Opgelost Foto's worden niet meer standaard geopend

Status
Niet open voor verdere reacties.

theplayer

Steunend lid
Vip Lid
Op één van mijn externe HD's staan, naast documenten, video's en andere bestanden, ook foto's. Die zijn nog gemaakt onder Win7. Ze worden echter niet meer geopend met het standaardprogramma Windows Picture Manager. Als ik een foto uit zo'n map op mijn bureaublad plaats (, nieuwe computer win10) dan krijg ik ze ook daar niet meer geopend. Na veel zoekwerk blijkt dat alléén nog te kunnen via Eigenschappen en Openen met Foto's. Is dat ook al een bestandsextensie...?
 
Oplossing
ook de Windows Picture Manager kun je nog ophalen ..dit heb ik eerder al meegedeeld .
*nogmaals je dient het onderdeel SharePointDesigner 2010.exe te downloaden (dit bestand is ook aanwezig in de gehele Office 2010 setup)
bij gebruik van een volledige Office setup dien je voor een aangepaste installatie te gaan .. waar je dus specifiek aangeeft enkel SharePointDesigner te willen installeren ..onder de SharePointDesigner Tools menu geeft je specifiek aan dat je vervolgens enkel het onderdeel PictureManager wenst te installeren vanaf deze computer ..

***ook een download betreffende enkel de Picture Manager ( SharePointDesigner 2010.exe) is beschikbaar op het net ..deze is zelfs al geactiveerd ...doch aangezien jij een gewoon...
en welke bestandsextensie hebben die foto's als je ze gewoon bekijkt met File Explorer ?
Normaal zou de leeftijd en het OS waarmee ze gemaakt zijn geen invloed mogen hebben.
 
File Explorer heb ik niet Altijd bekijk ik mijn foto's met Microsoft Office Picture Manager, vanwege de praktische en meteen zichtbare bewerkingingsmogelijkheden zoals bijv. ..............
(ik wilde even kijken maar nu blijkt dat ook geen enkele andere foto meer in WIN10 met MOPM kan worden geopend...! ) Moet ik hij een WIN HERSTEL doen?
 
Windows Picture Manager was aanwezig in de Office 2010 deze is dus niet meer aanwezig in de hogere versies ..
je kan via start>instellingen >apps >standaard apps aangeven met welk programma jij de foto's wilt bekijken ..
ik gebruik standaard het aanbevolen Windows 10 foto's maar je kan een ander programma toewijzen ..

Ashampoo_Snap_dinsdag 15 december 2020_18h11m04s_001_.jpg
 
Windows Picture Manager was aanwezig in de Office 2010 deze is dus niet meer aanwezig in de hogere versies ..
je kan via start>instellingen >apps >standaard apps aangeven met welk programma jij de foto's wilt bekijken ..
ik gebruik standaard het aanbevolen Windows 10 foto's maar je kan een ander programma toewijzen ..
Dat is erg vreemd want deze "nieuwe" ASUS TUF gaming computer met WIN 10 gebruik ik sinds november 2019 en al die tijd heb ik alle foto's altijd kunnen bekijken en bewerken met MOPM. Het staat dan ook nog steeds tussen al mijn apps. De foto's kunnen er alleen niet meer mee geopend worden...!
Dat is gekomen doordat ik nu vandaag foto's op mijn externe HD heb willen kijken en dat kon alleen met FOTO en PhotoGallery. Openen met MPOM lukt van geen kanten meer...Dat is toch niet logisch?
 
Ik denk niet dat het is gekomen door je actie om die foto's te bekijken vanop die externe HDD hoor !
Ik weet het dus niet in dit geval specifiek, maar ik moet zeggen dat de jongste tijd er wel meer van dit soort 'plotse' uitvallen komen van oudere software.

Blijkbaar heeft MS in de aanvang van Windows 10 wel meer apps van vroeger gewoon verder ongemoeid gelaten. Als die werkten en je deed de upgrade naar Win 10 bleven die vaak werken. Maar enkele ervaringen van de jongste tijd laten mij vermoeden (vermoeden hé ... ik weet het niet echt) dat MS van upgrades/builds en evoluties in Windows 10 gebruik maakt om de eigen programma's die nu standaard zijn voor bepaalde funktionaliteiten (zoals Foto's in dit geval) te pushen. En hoe kan je beter pushen dan er voor te zorgen dat geinstalleerde, oude programma's (zoals MOPM) niet meer werken ? Zo krijgen ze iedereen dan over op de nieuwe apps en dat beperkt voor hen de kosten.

Ik heb dat fenomeen nu toch al enkele keren gezien en enkel de 'oude MS standaard apps' die weggeduwd worden door 'nieuwe MS standaard apps'.

Ik denk dat je dit enkel kan aanvaarden ... is niet noodzakelijk slecht, vaak zijn die nieuwe apps ook beter, moderner maar soms ook niet. Dan staat het je natuurlijk vrij om een ander (niet MS)-alternatief te installeren en te gebruiken.
 
Het is dan wel heel toevallig dat dit vandaag allemaal gebeurt omdat ik enkele foto's op mijn externe HD wilde bekijken en dat het daarna niet meer lukt op mijn gewone computer, allemaal (ook heel toevallig): vandaag. En dat allemaal zonder enige wijziging, aanpassing of software updatemelding...
 
@theplayer gebruik jij dan nog steeds de Office 2010 aangezien dat in de Office 2013 -2016 en de 2019 geen Windows Picture Manager aanwezig is .. en wetende dat de Office 2010 geen ondersteuning meer krijgt .

enerzijds kun je de Windows Picture Manager als enkele onderdeel wel opnieuw installeren op je systeem ..een licentie van de Office 2010 is wel vereist vermoed ik ..
*hopelijk ben je de Engelse taal meester ..lees het volgende eens na .. How to Bring Back the Microsoft Office Picture Manager (groovypost.com)
 
Ik gebruik Office 2003 voor Word voor mijn werk en Office 2019 voor Outlook en Excel. Met Word 2019 is niet te werken en blijkbaar ben ik niet de enige die daar zo over denkt én niet de enige die ook Word 2003 gebruikt (inclusief ingestelde macro's).

Ik heb inmiddels een systeemherstel gedaan naar 9-12 en alles werkt weer, incl. MOPM!
 
Het verklaart alleen niet waarom Microsoft Office Picture Manager ineens niet meer werkt en dat andere programma's moeten worden geprobeerd om foto's te bekijken, zonder vooraankondiging o.i.d. Misschien was dit bij Photo Viewer ook het geval...
 
Het verklaart alleen niet waarom Microsoft Office Picture Manager ineens niet meer werkt en dat andere programma's moeten worden geprobeerd om foto's te bekijken, zonder vooraankondiging o.i.d. Misschien was dit bij Photo Viewer ook het geval...
Ben ik met je eens, maar het bevestigd wel dat Microsoft het spoor volledig bijster is.
 
Ben ik met je eens, maar het bevestigd wel dat Microsoft het spoor volledig bijster is.
ik denk eerder dat ze hun eigen spoor willen volgen, liever dan dat van de gebruikers m.a.w. Photos willen pushen ...
Hou het maar goed in de gaten en bewaar de link die je opgaf goed, het desactiveren kan zich herhalen denk ik.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan