoi,

Ik heb hier nog een 10 tal cassettes video Hi8 liggen die ik wel nog met kabels op tv kan afspelen maar ik zou die graag op de pc krijgen.
Ik daar nu geen eigenlijk niets van, moet ik daarvoor iets van hardware van kopen en welke software te gebruiken of gaat dit helemaal niet meer.

Alvast bedankt,

Ed

Sony DCR-TRV120E handleidng

Ik zoek gewoon een divice waar de kabel van mijn camera die eindigt in 3 kleuren kan op aansluiten en zo via USB aan mijn pc hangen.
NEE, je wil S-Video, wat je camcorder ook heeft. Gaat je veel beter beeld geven.
Zoek dus een kit uit waarin ook ee S-Video kabel meegeleverd wordt, of bestel die apart.
Indien je dat niet vindt, heb er hoogstwrs nog wel een liggen.

"Er is een significant verschil tussen A/V (composiet video) en S-video bij het overzetten van video van tape naar computer.
S-video levert over het algemeen een betere beeldkwaliteit omdat het de chrominantie (kleur) en luminantie (helderheid) van het videosignaal scheidt, wat resulteert in minder interferentie en een scherper beeld"

Of als je nog een oudere computer met Firewire/i.LINK hebt, of iemand in je familie of vriendenkring, gebruik je dat.
Gaat je een nog beter beeld geven.

i.LINK zal wrs geen bruikbare optie zijn?
Geef het toch maar mee, beste optie mocht je het op je vorige computer/laptop ofzo toch hebben...
Of als je een MAC hebt, die heeft dat mogelijk ook, zou ik daarvoor gaan. De bestanden kan je latijd nog naar je pc overzzetten.

Hoe importeer ik video's op een tape naar een computer met PlayMemories Home?
Ok, PlayMemories zal je mss niet meer hebben of werken, maar daar zie je dat je via i.LINK mogelijk in HD zou kunnen importeren.
Wrs nog veel betere kwaliteit omdat het digitaal is.
Kan via i.LINK wrs ook wel met OBS..

Amazon BE - DIGITNOW! Video Grabber stuurt Hi8 VHS naar digitale dvd voor Windows 11/Mac €21,99
(Heb de grabbers ik genoemd heb nooit zelf gebruikt. Hoe en/of goed het werkt, geen idee, moet je zelf maar opzoeken.

Daarbij nog een S-Video kabel en je hebt een betere dan A/V optie:
Amazon BE - Goobay 50057 S-Video, afgeschermd apart, 1 m kabellengte 5 mm diameter 1m= €2,20 kunt ook nog 2 en 5m kiezen.

Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan