Status
Niet open voor verdere reacties.

Mik

Medewerker
Forumleiding
Ik zou graag een reportage van op radio1 downloaden.
Het gaat om de volgende film (gaat over Jong-dementie) "Het is het lot. En ik draag het graag" | Radio 1
Zou graag het filmbestand met interview van Hautekiet opslaan. Hele mooie reportage.
Temeer dat ik de persoon en zijn vrouw heel goed ken.
Hoe haal ik dit bestand op voor mijn computer?
 
Als een filmpje of uitzending op geen enkele manier te downloaden is ( en dat is vaak het geval omdat het vaak flash filmpjes zijn ) kan dit meestal met een capture programma. Hiermee neem je het scherm op en als je een goed capture programma gebruikt kun je ook nog instellen welk gedeelte van het beeld. Hiermee kun je dus precies de film opnemen zonder randen die er niet bij horen.

Zelf gebruik ik voor dit soort klusjse Movavi VideoSuite 16
 
Als een filmpje of uitzending op geen enkele manier te downloaden is ( en dat is vaak het geval omdat het vaak flash filmpjes zijn ) kan dit meestal met een capture programma. Hiermee neem je het scherm op en als je een goed capture programma gebruikt kun je ook nog instellen welk gedeelte van het beeld. Hiermee kun je dus precies de film opnemen zonder randen die er niet bij horen.

Zelf gebruik ik voor dit soort klusjse Movavi VideoSuite 16

Zou dit graag op een goede kwaliteit bewaren. Meestal van het scherm opnemen is dit mindere kwaliteit.
 
wel Mik ik heb hier juist de moeite gedaan om deze 45 minuten op te nemen ...dit is een Audio/Video bestand van 326MB met de WMV extensie hier door is deze afspeelbaar met de Windows media player en via de VLC player..
het geluid en het beeld is van prima kwaliteit ...opgenomen via de ashampoo snap 7
het geluid werd via een mic in opgenomen ( gedurende de opnametijd bleef het hier dan ook stil zowel buitenshuis als in het huis en dit om geen achtergrond geluiden mee te nemen tijdens de opname )....
 
Met een screen recorder zoals het onderdeel dat bij Movavi VideoSuite aanwezig is maak ik ook meestal acceptabele beelden. Je moet het uiteraard niet met een beamer in grootbeeld op een projectiescherm gaan projecteren. Afspelen op een PC of er een DVD van branden en deze op een TV afspelen zie ik nagenoeg geen verschil met de originele website beelden.
Zorg wel altijd dat het beeld vanaf de website eerst maximale scherm grootte is en daarna deze maximale grootte opnemen. Zelfs het geluid wordt rechtstreeks opgenomen vanaf de website, dus geen microfoon nodig zoals qtex gedaan heeft. Loop hiervoor wel eerst even de instellingen na van de geluidskaart.
 
Heb dit beeld van Qtex gezien en inderdaad, het resultaat mag er zijn.
Voor de mensen die iemand kennen die lijd aan dementie, dit is een pakkende getuigenis. Toevallig zijn de personen mensen die ik goed ken hier in Zwevegem.
Heel mooi dat ze hiermee naar buiten komen.
 
@Mik het tool dat Skippy vernoemt is zuiverder en neemt het geluid rechtstreeks op via de geluidskaart ...dus geen kans op achtergrond geluiden en 100% zuiverder...heb deze zelf juist geprobeerd en ik moet toegeven wat een verschil en wat gemaks vriendelijk !
 
Ik heb hier gisterenavond nog zitten klooien met "TinyTakes by MangoApps". Beelkwaliteit is goed, maar ook geen klank.
Moet vandaag naar de kleindochter. Meubeltjes assembleren. Zie of ik deze avond het program "Movavi VideoSuite" kan ophalen. Ik doe eens de test.
Bedankt voor de info.
 
Zopas ook de test gedaan. Zowel het beeld als de klank zijn heel goed. Deze hou ik. Vooral bedankt hiervoor.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan