Er komt geen tweede Service pack voor Windows 7

Status
Niet open voor verdere reacties.

Ivan

Oprichter
Forumleiding
Admin
Wie reikhalzend uitkijkt naar een tweede Service Pack voor Windows 7 is eraan voor de moeite. Er komt er geen. Dat zeggen bronnen dichtbij Microsoft volgens technologiesite The Register.
Microsoft gaat nog wel lekken in het besturingssysteem dichten en problemen oplossen met updates, maar die gaan niet gebundeld worden in één groot pakket. De updates zullen maandelijks blijven komen tot het einde van de ondersteuning van Windows 7. Dat is voorzien 24 maanden na de recentste Service Pack, februari 2013 dus. lees meer
 
m.a.w. ze verplichten de gebruiker om over te stappen naar de windows 8
want wat ben je met een windows die nietmeer ondersteund word !
 
Die pipo heeft zich absoluut niet in de materie verdiept zeg... En een SP is niks meer dan een bundel updates die je anders ook zou krijgen... Tjongejongejonge...
 
Softwaremakers moeten keuze maken, ik denk niet dat je als softwaremaker apps gaat maken voor windows, xp vista, 7, dat je dan zin hebt om ook nog een metro app te maken.
Ik denk dat software makers of met windows 8 of oudere windows versies verder zullen gaan, maar ik denk niet dat ze voor beide software willen schijfen, omdat je bij metro, waarschijnlijk op een anderen methode de app zal moeten schrijven.
Ik denk dat microsoft iedereen zo snel mogelijk op windos 8 wilt.
Wat denken jullie??
 
Laatst bewerkt:
Daar volg ik je niet 100% in eigenlijk, maar ik begrijp je denkwijze ergens wel.
Ik zal men beperkte ervaringen even delen hier. Windows 8 heb ik nog niet mee gewerkt, enkel Windows server 2012, maar de GUI en manier van "werken" is wel min of meer hetzelfde. Microsoft heeft de GUI zo ontworpen dat alles op de voorgrond, of maw dat waar de gebruiker het meeste mee werkt, naar voor gebracht wordt, dmv volgende methoden;
1) De metro style apps (snelle en universele manier van werken op alle platformen - Desktop, Laptop, Tablet, Mobile,....)
2) Een web applications (universele werkmethode daar men geen client app nodig heeft voor de besturing, maw "overal" toegankelijk dmv een Webbrowser (lees IE)

Wilt de geavanceerde gebruiker toch dieper graven, dan moet hij zich naar de "achtergrond" begeven en heeft hij nog steeds de mogelijkheden die al jaren gekend zijn. Wat dit op server niveau vertaald; wil je hardcore configureren, gebruik de PowerShell.
PowerShell is terug de goeie oude commandline methode. Alle server apps van Microsoft kunnen enkel voor de volle 100% geconfigureerd worden dmw PowerShell! Het bedrijf (Microsoft) dat ooit alles mooi in venstertjes wilde gieten, stapt er nu deels vanaf. De GUI schroeft zich de laatste jaren meer en meer terug tot "wat je echt nodig hebt en/of dagelijks gebruikt. De rest verdwijnt in de background. Op Client niveau (Windows 8,....) naar de welgekende menustructuren en tools, en op Server niveau naar de PowerShell... UNIX Style!

Aanvulling;
Moet er echt gekozen worden tussen Metro Style en classic Apps? Dat antwoord is afhankelijk of de software developpers dezelfde manier van denken als Microsoft volgen of .... toch niet. Sommige apps lenen zich ertoe om zich op te splitsen in;
1) het gebruik van een zeer simpele GUI, just what we need
2) een dieper liggende, verborgen, ... "instellingen etc" deel.
En niet te vergeten, Web App! Daar blijft men nog steeds op inspelen. Al blijven daar de technologiëen neerdalen als regen uit een donkere wolk.
HTML 5, Flash, PHP, ASP, ASP.NET, Silverlight, Flex, Rubby on Rails, Java,.... Wie kan dit nog volgen...?!? Wanneer komt er een opper standaard hierin? Komt die er ooit?
 
ja wadde overstappen naar win8 als er geen updates meer zouden zijn voor win7.dan doe ik hier de boeken toe en de pc,s de vuilbak in.
heeft me al geld genoeg gekost heb hier liggen 2 van xp en 1 van vista en 3 van win7 x32bit en 64 bit.zeg tuts mac wat voor besturingssysteem is dat precies? ben niet van plan om 8 te nemen heb het al uitgeprobeerd trekt op niets
 
ja wadde overstappen naar win8 als er geen updates meer zouden zijn voor win7.dan doe ik hier de boeken toe en de pc,s de vuilbak in.
heeft me al geld genoeg gekost heb hier liggen 2 van xp en 1 van vista en 3 van win7 x32bit en 64 bit.zeg tuts mac wat voor besturingssysteem is dat precies? ben niet van plan om 8 te nemen heb het al uitgeprobeerd trekt op niets

Updates voor Windows 7 worden nog jaren gesupporteerd, geen reden tot paniek. En dan nog "kunnen" ze dit nog verlengen bij groot succes. Kijk maar naar Windows XP.
 
Microsoft stopt met ondersteuning of updates uitbrengen voor XP in 2014. Kritieke updates voor XP zullen wel nog vrijgegeven worden.

Voor Zorro
Als het jou allemaal te duur word , download en installeer u dan een Linux OS. Kost u helemaal niets , en draait nog heel soepel op oudere computers.
Mac OS is een besturingssysteem voor Apple computers.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Mac_OS
 
swake als het zover zo zijn dan koop ik me toch maar eentje.sta al op punt eentje te bestellen. ik hoor hier verschillende meningen en twijfel nog.dus wachten maar zeker; en sorry linux of ubuntu zeker niet toch ubuntu al niet.
 
Microsoft stopt met ondersteuning of updates uitbrengen voor XP in 2014. Kritieke updates voor XP zullen wel nog vrijgegeven worden.

Dit is niet correct. Support stop volledig op April 8, 2014. Tenzij je dit kan weerleggen dmv officïele Microsoft bron...
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan