Windows 10 Email

Status
Niet open voor verdere reacties.

ruudenine

Steunend lid
Vip Lid
Volgens Davilex werkt Thunderbird niet meer als emailcliënt na de laatste update.
Ik kan nu geen email verzenden via het davilex club programma. Outlook wordt geopend maar dat wil ik niet.
Weet iemand hier een oplossing voor.

Soms gebeurt het bij een update van Windows dat er een standaard app veranderd.
En bij MS gebeurt het de laatste tijd méér en méér : zelfs zonder updates !
Alles van de concurrentie wordt stelselmatig onder de mat geveegd ... Standaarden worden om de haverklap 'herzet' naar hun eigen MS standaard.
Vooral browsers (naar Edge) / PDF viewers (ook naar Edge) hebben daar het handje van !

En bij MS gebeurt het de laatste tijd méér en méér : zelfs zonder updates !
Alles van de concurrentie wordt stelselmatig onder de mat geveegd ... Standaarden worden om de haverklap 'herzet' naar hun eigen MS standaard.
Vooral browsers (naar Edge) / PDF viewers (ook naar Edge) hebben daar het handje van !
Bij mij is het dan gewoonlijk van Opera naar Edge.
Voor mail heb ik die problemen niet. Ik gebruik sinds jaar en dat MSOutlook.
Voor PDF is er nog nooit iets veranderd. Ik gebruik hiervoor Adobe Acrobat.

Waarom denk je nu eensklaps dat het aan je mailaccount ligt ? Je had toch problemen met Thunderbird voor mails die van Davilex bij je binnenkomen ?
Maar ik vrees dat niemand tot nu toe hier echt kan volgen wat je probleem nu eigenlijk is.

Wie of wat is Davilex ?
Welke mail-account gebruik je ?
Welk soort mails stuurt die Davilex je en naar welke account ?
etc ...

Misschien proberen eens van bij het begin duidelijker uitleggen wat er fout gaat

Ik werk met Windows 10 home en meld mij aan met een hotmail account.
Davilex is een boekhoud programma wat ik gebruik voor de vereniging.
Vanuit dit programma wil ik facturen verzenden via Thunderburt met het e-mailadres van de vereniging, niet via mijn hotmail adres.

Dan zal er in die Davilex een SMTP-server gedefinieerd moeten staan zodat het programma weet met welke server en dus account mails moeten verstuurd worden.
Je moet dus de SMTP-server instellingen van de ISP waar het mailadres van de vereniging vandaan komt moeten invullen in Davilex.

Hoe kan ik niet zeggen uiteraard, maar moet je terugvinden in de handleiding.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan