Windows 10 dvd rippen

Status
Niet open voor verdere reacties.

j.vaneerdewegh

Steunend lid
Vip Lid
ik had een filmpje gedownload en opgeslagen als mp4. ik had het op een dvd gebrand met cd-burner-xp om er een kort fragment uit te rippen. daarvoor ging ik naar het programma dvd-shrink maar die kon die kon die dvd niet openen: krijg de melding "failed to open file E:/VIDEO_TS.IFO". en dat gaat mijn petje te boven.
 
om IFO files te herstellen kan je FixVTS gebruiken. Is simpel in gebruik en lost problemen op.

FixVTS is een heel klein program waarmee je DVD-bestanden naar betere DVD-compliantie kan aanpassen, zodat ze in DVDShrink or VobBlanker kunnen worden geopend. FixVTS werkt net als wat een IFOEdit Mock Strip wordt genoemd, maar wijzigt zo min mogelijk informatie in de VOB en IFO bestanden om ze te kunnen openen in een andere applicatie, terwijl de DVD zo origineel mogelijk blijft.

Je zou FixVTS willen gebruiken als je je DVD verknoeid hebt, bv. door de verkeerde tool te gebruiken of de bewerking afgebroken is en het resultaat niet meer bruikbaar is. Een ander goede toepassing voor DVD's die zijn voorzien van opzettelijke 'fouten' in de IFO of VOB bestanden, zo dat ze wel op je speler afspeelbaar blijven, maar niet geopend kunnen worden in DVD bewerkingsprograms als DVDShrink, VobBlanker en andere.
 
Heb ook al VOB files gewoon hernoemd naar mpg extentie. Het lukt prima om deze te openen met VLC player. De VOB files bevatten het videobestand.

Lange Pier heeft gelijk, het is niet een mp4 extentie maar een mpg extentie.
 
Laatst bewerkt:
Lang geleden heb ik me nogal intensief bezig gehouden met copiëren van DVD's, allerlei, naar ik me herinner moet het bestand in DVD-format staan om DVD Shrink te bezigen!
Dus een Audio_TS en een Video_TS. De audio is leeg, alle info staat in het video gedeelte. MP4 verkleinen met DVD Shrink, vergeet het maar.
 
fragmenten uit een dvd bestand halen kan meestal alleen gedaan worden met goede betaalde software.
Met bijv. (een betaalde variant) Wondershare UniConverter kan bijna alle bestandsformaten worden omgezet of delen eruit gehaald worden.
Vaak wordt dit gedaan met zo weinig mogelijk kwalitietsverlies .
 
besten allemaal, dat was even verschieten: zo veel reacties. ga morgen of zo één en/of ander eens uitproberen. duidelijk is wat mij betreft wel dat dit toch niet zo eenvoudig is. toch allemaal alvast heel veel dank!
 
ik heb een fragment geript met AVS video-editor. met alle gevolgen vandien: behalve de nodige malware kun je dat bestand dan enkel met datzelfde programma afspelen, denk ik. met FixVTS ben ik een uur of zo bezig geweest, zonder resultaat, maar dat zal wel aan mij liggen. virtual dub gaat mijn petje te boven. ik zou Wondershare UniConverter best willen kopen... als ik zeker zou zijn dat ik hiermee zou kunnen "werken". zijn we terug bij dvd-shrink. daar heb ik al fragmenten uit dvd 's mee geript. ik denk dat ik van die mp4-file best een vob-file maak. nog even nadenken hoe ik dat ga doen. maar allemaal heel erg bedankt voor jullie commentaar.
 
ik heb een fragment geript met AVS video-editor. met alle gevolgen vandien: behalve de nodige malware kun je dat bestand dan enkel met datzelfde programma afspelen, denk ik. met FixVTS ben ik een uur of zo bezig geweest, zonder resultaat, maar dat zal wel aan mij liggen. virtual dub gaat mijn petje te boven. ik zou Wondershare UniConverter best willen kopen... als ik zeker zou zijn dat ik hiermee zou kunnen "werken". zijn we terug bij dvd-shrink. daar heb ik al fragmenten uit dvd 's mee geript. ik denk dat ik van die mp4-file best een vob-file maak. nog even nadenken hoe ik dat ga doen. maar allemaal heel erg bedankt voor jullie commentaar.

Als je met AVS video-editor de nodige malware mee had, heb je niet goed nagezien wat je ophaalde. En je kan er met bijna alles afspelen.
Als je terugvalt op het proberen met VOB files, herlees je best eens alle antwoorden.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan