Financiën ziet faillissement Griekenland als onafwendbaar

Status
Niet open voor verdere reacties.

Quit

Steunend lid
Vip Lid
AMSTERDAM - Het ministerie van Financiën ziet het faillissement van Griekenland als onafwendbaar en bereidt zich samen met De Nederlandsche Bank, Duitsland en de Deutsche Bank daarop voor.

Dat meldde RTL Nieuws dinsdag op gezag van betrouwbare bronnen.
Nederland zou ervan uitgaan dat Griekenland onmogelijk aan de schuldenverplichtingen kan voldoen en ervoor pleiten dat het land op een gecontroleerde manier failliet gaat. Dat zou moeten voorkomen dat er paniek uitbreekt in de financiële wereld.
<center class="articlebodyad">
<script type="text/javascript"> if (typeof(tagging.get_source('multiple-rectangle')) != 'undefined') { NU.LazyWrite.write(tagging.get_source('multiple-rectangle')); }</script>Een woordvoerster van het ministerie van Financiën stelde in een reactie dat alle scenario's voor Griekenland worden voorbereid, ook die van een faillissement. ''Maar dat is niet waar wij op aansturen of op hopen.''
</center>
De Jager

Minister Jan Kees de Jager (Financiën) zei eerder op de dag al dat alle scenario's, waarschijnlijke en onwaarschijnlijke, worden bekeken, in overleg met De Nederlandsche Bank en andere landen.
Hij wilde toen bevestigen noch ontkennen dat ook een Grieks faillissement voorbereid wordt.
GroenLinks in de Tweede Kamer wil zo snel mogelijk opheldering van De Jager.

DNB

Een woordvoerder van De Nederlandsche Bank (DNB) zegt in een reactie dat het de taak is van de toezichthouder om te waken over de financiële stabiliteit.
Daarin past ook doorrekenen van allerlei scenario's en de politiek op de hoogte brengen van de bevindingen. Het is aan de Europese Centrale Bank en aan de politici om daaraan conclusies te verbinden, aldus de woordvoerder.

Bron: nu.nl
 
Zeer slechte vooruitzichten... not good, not good...
Goed voor Nederland dat ze zich proberen voor te bereiden. België daarentegen, ... die zitten nog rustig onderlinge geschillen uit te vechten die niet op te lossen vallen in huidige toestand.
 
Maybe, ik volg de politiek niet zo erg.

Wat mij als leek opvalt is dat in Nederland de pensioengerechte leeftijd op dit moment nog 65 jaar is.
Waarschijnlijk gaat dit veranderen naar 66 en 67 jaar, omdat dit alles financieel in de toekomst niet meer haalbaar is. Ik val nog net onder de regeling dat ik dan tot mijn 66e jaar moet werken.

Als ik dan naar Griekenland kijk en ik zie daar heftige demonstraties en één van de reden van deze demonstraties is dat je daar al met 55 tot 60 jaar met pensioen mag en de regering moet dit volgens de andere europesche lidstaten veranderen . De bevolking is het daar niet mee eens en dat kan ik op zich ook wel weer begrijpen. Zoiets is niet leuk als je 10 jaar langer moet werken.

Als ik zoiets heel nuchter bekijk, komt er op neer dat ik 1 jaar langer moet werken en tevens moet mee betalen aan de miljarden die naar Griekenland zouden gaan, terwijl de bevolking van Griekenland lekker met 55 jaar met pensioen wil blijven gaan. Ik ben zoiets dus aan het mede financieren.

Kijk, daar kan ik het natuurlijk niet mee eens zijn.

Maar natuurlijk begrijp ik ook dat er hele andere belangen zijn en bestaan. Ik gaf hierboven alleen maar een voorbeeld.
 
Maybe, ik volg de politiek niet zo erg.

Wat mij als leek opvalt is dat in Nederland de pensioengerechte leeftijd op dit moment nog 65 jaar is.
Waarschijnlijk gaat dit veranderen naar 66 en 67 jaar, omdat dit alles financieel in de toekomst niet meer haalbaar is. Ik val nog net onder de regeling dat ik dan tot mijn 66e jaar moet werken.

Als ik dan naar Griekenland kijk en ik zie daar heftige demonstraties en één van de reden van deze demonstraties is dat je daar al met 55 tot 60 jaar met pensioen mag en de regering moet dit volgens de andere europesche lidstaten veranderen . De bevolking is het daar niet mee eens en dat kan ik op zich ook wel weer begrijpen. Zoiets is niet leuk als je 10 jaar langer moet werken.

Als ik zoiets heel nuchter bekijk, komt er op neer dat ik 1 jaar langer moet werken en tevens moet mee betalen aan de miljarden die naar Griekenland zouden gaan, terwijl de bevolking van Griekenland lekker met 55 jaar met pensioen wil blijven gaan. Ik ben zoiets dus aan het mede financieren.

Kijk, daar kan ik het natuurlijk niet mee eens zijn.

Maar natuurlijk begrijp ik ook dat er hele andere belangen zijn en bestaan. Ik gaf hierboven alleen maar een voorbeeld.

Ik ben nu 20 jaar oud, tegen dat ik met pensioen mag bestaat dit al lang niet meer dus ik reken hier totaal niet op ook.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan