downgrouden naar windows 7

Status
Niet open voor verdere reacties.
je kan enkel downgraden met een OEM versie en dan nog enkel van win8 pro naar de windows7 pro...
je kan dus Niet downgraden naar XP !!!

noteer de licentie die je vind aan de onderkant van je laptop...je dient tevens ook in het bezit te zijn van de OEM windows7 pro installatie dvd die dezelfde bit versie heeft als de windows8 pro die je in gebruik heb...
check ook of je al de drivers vind die nodig zijn om de windows7 pro feilloos te laten draaien .....ontbreken er drivers ,denk je best 2 x na vooralleer je de downgrade uitvoerd.

voldoet alles ,dan plaats je de OEM win7 dvd in de drive en je start daar van op ..
maar vooralleer deze bewerking op te starten dien je de commando lijn ( powershel) in de win8 toestemming te geven op te starten vanaf deze dvd ....
daarvoor bekijk je eerst dit filmpje ....Downgrade windows8 naar windows 7

 
Downgraden in de zin van het woord gaat niet altijd lukken, maar na een format C kun je elke besturing er op zetten die je wilt.
Je bent dan wel alle data kwijt dat op de C schijf stond.
 
inderdaad kan je alle besturingsystemen op je c zetten als je c is geformateerd maar dat deze word geactiveerd ook al is het een orginele key is wel de vraag?
onlangs heb ik eens xp geinstalleerd toen ik hem wou activeren.kreeg ik de melding (is reeds in gebruik) met vista hetzelfde liedje.ook al zet je deze op een andere pc hetzelfde liedje.je zou deze wel kunnen activeren indien je over recovery cd,s beschikt? denk ik
 
Activatie gaat alleen met een licentie die gedowngrade is. Indien je over een Windows 8 licentie beschikt, kan je via Microsoft Activation Support (tel) een licentiecode krijgen die geschikt is voor Windows 7. Je kan dus niet dezelfde licentie code gebruiken.
 
onlangs heb ik eens xp geinstalleerd toen ik hem wou activeren.kreeg ik de melding (is reeds in gebruik) met vista hetzelfde liedje.ook al zet je deze op een andere pc hetzelfde liedje.je zou deze wel kunnen activeren indien je over recovery cd,s beschikt? denk ik

Je kan een enkele licentie slechts gebruiken op één toestel. Bij een herinstallatie op hetzelfde toestel met hetzelfde installatie medium type (OEM, Retail, VL, ...), kan je zonder problemen een heractivatie doen. Wanneer de hardware drastisch vernieuwd wordt of er wordt een totaal ander toestel gebruikt, gaat Windows activatie vanzelfsprekend falen.

Bij een recovery dmv bijvoorbeeld een image, is een activatie niet nodig daar het product al geactiveerd werd voordien (normaal gezien). Een image is een clone van je systeem en vereist dus geen heractivatie, zolang de image wordt gerestored op hetzelfde toestel waar de image genomen werd.
Op gelijkaardige hardware (vb twee dezelfde laptops) gaat dit ook maar is wettelijk niet in orde dan.
 
dimitri , je geeft maar zeer karige informatie. Ik veronderstel dat je nu windows8 geïnstalleerd hebt en voorheen windows7. Hoe heb je dit uitgevoerd? Een Upgrade uitgevoerd of een nieuwe installatie uitgevoerd?
 
ik voer altijd een format c uit.
en ik kies dan voor windhoos 7,
heel veel mensen hebben het gehad mee windhoos 8...
ik ken er die zelfs de laptop al terug gebracht hebben naar de winkel.
en dan willen ze windhoos 7, of anders geen laptop.
ik hoop voor windhoos 8 gebruikers, dat de eerst volgende update, al deze problemen oplost...
Ps, er zijn nog genoeg windhoos 7 laptops nieuw in omloop....Medion bv...in de webshop..
 
ik denk dat je verkeerd bent ingelicht.windows8 is in feite beter dan windows7.win7 is beter in omgang maar met win8 kan je reeds veel meer dingen doen.enkel de startknop mankeert eraan maar daar komt al een oplossing voor hoor.dat er nog pc,s zijn win7 kan ik best geloven sommige winkels hebben die nog in voorraad eenmaal uitgeput zal je automatisch eentje moeten aankopen met win8 erop.hopelijk je dan nog een cd-rom van win7 in huis?
maar daar gaat het niet over.is je probleem nu opgelost windehelpdesk?:vraagteken::vraagteken::vraagteken:
 
Je kan een enkele licentie slechts gebruiken op één toestel. Bij een herinstallatie op hetzelfde toestel met hetzelfde installatie medium type (OEM, Retail, VL, ...), kan je zonder problemen een heractivatie doen. Wanneer de hardware drastisch vernieuwd wordt of er wordt een totaal ander toestel gebruikt, gaat Windows activatie vanzelfsprekend falen.

Bij een recovery dmv bijvoorbeeld een image, is een activatie niet nodig daar het product al geactiveerd werd voordien (normaal gezien). Een image is een clone van je systeem en vereist dus geen heractivatie, zolang de image wordt gerestored op hetzelfde toestel waar de image genomen werd.
Op gelijkaardige hardware (vb twee dezelfde laptops) gaat dit ook maar is wettelijk niet in orde dan.

daar heb je gelijk in. op een en dezelfde pc;)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan