Status
Niet open voor verdere reacties.
hallo
is er iemand die een goede fiets gps heeft om op smartphone te zetten.
de gps moet offline werken en ook op fiets kunnen zetten,de meeste kan alleen op auto,of te voet,of helicopter,waar dat op slaat weet ik niet.
vele werken niet of maar half.
mvg
 
Volgens mij werken alle navigators via een internetverbinding of satelliet verbinding.
De afkorting GPS staat voor Global Positioning System en dient om precies te bepalen waar je je bevindt.
Hoe zou een programma zonder een bepaalde verbinding moeten raden waar je bent en welke kant je op rijdt ?
Lijkt mij trouwens onmogelijk om alle data dat beschikbaar moet zijn in het geheugen te safen van zo'n klein fietscomputertje. Dan moet je toch bijna aan een redelijke harddisk gaan denken.
 
gps

gps

Volgens mij werken alle navigators via een internetverbinding of satelliet verbinding.
De afkorting GPS staat voor Global Positioning System en dient om precies te bepalen waar je je bevindt.
Hoe zou een programma zonder een bepaalde verbinding moeten raden waar je bent en welke kant je op rijdt ?
Lijkt mij trouwens onmogelijk om alle data dat beschikbaar moet zijn in het geheugen te safen van zo'n klein fietscomputertje. Dan moet je toch bijna aan een redelijke harddisk gaan denken.

maar tis voor op smartphone,niet op een fietscomputer
 
OK, maar dan zal je toch je GPS aan moeten zetten, anders weet dat ding niet waar je bent.

In je vraag staat "de gps moet offline werken" en dat zal niet kunnen werken zonder verbinding.
 
De meeste smatphones op Android hebben Maps preinstalled staan. Die heeft toch een fietsje staan hoor. Die kan ook offline werken sinds kort. Je laadt de kaarten op voorhand via wifi thuis op en je kan dan offline van je Maps GPS gebruik maken.
 
Je hebt voor GPS totaal geen internet nodig, maar de meeste gebruiken dit wel omdat ze dan een extra functie kunnen bieden zoals verkeersinformatie, files enzo. Maar dit ff terzijde. Je hebt juist een een GPS antenne nodig om een GPS te laten werken, internet hoeft niet, maar kan een handig hulpmiddel en extraatje bij de GPS antenne zijn.
 
Dit klopt niet.
Zonder verbinding geen navigatie en geen GPS.

Uiteraard kun je wel routekaarten of wegenkaarten via een verbinding downloaden die later zonder verbinding bekeken kunnen worden. Maar dat heeft niets met navigatie te maken.
 
Je hebt voor GPS totaal geen internet nodig, maar de meeste gebruiken dit wel omdat ze dan een extra functie kunnen bieden zoals verkeersinformatie, files enzo. Maar dit ff terzijde. Je hebt juist een een GPS antenne nodig om een GPS te laten werken, internet hoeft niet, maar kan een handig hulpmiddel en extraatje bij de GPS antenne zijn.

Internet heb je inderdaad niet nodig want dat zul je op uw route niet vinden, maar wel een satellietverbinding.

Al ooit enkele uren gefietst met een smartphone met actieve satellietverbinding? Ik niet, maar ik ben wel benieuwd naar de hoeveelheid data die hiervoor nodig is.
 
In de topicstart staat de gps moet offline werken

Dat kan niet, je zal GPS aan moeten zetten om gebruik te kunnen maken van navigatie.

Een GPS protocol is nu eenmaal een verbinding met steunzenders in de omgeving die in verbinding staan met satelieten die rond de aarde zweven. Zet je dit uit, dus Offline, kan er geen navigatie mogelijk zijn.
 
smartphone gps

smartphone gps

In de topicstart staat de gps moet offline werken

Dat kan niet, je zal GPS aan moeten zetten om gebruik te kunnen maken van navigatie.

Een GPS protocol is nu eenmaal een verbinding met steunzenders in de omgeving die in verbinding staan met satelieten die rond de aarde zweven. Zet je dit uit, dus Offline, kan er geen navigatie mogelijk zijn.

akkoord gps moet aan staan ,want hij moet de satellieten kunnen vinden,maar daarom hoef je nog geen internet te hebben,want vb onderweg met fiets heb je geen wifi dus moet je je data opzetten en dan ben je al vlug aan het betalen,daarom een goede gps die offline kan werken.
 
akkoord gps moet aan staan ,want hij moet de satellieten kunnen vinden,maar daarom hoef je nog geen internet te hebben,want vb onderweg met fiets heb je geen wifi dus moet je je data opzetten en dan ben je al vlug aan het betalen,daarom een goede gps die offline kan werken.
Lana zal ook wel de GPS module bedoelen hoor. Internet is een extra opties om verkeersinformatie bij de GPS te kunnen voegen bv. Maar met de fiets heb je daar niet veel last van.
 
Online betekend een verbinding. Via een satelliet is ook een verbinding.

Ik denk dat hier een spraakverwarring aan de hand is. Ik heb het niet over een internet verbinding.

Misschien heb je iets aan dit filmpje

 
Ik heb zo een drie jaar geleden enkele maanden met een fietsgps - app gereden op mijn smartphone .
Maar ik ben daar van afgestapt vermits je data er door vliegt alsook uw batterij.
Ik heb nu een GPS van Garmin EDGE 800 en heel content van , je hebt er echt alles wat je nodig hebt.
Natuurlijk kaarten ( OSM) bij mij; Hartslagmeter ; cadansmeter; temperatuur, ed.
Je maakt uw route op de pc of apple en plaatst hem dan op je GPS en vertrekken maar.


groeten Alex
 
Ik heb ook een garmin edge 800 ,een zeer goed toestel , maar op een smartphone kun je ook strava app gebruiken ,geen internet nodig alleen satelliet verbinding zoals bij elke gps.Dan heb je na een rit ,hoogte meters,gemiddelde snelheid afstand en nog meer ,dit werkt zeer goed, maar dan loop je tegen de beperkingen aan van de batterij , een garmin edge gaat makkelijk 10 uur mee bij een smartphone weet ik het niet .
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan