Status
Niet open voor verdere reacties.

mdc1756

Steunend lid
Vip Lid
Hallo,

Hoe kan ik een foto van bv 1.2mb gaan verkleinen zodat hij bv nog 700kb is.
Het is een eenvoudige truck in windows paint maar ik ben het vergeten.
Iemand een idee?

zonnige groeten,

Ed
 
dank u Lana, maar er is toch ergens een simpele truck om die met paint te gaan verkleinen en ze dat op te slaan onder ...
maar alvast bedankt voor het progje, ga het eens testen

greets

ed
 
Eén of meerdere foto's selecteren dan rechtermuisklik. Nu zie je VSO Image Resizer staan.
Kies nu naar welk formaat je wilt verkleinen bij profiel. Of kies een formaat die je zelf wens bij resolutie.
Een beetje verkeerde benamingen, maar VSO is een Frans software bedrijfje dat niet goed in vertalen is.
Bij actie kun je ook nog kiezen om het origineel te behouden en een kopie te maken. Dat zou ik prefereren.

p.s. Paint gebruik ik nooit.
 
open je foto met "paint" , in de "ruban" , band bovenaan zie je staan "formaat wijzigen" , klik erop en zorg dat er een vinkje staat bij "percentage" , als je nu klikt waar horizontaal 100 staat en daar 50 ingeeft dan wordt je foto verkleind met 50 % , daarna je foto opslaan.
of dit de beste manier is of het beste programma laat ik in het midden , maar dit is het antwoord op uw vraag ;)

ikzelf gebruik ook deze methode als ik slechts 1 of een paar foto's moet verkleinen...
 
beste vrienden, door een zwaar ongeval van mijn zoon, zal ik niet in staat zijn om elke dag te kunnen antwoorden
bedankt voor het begrip
groet
ed

Het niet dagelijks kunnen antwoorden is niet erg, wel het ongeval van uw zoon.

Veel meer kan ik hier niet doen, behalve jou en de rest van de familie, vrienden en kennissen heel veel sterkte wensen.
 
Hopelijk komt alles weer in orde. Spoedig herstel gewenst van mij.

Inderdaad, Irfanview doet dit heel makkelijk en is gratis. Je kan ook de Nederlandse taal toevoegen.
Maar uiteraard kan het programma veel meer.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan