Status
Niet open voor verdere reacties.

Ivan

Oprichter
Forumleiding
Admin
Microsoft heeft het opnieuw installeren van een Windows 10-systeem behoorlijk makkelijker gemaakt. In de instellingen-app is het mogelijk om te kiezen of er een schone installatie uitgevoerd moet worden.

Wanneer er een schone installatie wordt uitgevoerd moet de gebruiker er wel rekening meehouden dat alle bestanden, mappen en applicaties verwijderd worden vanaf het systeem. Vooral voor consumenten welke een Windows 10 laptop hebben gekocht is de nieuwe functionaliteit interessant, hiermee kan je op een snelle manier alle bloatware verwijderen en komt er direct een schone installatie van Windows 10 zonder extra toepassingen. Hierdoor komt er ook geen software mee van de fabrikanten zoals trial versies van virusscan- software of een testversie van Office.

De nieuwe functionaliteit is te vinden in de Insider Build 14367. Microsoft lanceert Windows Refresh later voor iedereen als onderdeel van de Anniversary Update, deze update zal deze zomer verschijnen. bron http://technieuws.com/52496/microsoft-maakt-schone-installatie-windows-10-makkelijker
 
Let op, voor een clean install heeft u een nieuwe Win 10 licentie nodig, de code van uw vorig beturingssyteem kan u dan niet meer gebruiken.
 
das straf dat je vermeld dat de code van je vorig besturingssysteem niet gebruikt kan worden aangezien ik hier deze week nog een verse installatie heb gedaan in VMWare en waar dat ik dus voor gekozen heb om tijdens de installatie zelf geen licentie in te geven ... het activeren bleef dan ook uit van deze Windows10 !
nadien startte ik dan het activeren en gaf ik een Windows 8 licentie code in deze werd aanvaard maar de server kon geen verbinding aanmaken ...
daarop sloot ik de Virtuele Windows 10 af en s'anderdaags startte ik deze weer op ...wel nu de Windows10 was geactiveerd met digitaal recht .
 
dit is al mogelijk vanaf build 10586 dacht ik.
zelf heb ik build 10586.420 er op gezet .
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan