Status
Niet open voor verdere reacties.

Victor

Steunend lid
Vip Lid
Wanneer ik naar een bepaalde site (WWW.Coolfood.be) via Google wil krijg ik telkens "Event.observe is geen functie". De site opent wel maar werkt traag. Bij elke wijziging op die site krijg ik steeds die tekst. Na verwijdering van de tekst kan ik terug op de site werken maar steeds komt de tekst terug.
Het rare is wanneer ik via Explorer de site open krijg ik een melding via Kaspersky dat er een virus aanwezig is (HEUR: Trojan.Script.Generic).
Kan ik dat oplossen of ligt het aan de site?
 
Er is iets duidelijk mis met deze site. Mijn beveiligingsprogramma komt ook in actie als ik deze site bezoek. Ik vermoed een fout in een script op deze site.

Ik krijg dit te zien als ik CoolFood.be bezoek.

Hier kunt u niet zo veel aan doen, behalve de makers van de site benaderen dat er iets niet goed is.

Goodfood.jpg
 
Bedankt Lana voor je snel antwoord.
Voel me al heel wat geruster met je verklaring. Deze site ken ik al jaren en werk er geregeld op. Nooit een probleem gehad. Sedert enkele weken gebeurd dit ongemak. Zal onmiddellijk telefonisch contact opnemen met die site. Laat wel iets horen bij verder nieuws.
 
de AVG Internet security 2016 geeft zelfs aan dat er mogelijk een virus exploid actief is ...
let wel deze melding kreeg ik nadat ik op het kruisje klikte om dat schermpje dus af te sluiten en dit onder de IE11
38a4d6a36d-Ashampoo_Snap_2016.04.05_10h44m17s_001_.png
 
Bedankt voor de reactie.

Heb reeds de verantwoordelijke van die firma ingelicht. Zij gingen het nakijken. Toch goed dat er virusbeschermers zijn, je zou in de val lopen.
 
Het hoeft geen virus te zijn hoor.
Sommige scripts worden als false positive gezien door beveiligingsprogramma's.
Een script is vaak nodig om een website werkend te krijgen. Een virus is vaak ook een script. Logisch dat als een bepaald script op een virus lijkt, de beveiliging alarm slaat.
Ik geloof niet dat zo'n bedrijf om spullen te verkopen moedwillig een virus op de site plaatst. Het kan een verkeerd geschreven script zijn, misschien is een aanpassing in de code de juiste oplossing.

Daarom vermoed ik dat er een fout script gebruikt wordt.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan