Windows 11 Extra geheugen of niet

Status
Niet open voor verdere reacties.
Graag een beetje uitleg. Momenteel heb ik 32 GB werkgeheugen ( HyperX Fury HX436C18FB4AK2/32 2 X 16 )
Loont het de moeite om dit uit te breiden naar 64 GB ? Er is wel een probleem, de modules die ik nu heb, zie hierboven zijn nergens meer te vinden. Nu had ik deze gevonden, zou dit werken ?
https://www.megekko.nl/product/0/10...aIMJDgx-R8G8Cy5SDbHJGAgA3vaPzdwhoCUmsQAvD_BwE
Mobo : Gigabyte Z590 gaming X
CPU : Intel I7 11700
GPU : Nvdia 3060 Ti
Windows 11 Pro
Het is vooral voor ETS2 en videobewerking.
 
Volgens mij niet : als er al meer in zou kunnen ga je dat verschil niet merken want 32 Gb is al fors.
Maar ik ben geen verstokte gamer - misschien is iemand anders van een andere mening.
 
al es in taakbeheer gekeken naar het tabje ' prestaties '?:

1674754367625.png

is het noodzakelijk?
moest je centen teveel hebben dit is mijn bankrekening nummer: 000-000000-00
alvast bedankt.
 
Zal wel een goed moederbord zijn, daar geen probleem mee op zich. Maar hoe ze dat bord op de website beschrijven en aanprijzen, is toch wel met dure woorden rondsmijten. Zonder de nodige fundering.

Voorbeeld ivm de audio:
Aanwezig: Een heel standaard low end audio chip; Realtek® Audio codec
Dit is dus de meest belangrijke factor voor de audio op dit bord. En gaat over een standaard low end audio chip in de realiteit.

Wat prijzen ze aan?

High-End Audio Capacitors
GIGABYTE motherboards use high-end audio capacitors. These high quality capacitors help deliver high resolution and high fidelity audio to provide the most realistic sound effects for gamers.

-> Audio capacitors is eigenlijk een marketing stunt. Laat staan dat ze high resolution audio kunnen bieden, voor "gamers".
Dat is een ELCO in godsnaam, een heel eenvoudige chemische electro component! De kwaliteit moet wel goed zijn, ok. Maar hun verklaring is echt te zot voor woorden.

Audio Noise Guard
GIGABYTE motherboards feature an audio noise guard that essentially separates the board’s sensitive analog audio components from potential noise pollution at the PCB level.

-> Ik heb ook zo'n interne geluidskaart ergens liggen (Asus Essence STX II), met zulke bewering. Technisch superieur aan wat dit moederbod op zich al aanbied. Geloof me dat die filtertjes voor de voeding de noise niet kunnen wegfilteren. Voor zover ik weet kan geen enkele interne geluidskaart hier deftig weg mee. Tenzij je een cleane interne voeding kan aanbieden welke totaal gescheiden is van de voeding van de rest van de computer. Heb dit zelf ooit gedaan, en dat resultaat was wel goed.

Hieronder een foto van die test setup;

IMG_20160927_225127.jpg
 
Laatst bewerkt:
  • Wow
Waarderingen: cve
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan