Firefox wil maar niet werken

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hallo iedereen,

Ik ben geen beginner op de computer, maar dit probleem breekt mijn klomp!
Heb jarenlang met Mozilla Firefox gewerkt en was er vol lof over. Maar na een update naar Firefox 19 werkt het programma niet meer. Ik heb alles al geprobeerd, maar niets schijnt het probleem op te lossen. Heb zelfs Windows 7 al eens opnieuw geinstalleerd op mijn laptop om systeemfouten uit te sluiten, maar ook dat verhelpt de onwilligheid van Firefox niet. Overigens werkt alles wel in IE. Uiteindelijk heb ik Waterfox geinstalleerd, maar daar kan ik niet mee online bankieren, dat geldt ook voor Opera, dus dat alternatief is niet bruikbaar.

Als ik Firefox opstart gebeurt er helemaal niets, het wil niet starten.
Misschien heeft iemand ooit hetzelfde meegemaakt en weet een oplossing, als dat maar geen anti- virus programma is of de addons verwijderen, want dat is niet het probleem.
Op de help site van Mozilla heb ik alle suggesties geprobeerd, niets helpt!
Iemand?

Alvast bedankt

ger546
 
Beschrijf je computer eens (hardware)?
Welke grafische kaart gebruik je? (merk/model)
Vanwaar komt het firefox installatie bestand? Al geprobeerd opnieuw te downloaden?
Heb je de laatste DirectX installatie gedaan?
 
Echt, er mankeert niets aan mijn laptop, Heb alles ge- update wat er maar te updatenb was en heb verwijderd wat eventueel een conflikt kan geven, het werkt niet! En al die andere brouwsers werken allemaal prima! Ook Waterfox dat ook van Mozilla is, maar daar kan ik niet mee internetbankieren.

Ik zeg ook niet dat er iets mankeert aan je laptop. Ik vraag enkel de gegevens. Firefox maakt op grafisch gebied gebruik van acceleraties welke voorzien worden door Windows API's, onrechtstreeks gerelateerd aan je hardware.
 
Grimmige zaak: een volledige clean install van Windows 7 en dan een fris gedownloade Firefox die niet mee wil ? Lijkt mij (in dit geval) alvast niet gerelateerd te zijn aan je FF-gebruikersprofiel.

Waterfox is niet van Mozilla maar is wel op de broncode gebaseerd.

Verwijder je huidige FF en WF eens volledig, dus ook met inbegrip van je persoonlijke gegevens en aanpassingen (linkje), download en installeer nadien FF 18.0.1 (linkje). Ondervind je daar dezelfde problemen mee ?
 
Beste suggesties schrijvers,
Als geroutineerd computer gebruiker begreep ik er echt helemaal niks van. Uiteindelijk is het goed gekomen na weken van niet werken.
Ik heb via een Fixit van Microsoft iets gerepareerd, en dat did the tric! Het schijnt een niet veel voorkomend probleem te zijn.
Allen hartelijk dank voor alle suggesties!

ger546
 
Beste suggesties schrijvers,
Als geroutineerd computer gebruiker begreep ik er echt helemaal niks van. Uiteindelijk is het goed gekomen na weken van niet werken.
Ik heb via een Fixit van Microsoft iets gerepareerd, en dat did the tric! Het schijnt een niet veel voorkomend probleem te zijn.
Allen hartelijk dank voor alle suggesties!

ger546

(y) (y) (y)
 
Beste suggesties schrijvers,
Als geroutineerd computer gebruiker begreep ik er echt helemaal niks van. Uiteindelijk is het goed gekomen na weken van niet werken.
Ik heb via een Fixit van Microsoft iets gerepareerd, en dat did the tric! Het schijnt een niet veel voorkomend probleem te zijn.
Allen hartelijk dank voor alle suggesties!

ger546

Een fix van Microsoft dat een probleem met Firefox repareert.
Mag ik weten welke fix dit was.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan