Hardware Extra opslag ruimte ?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hallo beste mensen,

Ik heb nog een paar oude HDD"s. kan ik deze als extra opslag ruimte gebruiken door ze met een z.g. Sata kabel en via een USB poort aan te sluiten op mijn Laptop, of dien ik deze HDD's eerst in een behuizing te plaatsen?
Ik hoor het nog graag.
Vriendelijke groet,
Cor Jansen
 
Je hebt minmaal een sata naar usb adapter nodig + voeding voor de hdd.
Er zijn sata naar usb met voeding maar dan ligt he hdd onbeschermd op tafel.
Denk makkelijkste oplossing HDD behuizing met geintegreerde sata naar USB adapter.
Er zijn er ook waar je meerder HDD kan inbouwen, bv:
https://icybox.de/en/product-list.p...[]=G55-F201&filterItemCodes[]=G57-F209&page=1

Of een NAS kan eventueel ook, kan je ze tegelijk met meerdere computers gebruiken.
 
Dank voor jouw reactie Deus en ik begrijp wat jij schrijft, maar wanneer ik via de sata kabel een HDD via de USB poort met mijn Laptop verbindt, krijg ik bij "eigenschappen" hele andere waardes te zien voor wat de inhoud (volume) van de HDD betreft. b.v. wanneer ik een HDD met een volume van 500 GB via de Satakabel aansluit, laat hij bij eigenschappen het volgende zien:
Capaciteit: 3,95 GB. De HDD is NTFS geformateerd. Ik begrijp hier niets van. Kan s.v.p. iemand dat verklaren? Ik hoor het nog graag.
Vriendelijke groet,
Cor
 
@truus22 Maak eventueel eens een screenshot met disk management, geeft mss wat meer duidelijkheid.
Rechtsklik op start
Kies disk management (wrs schijfbeheer in 't NL).
Vergroot venster of zet in volledig scherm zodat beide layouts (textueel en balk grafiek) zichtbaar zijn, maak screenshot en post hier.

@lange pier 500GB extra aansluiten kan je toch weer wat fotos, films of andere data op kwijt, als is t maar als extra backup.

@truus22 Natuurlijk wel even prijzen van externe behuizing vergelijken met externe HDD. Een 1TB 2,5" heb je al voor 50€. Handig om mee te nemen, geen voedingskabel nodig....
 
Laatst bewerkt:
Inmiddels is mij inderdaad duidelijk geworden dat er nog bestanden op de betreffende HDD stonden. Ik heb die schijf met behulp van acronis disk directer kunnen schonen en nu zie ik ook de volume waarden, die bij deze HD horen. Natuurlijk, dit is geen snelle SSD schijf, maar goed genoeg om mijn bestanden daar op te bewaren, daar gebruik hem ook voor en dat dit geen snelle schijf is. Dat weet ik en dat stoort mij ook niet zozeer. Ik dank iedereen weer voor zijn bijdrage.
Ik heb daardoor weer wat geleerd.
Groetjes Cor,
Cor
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan