Status
Niet open voor verdere reacties.
hallo
heb een pc kaart gehaald voor draadloos internet maar geraak niet op internet ermee hij vind wel draadloos internet maar kan er niet op.tis voor mijn tweede pc ik dacht dat ik 2 pc op het zelfde net kon gebruiken maart lukt niet
mvg marc
 
Wat gebruik je om je internet draadloos te maken.???? Acces point of draadloze router????? Via welke provider surf je en wat voor internet abonnement hebt je. Als je gebruikt maakt van een acces point en je provider voorziet maar dat je met één pc online kan kan het dus zijn dat je geen internet verbinding krijgt omdat je met een andere pc reeds een ip adres hebt gekregen!!!!
 
hij dirkske
ik denk dat dat het probleem is ik heb draadloze routerdwlg700ap
moet morgen eens naar telenet bellen kan niet op internet met de 2de pc en heb de wep key in gegeven maar het gaat niet alvast bedankt
 
Het is de modem die het ip-adres krijgt van Telenet, en die geeft een adres aan de router. Dus dat zit goed hoor. Aan die router kan je zoveel hangen als je wil.
Het lijkt me eerder dat je beveiliging nog dwarsligt. Heb je ook naar eventuele Mac-adres beveiliging gekeken?
 
als je bij start - uitvoeren, en dan in de box cmd typen. Dan krijg je een zwart venster waarin je dan ipconfig /all moet typen. Dan krijg je een hele lijst gegevens. Bij draadloze netwerkwerkverbinding staat oa het mac-adres van je kaart.
Kijk ook eens wat voor ip-adres je krijgt.
In je router kan mac-adres beveiliging aan staan. Als dat zo is, dan moet je daar het adres van je draadloze kaart aan toe voegen.
Succes

edit: staat normaal gezien ook op de doos ;)
 
Alweer een tutser erbij, 't word nog gezellig.
Het net via kabeltjes zou veiliger zijn, maar een hacker komt er toch door als hij wil.
Het ip adres achterhalen en ze zijn niet meer te stoppen.
Het is een kwestie van je ip adres zo goed mogelijk te verbergen, een beetje zoals de sleutel van een deur.
Niet onder het deurmatje, daar kijken ze direct.
Als er iemand zulke programma's kent die dat voor elkaar krijgen mogen zij gerust reageren.
 
Als je maar 1 pc heb is een router overbodig, koop je uw u een laptop bij en wil je draadloos gaan dan is het aangeraden dat je uw een draadloze router koop.
Aan een router heb je meestal 4 uitgangen voor internet, dus heb je maar 1 ipadres nodige. Telenet raad mensen af een router te nemen, reden is dat ze dan niet meer binnen kunnen bij uw of dat ze weer eens € kwijt zijn omdat je geen andere abo neemt.
 
We zijn aan het afwijken van het oorspronkelijk onderwerp.
Misschien kan Ivan er straks een mededeling over maken, dit zijn toch zaken die iedereen bezig houd.

Beter weet ik niet kokki, ik heb me laten vertellen dat de kabel dan weer trager en trager word op het ogenblik dat er meer en meer mensen gelijktijdig online zijn, terwijl je met de telefoonlijn een constante snelheid hebt, ook in de namiddag en avond.
Ik ben in dit laatste geval en alles gaat steeds even snel of even traag, 't is hoe je het zelf vind.
Telenetters hoor ik wel eens klagen op periodes zoals deze week, veel mensen zijn thuis en surfen wat.
Ik zou graag eens wat bevindingen kennen van andere tutserkens hier, daarom ook mijn voorstel aan Ivan.
Hoe het zit met dat signaal uitzenden wist ik niet.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan