Browser FIREFOX herinstalleren via "Profiles"

Status
Niet open voor verdere reacties.
Besten,

Via een andere melding heb ik laten weten dat ik mijn PC heb laten herinstalleren met mijn W.10.
Natuurlijk was de gehele inhoud weg en diende ik alles te herinstalleren.
Dat is gelukt via mijn back-ups.
Maar.......... alleen FIREFOX lukt NIET.

In mijn back-ups had ik de volledige inhoud van de "Profiles" geplaatst. Want daarin zit toch alles wat de inhoud is van Firefox
Ik heb nu vernomen dat men zijn "bladwijzers" kan exporteren naar de HTLM- bestand en dat dit gemakkelijk kan teruggezet worden.
Doordat ik;dit niet wist had ik dat dan ook niet gedaan.

Kan er mij iemand melden hoe ik die Bladwijzers terug kan plaatsen ?

FLAMINGO 🤓
 
Ik begrijp Flamgen ten volle, niet iedereen kent alle termen van het Net en zeker geen engelstalige waarmee men bij Microsoft om je oren slaat, net als bij de klantendiensten van operatoren. Mijn laatste les Engels dateert van bijna 54j geleden (ASO) en ik werk nog maar 20j met PC. IK twijfel ook altijd om een link te gebruiken als ik niet begrijp waartoe die moet leiden. Het is niet omdat je iets in begrijpelijke taal uitlegt dat je er met je klak naar gooit, neen het is een teken dat je bewust bent dat niet iedereen jouw niveau van kennis heeft. Dit is nog steeds een hulpforum een geen clubje van bollebozen die alles van A tot Z begrijpen.
IK bewonder dat iedereen wil helpen en ben dankbaar voor de geleverde moeite maar hou aub rekening met mensen die een lagere kennis hebben van de materie.
 
Beste Hubert Collaer,

Ik begrijp niet goed wat ik zou misgedaan - misgezegd hebben in mijn vraagstelling ?
Ik dacht goed gemeld te hebben welke delen wel en niet gelukt zijn en over welke plaats het ging.
Sorry als dat mis is overgekomen.

FLAMINGO :geek:
 

python script werkt perfect (ook voor windows) . Heel de map van fiirefox wordt op je bureaublad gezet
 
@Leono @Hubert Collaer Wat jullie zeggen begrijp ik wel en dat is wat de meesten hier ook wel zullen doen of proberen, maar toch:

De insteek „Wat zou ík doen als ik dit probleem had“ leidt slechts tot het inslaan van zijwegen, blijkt ook hier weer.
Toch niet, was een mogelijk oplossing voor het probleem, heeft bij anderen wel gewerkt! (je HTML tip is uiteraard ok maar hij heeft geen HTML bu)
En "wat ik zou doen" was voor mij vaker wel dan niet een oplossing.
Op internet zoeken kan iedereen zelf.
Inderdaad, maar niet iedereen is de Engelse taal voldoende machtig om daarin, waar je de meeste oplossing vindt en sorry maar dat is gewoon zo, te zoeken.
Daarbovenop dan ook nog eens eventueel bruikbare antwoorden filteren. En iedereen die op internet kan zoeken kan ook wel vinden hoe een Engelse link te vertalen.

Een "leraar" moet altijd aansluiten bij het niveau van de "leerling". Dat is de kunst. De leerling goed inschatten dus.
Dat is mss makkelijk in het dagelijks leven omdat daar tussen beide interactie is. Maar via "briefwisseling" al dan niet electronisch... Ben ook geen leraar of pedagoog, gewoon iemand die wil helpen.

Zeg niet dat hier zo is maar soms gaat het al fout met het aanbrengen waarbij vaak enkel een probleem aangebracht wordt maar niet alle gedane stappen of kennis.
TS meldt hier echter wel:
In mijn back-ups had ik de volledige inhoud van de "Profiles" geplaatst. Want daarin zit toch alles wat de inhoud is van Firefox
Een leek kent meestal geen andere dan zijn eigen gebruikersprofiel en gaat niet naar andere verborgen profielen zoeken, weet vaak zelfs niet er verborgen mappen zijn.
Wat me doet vermoeden er toch enige (basis)kennis en/of bereidheid tot zoeken of proberen is, niet?
Als een volgend antwoord dan te moeilijk blijkt waarom dat niet gewoon even melden en extra uitleg vragen ipv van...?

Een "leraar" moet altijd aansluiten bij het niveau van de "leerling". Dat is de kunst. De leerling goed inschatten dus.
Dat is mss makkelijker in het dagelijks leven omdat daar tussen beide interactie is. Maar via "briefwisseling" al dan niet electronisch...
Zeg niet dat hier zo is maar soms gaat het al fout met het aanbrengen waarbij vaak enkel een probleem aangebracht wordt maar niet alle gedane stappen of kennis.
TS meldt hier echter wel:
In mijn back-ups had ik de volledige inhoud van de "Profiles" geplaatst. Want daarin zit toch alles wat de inhoud is van Firefox
Een leek kent meestal geen andere dan zijn eigen gebruikersprofiel en gaat niet naar andere verborgen profielen zoeken, weet vaak zelfs niet er verborgen mappen zijn.
Wat me doet vermoeden er toch enige (basis)kennis en/of bereidheid tot zoeken of proberen is, niet?
Als een volgend antwoord dan te moeilijk blijkt waarom dat niet gewoon even melden en extra uitleg vragen ipv van...?

Soms zijn er enkel "meer technische" oplossingen.
Moet ik hieruit besluiten in het vervolg die oplossingen, ook al zijn ze gemarkeerd als "solved" (opgelost), niet meer te posten?

En toch ga ik er hier nog een paar posten, mss de laatste?, waarin mogelijk een oplossing ligt maar eerst een tip:
Als je bij support.mozilla.org/ paginas in links hieronder in het engels ziet zie je daarin ook "/en-US/" staan, zie vb:
" https://support.mozilla.org/en-US/kb/recovering-important-data-from-an-old-profile "
Als je dat nu vervangt door "nl" krijg je SOMS gelijk een NL versie te zien, cool niet? (Werkt soms ook bij websites van andere bedrijven, bv m$)
" https://support.mozilla.org/nl/kb/Belangrijke%20gegevens%20uit%20een%20oud%20profiel%20terugzetten "

Hier werkt het vertaaltruukje niet, dus ENgels, gebruik hier je favoriete vertaaloptie:

Verder ga ik op commentaren over de betreffende post niet meer reageren: "schiet niet op de pianist!"
 
Beste Flamgen,

het gaat niet over je vraagstelling, alhoewel ik er niets van snap omdat ik mijn windows niet teruggezet heb maar over de reacties in het algemeen die vaak een te technische kant hebben die een leek niet goed of helemaal niet verstaat en dus zoals jij aarzelt om die weg te volgen.
 
AAN ALLEN,

Dank voor al de meldingen.
Sorry voor mijn reacties die niet altijd ten goeEd worden genomen - PhulipsV -

Na die herinstelling van mijn W10 kon ik alle mappen terug instellen.
Het was ENKEL en ALLEEN de inhoud en bladwijzers van mijn Firefox die mislukte.

Ik heb dan ook besloten om niet verder op dit forum vragen te stellen en te werken.
Ik heb een professioneel gevraagd om geheel mijn PC na te zien en te herinstellen.
Ik ga dan ook overstappen naar W11 en naar CHROME.

Dank aan allen voor jullie moeite.

FLAMINGO :geek:
 
Ook met de bladwijzers kun je gewoon van vooraf aan beginnen. Geen probleem.

En vervolgens wèl regelmatig exporteren naar HTML. Ook bij eventuele andere browsers een aanrader.

Ik sla voortdurend bladwijzers op, maar slechts een paar zijn echt belangrijk voor het dagelijks leven. En die heb je dus zó weer terug.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan