Status
Niet open voor verdere reacties.

j.vaneerdewegh

Steunend lid
Vip Lid
ttz, ik denk dat men dit rippen noemt. ik heb een dvd met een live optreden van mijn orkestje, en ik wil daar een nummertje van op youtube zetten.
hoe begin ik daaraan?
 
Wel even uitkijken, veel programma's beloven een DVD te rippen, maar halen niet de audio er uit.

Ik doe dit meestal eerst met het gratis Handbrake en zet de vob bestanden om naar mp4 en daarna coverteer ik het mp4 bestand met het gratis VLC player naar mp3.
Maar dan heb je dus 1 lang audio bestand van het volledige vob bestand. Mocht het nodig zijn knip ik dit met het gratis Audacity zoals ik het hebben wil.
Soms staat een nummer op twee vob bestanden. Het begin van een nummer op het eind van het ene vob bestand en de rest van het nummer op het volgende vob bestand.
In dat geval dus twee bestanden met Handbrake omzetten naar mp4 en met vlc naar mp3.
Daarna met Audacity beide bestanden aan elkaar plakken. Begin en eind er af knippen en klaar.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Als je de extentie VOB overschrijft met MP4, dan zou je ze gewoon moeten kunnen bewerken.
Dus gewoon de extentie veranderen in MP4.
 
Laatst bewerkt:
Ik geloof dat ik fout zit hier in dit topic. Ik ging er van uit dat de topicstarter alleen de audio wilde hebben van een nummer.
Dit heb je wel eens als je met 10 dingen tegelijk bezig ben en zo zie maar weer, "ik ben ook maar een mens".

Sorry, helemaal verkeerd gelezen of begrepen ;!
 
Ik geloof dat ik fout zit hier in dit topic. Ik ging er van uit dat de topicstarter alleen de audio wilde hebben van een nummer.
Dit heb je wel eens als je met 10 dingen tegelijk bezig ben en zo zie maar weer, "ik ben ook maar een mens".

Sorry, helemaal verkeerd gelezen of begrepen ;!

Wij prijzen ons heel gelukkig dat je in de eerste plaats mens bent. Niet "maar" een mens.
 
Da's mooi, maar ik vrees dat niemand deze Video kan zien. Video is Privé
Je zal eerst naar de instellingen van Youtube moeten gaan en deze Video openbaar zetten. Nu kan alleen jij of mensen die jij rechten hebt gegeven om hem zien als je ingelogd bent op Youtube.

Youtube.jpg
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan