Status
Niet open voor verdere reacties.

cve

Medewerker
Forumleiding
Doze

Eén van de belangrijkste updates van Android 6.0 is Doze. Echter kan niet iedere Smartphone deze optie aan. Mijn moto E kan deze optie niet aan bv. Ik heb me er al suf acher gezocht tot ik nu een app van op XDA forums gevonden heb die je in een heel simpele manier aantoont of je toestel nu wel of niet geschikt is voor Doze.

Om Doze te kunnen hebben moet je toestel aan 3 eisen voldoen. Mijn Moto E bv, mist een sensor de andere 2 zaken zijn er dan wel. Mijn telefoon gaat nu zonder Doze, maar met greenify dik 2 dagen mee. Echter zou het misschien nog beter kunnen. Later meer hierover.

Het aantal Smartphones met Android 6.0 groeit en zit nu op ongeveer 8% van alle Android toestellen, wat eigenlijk al een hele boel toestellen is.

Hoe kan je het weten of jou toestel dat reeds op Android 6.0 draait Doze aankan of niet kan je via een APK bestand vanop XDA forums downloaden , installeren en dan maar hopen dat je 3 groene vinkjes te zien krijgt. Dan maar zoeken naar Doze en hem instellen. Ik heb me eerst suf gezocht ernaar, maar niet gevonden.
Hier vind je de link, klik op de APK file in je Smartphone, je zal een waarschuwing krijgen dat dit schade kan toebrengen aan je toestel, maar dat mag je gerust naast je neerleggen en op ok drukken. Dan begint hij de download, en eens die binnen is moet je hem meestal nog manueel gaan installeren, maar dat is ook maar 1 keer op installeren klikken. Eens klaar kan je checken of je toestel Doze aankan of niet.

Kan je toestel echter Doze niet niet aan zoals mijn Moto E kan je ook nog overwegen om op je toestel MET Android 4.0 of hoger, dan kan je toch nog Doze krijgen. In Google Play store kan je een officiele Doze downloaden en zo kan je er toch nog van genieten.
Doze kan je hier vinden.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan