Opgelost Firefox icon toevoegen in Menu balk

Status
Niet open voor verdere reacties.

Merel

Steunend lid
Vip Lid
Eertijds kon men op ALLE toepassingen een TITEL bar vinden; Die titlebalk is tegenwoordig haast niet meer getoond of ontbrekend bruikt.
De titelbalk heeft echter nu méér nut dan vroeger gekregen.

Er zijn immers véél meer toepassingen die praktisch hetzelfde uitzicht hebben (alles is nu "tabbed") en dikwijls zijn meerdere toepassingen tegelijk open.

Voor Firefox was ik er in geslaagd om het specifiek FF icoon te plaatsen links vooraan in het Menu (File Edit View...)
Dit maakt de toepassing direct herkenbaar.

Echter weet ik niet meer hoe ik dat destijds deed. Hoezo ??
Bedankt
 
Ik snap je niet helemaal : ik ben er niet in geslaagd een app of prog. te vinden waar dat icoontje NIET aanwezig is... zij het véél kleiner dan vroeger.
Firefox gebruik ik niet, maar heb er hier heel wat opgetrokken en allemaal hebben ze vooraan in de titelbalk hetzelfde icoontje staan als het icoontje dat je te zien krijgt als je ze bv. aanhecht aan je takenbalk ...
 
Als je interesse hebt om weer de "quick lauch" werkbalk zoals in W7 te willen gebruiken, heb ik ook en vind dat wel makkelijk, en geen pictogrammen wil pinnen.
 
Als je interesse hebt om weer de "quick lauch" werkbalk zoals in W7 te willen gebruiken, heb ik ook en vind dat wel makkelijk, en geen pictogrammen wil pinnen.
Wist ik niet, interessant, maar zie geen verband met de vraag :confused:
 
Sorry voor de verkeerde uitleg. Ik ben gaan zien in een andere Windows installatie waar precies het FF icoon staat, zoals ik het wens. Het staat waarachtig in een ECHTE TITELBALK !
Daarvoor moet er een titelbalk bestaan of moet die speciaal worden enabled. Dus niet in de menubalk.
De manier om dat te bekomen is vermoedelijk via de instellingen.
Mogelijk moet ik die titelbalk op "enable" instellen (of iets in die zin).
Bedankt
 

Bijlagen

  • FIREFOX with TITLE BAR including icon.JPG
    FIREFOX with TITLE BAR including icon.JPG
    28.3 KB · Weergaven: 118
@Tuts Nee, dat is niet wat Merel bedoelt. Zij wil boven de menubalk een aparte titelbalk hebben. Die titelbalk was er vroeger wel, maar die is verdwenen met Firefox 57.
Het is echter heel eenvoudig om die titelbalk terug te toveren. Je hoeft enkel een vinkje te zetten.
Hier wordt uitgelegd waar je dat vinkje moet zetten: https://winaero.com/blog/enable-title-bar-firefox/
De uitleg is wel in het Engels. Als Merel daar niet uitkomt, moet ze dat even zeggen, dan vertaal ik de instructies wel. Maar als ze let op de afbeeldingen bij de uitleg, dan moet het gaan lukken.

En dit is het resultaat na het zetten van dat ene vinkje:
920c13f207-Ashampoo_Snap_2020.02.28_15h08m46s_001_.png
 
@Tuts Nee, dat is niet wat Merel bedoelt. Zij wil boven de menubalk een aparte titelbalk hebben. Die titelbalk was er vroeger wel, maar die is verdwenen met Firefox 57.
Het is echter heel eenvoudig om die titelbalk terug te toveren. Je hoeft enkel een vinkje te zetten.
Hier wordt uitgelegd waar je dat vinkje moet zetten: https://winaero.com/blog/enable-title-bar-firefox/
De uitleg is wel in het Engels. Als Merel daar niet uitkomt, moet ze dat even zeggen, dan vertaal ik de instructies wel. Maar als ze let op de afbeeldingen bij de uitleg, dan moet het gaan lukken.

En dit is het resultaat na het zetten van dat ene vinkje:
920c13f207-Ashampoo_Snap_2020.02.28_15h08m46s_001_.png

Is simpel heb het ook toegepast ;)
 
Het is net wat je wilt. Ik zie zelf het nut niet van een titelbalk in Firefox, dus ik heb op mijn computer het vinkje al weer weggehaald, waardoor de titelbalk weer verdween.
Als ik wil weten welke programma's er allemaal open staan, dan kijk ik in de taakbalk. Onder de iconen van de geopende programma's staat dan een streepje. Dat is voor mij voldoende.
 
Het is net wat je wilt. Ik zie zelf het nut niet van een titelbalk in Firefox, dus ik heb op mijn computer het vinkje al weer weggehaald, waardoor de titelbalk weer verdween.
Als ik wil weten welke programma's er allemaal open staan, dan kijk ik in de taakbalk. Onder de iconen van de geopende programma's staat dan een streepje. Dat is voor mij voldoende.
Dat is de reden dat men het heeft weggehaald uit de standaardweergave uiteraard ... zie je screenshot, gewoon dubbele info.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan