Excel formule in excel planning

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hoi iedereen,
Ik zoek de formule om het volgende te bekomen.
Ik maak een bepaalde planning op voor +/- 32 personen met
de data dat zij moeten rijden en welke diensten ochtend of middag
in die bepaalde periode, die stuur ik dan door naar alle betrokkenen met toelating om in te werken.
Maar nu is het zo dat ieder die dit rooster ontvangt zou moeten kunnen zien door als ze in een bepaalde cel
hun naam invullen hoeveel keer ze ingeplant zijn door dat hun naam in een bepaald kleur geaccentueerd wordt
en men zo vlug een duidelijk beeld heeft.
Hoe maak ik deze formule aan.
Alvast bedankt,
Wilcar
 
Misschien met voorwaardelijke opmaak.

Als in die bepaalde cel bijvoorbeeld de naam Karel komt te staan moeten alle andere cellen waar de naam Karel in staat een door u gekozen kleur krijgen.
 
Misschien met een lijst werken en dan op naam filteren?

Even snel een klein simpel voorbeeld wat ik bedoel, klik op het witte vierkant met pijl bij naam en filter hier op een bepaalde naam.
 

Bijlagen

  • Map1.xlsx
    9.7 KB · Weergaven: 51
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: Ivan
Dag J.W. Ja dat is wat ik bedoel jij zegt precies zoals ik het niet kon verworden.
Heb al geprobeerd met voorwaardelijke opmaak kan dan wel één voorwaarde opgeven
maar niet verschillende namen tegelijkertijd. Ik kan toch niet zijn dat ik dan telkens ieder afzonderlijk
moet ingeven.
zie het effen niet zitten.
zie bijlage
Wilcar
 

Bijlagen

  • test rooster a.xlsx
    11.6 KB · Weergaven: 31
Hoi quwica,
ik heb een voorbeeldje gemaakt met voorwaardelijke opmaak.
Zie de formule in de voorwaardelijke opmaak.
MAAR!!
Je zal zien dat het werkt voor jan en piet en niet voor Willy en Danny.
Waarom, in je rooster (D3:H32) hebben Willy en Danny een spatie.
Als je dus in cel I7 Willy of Danny invult met een spatie zal het wel werken.
Ik vermoed dat je probleem daar te vinden is.
Hopelijk heb ik je vraag goed begrepen.
 

Bijlagen

  • test rooster a.xlsx
    18.2 KB · Weergaven: 17
Hoi quwica,
ik heb een voorbeeldje gemaakt met voorwaardelijke opmaak.
Zie de formule in de voorwaardelijke opmaak.
MAAR!!
Je zal zien dat het werkt voor jan en piet en niet voor Willy en Danny.
Waarom, in je rooster (D3:H32) hebben Willy en Danny een spatie.
Als je dus in cel I7 Willy of Danny invult met een spatie zal het wel werken.

Ik vermoed dat je probleem daar te vinden is.
Hopelijk heb ik je vraag goed begrepen.

Met Willy en Danny werkt het niet, maar met willy en danny werkt het wel...
 
Als je dan ook nog een lijst maakt in de cellen D3 t/m H32 en cel I7 voor de namen dan kunnen er ook geen tikfouten meer gemaakt worden zodat altijd de juist geschreven naam een kleur krijgt.
 
Hoi iedereen,
Dat is idd wat ik wou en het is mijn fout dat het met Willy en Danny blijkbaar niet direct werkte omdat
ik in één cel de naam had geschreven en dan kopie en plakken vandaar dat ze allemaal niet of wel correct stonden.
En Skippy dat was ik vergeten om een lijst te maken met namen in de cel dan is het altijd juist.
Nu als ik van jullie nog een voorbeeld van de formule kan krijgen dat is mijn probleem opgelost want
ik dacht als ik op de cel ga staan om de naam in de vullen dan zie ik de formule in de takenbalk verschijnen maar niet dus!
Ik wil alvast zeggen bedankt voor jullie inzet en (y) voor de beheerder/s van deze site.
Wilcar
 
Zo dan.

Ik heb er een nieuw tabblad bijgemaakt voor de personeelsleden 25x
Deze kun je sorteren als je op het grijze vierkantje in B1 gaat staan. Lijkt mij gemakkelijker met het invoeren.

I7 heeft rechts een pijlje om een personeelslid te kiezen. Dit kun je in D3 t/m G32 ook doen.
 

Bijlagen

  • Rooster met lijst.xlsx
    15.1 KB · Weergaven: 51
Hoi iedereen,
Dat is idd wat ik wou en het is mijn fout dat het met Willy en Danny blijkbaar niet direct werkte omdat
ik in één cel de naam had geschreven en dan kopie en plakken vandaar dat ze allemaal niet of wel correct stonden.
En Skippy dat was ik vergeten om een lijst te maken met namen in de cel dan is het altijd juist.
Nu als ik van jullie nog een voorbeeld van de formule kan krijgen dat is mijn probleem opgelost want
ik dacht als ik op de cel ga staan om de naam in de vullen dan zie ik de formule in de takenbalk verschijnen maar niet dus!

Ik wil alvast zeggen bedankt voor jullie inzet en (y) voor de beheerder/s van deze site.
Wilcar

Met "voorwaardelijke opmaak" gebruikt u GEEN formules.
Om de formules in een werkblad te bekijken gebruikt u CTRL + T
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan