Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik heb ook een garmin edge 800 ,een zeer goed toestel , maar op een smartphone kun je ook strava app gebruiken ,geen internet nodig alleen satelliet verbinding zoals bij elke gps.Dan heb je na een rit ,hoogte meters,gemiddelde snelheid afstand en nog meer ,dit werkt zeer goed, maar dan loop je tegen de beperkingen aan van de batterij , een garmin edge gaat makkelijk 10 uur mee bij een smartphone weet ik het niet .

Dank om de app mee te delen AlbertJean, Ik ben niet zo een sportief type en dit soort apps gaan aan mij voorbij. Hier kan je Strava dus vinden. https://play.google.com/store/apps/details?id=com.strava&hl=nl, met grote dank aan AlbertJean om een goede fiets app mee te delen. Bij de meeste Android toestellen is standaard Maps meegeleverd als bloatware, maar deze heeft ook de mogelijkheid om in te stellen als fiets GPS, Ik gebruik dit soms met mijn scooter. Omdat ik niet overal mag komen waar auto's mogen gaan omdat ik met een 50cc scooter rij. Hier kan je Maps vinden. https://play.google.com/store/apps/details?id=com.google.android.apps.maps&hl=nl deze navigatie app kan ook offline gebruikt worden. Inderdaad loop je met een smartphone loop je wel snel tegen de batterij duur aan. Als je al een smartphone met een goede batterij hebt heb je een on screen van dik 8u, dus kan hij niet wat zo een Garmin aankan die specifiek gemaakt is als navigatie apparaat.
 
Ik denk dat het niet zozeer de batterij is die voor problemen kan zorgen, maar wel het verbruik van data.
Eenmaal uw vast volume op kost elke bijkomende MB € 0,10 en dat kan op enkele uren tijd fel oplopen.
 
Strava werkt offline ,geen internet nodig ,en te gebruiken voor fietser of wandelaar.
 
Strava werkt offline ,geen internet nodig ,en te gebruiken voor fietser of wandelaar.

Inderdaad, naar wat ik gelezen heb moet je de kaarten met WIFI laden en dan kan je verder OFFLINE verder wandelen of fietsen. Dat is nu jammer dat ze antwoorden zonder eerst eens op de link te hebben geklikt. Er word in het wilde weg geantwoord, terwijl er linkjes bij staan waar het mooi in het nederlands nog wel uitgelegd word dat de kaarten op voorhand via wifi opgeladen worden om dan achteraf zorgeloos offline van u traject te kunnen genieten.
 
Ik heb Strava eens op mijn iPhone geinstalleerd, maar dan kom ik toch niet zo heel veel verder. Het lijkt meer een soort trainingsprogramma dan een routeplanner. Misschien deed ik iets verkeerd, ik heb het dus maar weer verwijderd. Misschien werkt het onder android anders ?
 
Ik heb Strava eens op mijn iPhone geinstalleerd, maar dan kom ik toch niet zo heel veel verder. Het lijkt meer een soort trainingsprogramma dan een routeplanner. Misschien deed ik iets verkeerd, ik heb het dus maar weer verwijderd. Misschien werkt het onder android anders ?

Ik heb er enkel een review over gelezen, niets geinstalleerd. Daar stond te lezen dat je de kaarten met wifi op voorhand diende te in te laden en dat je dan offline van je gps kan genieten. Ik heb dit niet getest, zegt mij eerlijk gezegd niet zo gek veel, heb genoeg aan Maps https://play.google.com/store/apps/details?id=com.google.android.apps.maps&hl=nl en Here, wat eigenlijk van Microsoft is, maar sinds dat Maps geupdated is naar versie 23 ben ik er wel van overtuigd dat hij kan concureren met Here. Here vind je https://play.google.com/store/apps/details?id=com.here.app.maps&hl=nl
 
Inderdaad, naar wat ik gelezen heb moet je de kaarten met WIFI laden en dan kan je verder OFFLINE verder wandelen of fietsen. Dat is nu jammer dat ze antwoorden zonder eerst eens op de link te hebben geklikt. Er word in het wilde weg geantwoord, terwijl er linkjes bij staan waar het mooi in het nederlands nog wel uitgelegd word dat de kaarten op voorhand via wifi opgeladen worden om dan achteraf zorgeloos offline van u traject te kunnen genieten.

Een GPS duidt op de kaart de plaats aan waar u op dat ogenblik bent.
Waar u het hier over hebt is net hetzelfde als een papieren landkaart.
Daar kan je het traject ook op tekenen maar u zult altijd zelf moeten bepalen waar u op een willekeurig ogenblik bent, in tegenstelling met een GPS, die u voortdurend uw juiste positie op het traject voorschotelt.
 
Ik heb er enkel een review over gelezen, niets geinstalleerd. Daar stond te lezen dat je de kaarten met wifi op voorhand diende te in te laden en dat je dan offline van je gps kan genieten. Ik heb dit niet getest, zegt mij eerlijk gezegd niet zo gek veel, heb genoeg aan Maps https://play.google.com/store/apps/details?id=com.google.android.apps.maps&hl=nl en Here, wat eigenlijk van Microsoft is, maar sinds dat Maps geupdated is naar versie 23 ben ik er wel van overtuigd dat hij kan concureren met Here. Here vind je https://play.google.com/store/apps/details?id=com.here.app.maps&hl=nl

Als u Here wilt gebruiken als GPS op uw smartphone nadat je een route hebt uitgezet moet je nog steeds een dataverbinding gebruiken om uw positie te bepalen.
 
Dan lijkt een Garmin of Mio de beste keuze. Gewoon via de satelliet, dus een GPS verbinding en niets thuis downloaden en onderweg niet weten waar je bent.
 
Als u Here wilt gebruiken als GPS op uw smartphone nadat je een route hebt uitgezet moet je nog steeds een dataverbinding gebruiken om uw positie te bepalen.

Als je offlline Here gebruikt gaat hij volgens mij geen Data gaan gebruiken hoor. Mijn data gaat nooit uit omdat dit bij mij niet echt nodig is, maar ik heb niet echt de indruk dat Here data gaat gebruiken om positie te bepalen. Volgens mij gebruikt hij dan enkel de GPS module van u smartphone.
 
Als je offlline Here gebruikt gaat hij volgens mij geen Data gaan gebruiken hoor. Mijn data gaat nooit uit omdat dit bij mij niet echt nodig is, maar ik heb niet echt de indruk dat Here data gaat gebruiken om positie te bepalen. Volgens mij gebruikt hij dan enkel de GPS module van u smartphone.

Als je Here offline gebruikt verbruikt u natuurlijk geen data. Maar dan kan je evengoed een landkaart gebruiken. Maar als je geen data wilt gebruiken hebt u op uw smartphone gewoon een lijntje dat 2 punten met elkaar verbind (die je zelf hebt ingegeven). Maar waar u zich op dat traject bevindt zult u nooit weten want dat wordt niet aangegeven. Schakelt u uw data in en start (wel op knop duwen ;) ) uw route dan wordt uw positie op die route wel aangeduid (alhoewel dit niet echt nauwkeurig is, in vergelijking met een echt GPS toestel).
 
Als je een route wil maken of een van het net plukt , is de beste oplossing een echte fiets gps(en beter een garmin dan mio) .Strava kun je op u pc of laptop installeren en routes maken of een van vrienden delen .Strava neemt u route die je aan het rijden bent op ,en thuis kun je ze op u pc zetten en bekijken , heb je een echte fiets gps dan kun je een route maken en die naar u gps sturen om dan na te rijden . De garmin edge series zijn het beste op een fiets .
 
Als je Here offline gebruikt verbruikt u natuurlijk geen data. Maar dan kan je evengoed een landkaart gebruiken. Maar als je geen data wilt gebruiken hebt u op uw smartphone gewoon een lijntje dat 2 punten met elkaar verbind (die je zelf hebt ingegeven). Maar waar u zich op dat traject bevindt zult u nooit weten want dat wordt niet aangegeven. Schakelt u uw data in en start (wel op knop duwen ;) ) uw route dan wordt uw positie op die route wel aangeduid (alhoewel dit niet echt nauwkeurig is, in vergelijking met een echt GPS toestel).

Dat wist ik dus niet, ik dacht dat die dan helemaal offline bezig was. Niet dus. Nu ja mijn data staat nooit uit zoals ik al schreef.
 
Als je een beetje zoekt op het net, kan je ergens wel een versie van TomTom voor Androïd opsnorren. Daar kan je ook de fiets selecteren. Zelfs de voetgangers.
Uiteraard moet de smartphone voorzien zijn van een GPS antenne hiervoor. Maar verder geen internet nodig.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan