Opgelost Foto's worden niet meer standaard geopend

Status
Niet open voor verdere reacties.

theplayer

Steunend lid
Vip Lid
Op één van mijn externe HD's staan, naast documenten, video's en andere bestanden, ook foto's. Die zijn nog gemaakt onder Win7. Ze worden echter niet meer geopend met het standaardprogramma Windows Picture Manager. Als ik een foto uit zo'n map op mijn bureaublad plaats (, nieuwe computer win10) dan krijg ik ze ook daar niet meer geopend. Na veel zoekwerk blijkt dat alléén nog te kunnen via Eigenschappen en Openen met Foto's. Is dat ook al een bestandsextensie...?
 
Oplossing
ook de Windows Picture Manager kun je nog ophalen ..dit heb ik eerder al meegedeeld .
*nogmaals je dient het onderdeel SharePointDesigner 2010.exe te downloaden (dit bestand is ook aanwezig in de gehele Office 2010 setup)
bij gebruik van een volledige Office setup dien je voor een aangepaste installatie te gaan .. waar je dus specifiek aangeeft enkel SharePointDesigner te willen installeren ..onder de SharePointDesigner Tools menu geeft je specifiek aan dat je vervolgens enkel het onderdeel PictureManager wenst te installeren vanaf deze computer ..

***ook een download betreffende enkel de Picture Manager ( SharePointDesigner 2010.exe) is beschikbaar op het net ..deze is zelfs al geactiveerd ...doch aangezien jij een gewoon...
ook de Windows Picture Manager kun je nog ophalen ..dit heb ik eerder al meegedeeld .
*nogmaals je dient het onderdeel SharePointDesigner 2010.exe te downloaden (dit bestand is ook aanwezig in de gehele Office 2010 setup)
bij gebruik van een volledige Office setup dien je voor een aangepaste installatie te gaan .. waar je dus specifiek aangeeft enkel SharePointDesigner te willen installeren ..onder de SharePointDesigner Tools menu geeft je specifiek aan dat je vervolgens enkel het onderdeel PictureManager wenst te installeren vanaf deze computer ..

***ook een download betreffende enkel de Picture Manager ( SharePointDesigner 2010.exe) is beschikbaar op het net ..deze is zelfs al geactiveerd ...doch aangezien jij een gewoon lid ben mag ik hier enkel maar naar verwijzen doch je deze niet aanbrengen .
lees het Forum reglement hier op na ..

wie zoekt die vind...

*nog een tip indien je het vind .. een herstart van het systeem is noodzakelijk om het installatie/activatie af te ronden .
geef vervolgens géén toestemming om update's op te halen (dit maakt de activatie ongedaan ).

Ashampoo_Snap_woensdag 16 december 2020_07h33m42s_001_.jpg
 
Oplossing
ook de Windows Picture Manager kun je nog ophalen ..dit heb ik eerder al meegedeeld .
*nogmaals je dient het onderdeel SharePointDesigner 2010.exe te downloaden (dit bestand is ook aanwezig in de gehele Office 2010 setup)
bij gebruik van een volledige Office setup dien je voor een aangepaste installatie te gaan .. waar je dus specifiek aangeeft enkel SharePointDesigner te willen installeren ..onder de SharePointDesigner Tools menu geeft je specifiek aan dat je vervolgens enkel het onderdeel PictureManager wenst te installeren vanaf deze computer ..

***ook een download betreffende enkel de Picture Manager ( SharePointDesigner 2010.exe) is beschikbaar op het net ..deze is zelfs al geactiveerd ...doch aangezien jij een gewoon lid ben mag ik hier enkel maar naar verwijzen doch je deze niet aanbrengen .
lees het Forum reglement hier op na ..

wie zoekt die vind...

*nog een tip indien je het vind .. een herstart van het systeem is noodzakelijk om het installatie/activatie af te ronden .
geef vervolgens géén toestemming om update's op te halen (dit maakt de activatie ongedaan ).

Bekijk bijlage 249010
Prima tip! (y) Voor als er weer iets mis gaat... Ik was de Picture Manager echter niet kwijt. Geen idee waarom die niet meer werkte. Systeemherstel heeft allles opgelost maar in een voorkomend geval is het downloaden ervan natuurlijk wel beter.
 
ik denk eerder dat ze hun eigen spoor willen volgen, liever dan dat van de gebruikers m.a.w. Photos willen pushen ...
Hou het maar goed in de gaten en bewaar de link die je opgaf goed, het desactiveren kan zich herhalen denk ik.
Inmiddels off-topic natuurlijk.

Maar het is toch te vreemd voor woorden dat je Windows Photo Viewer hebt die goed is en waar je uiteindelijk na verloop van tijd aan gehecht bent raakt.
Maar na updates of nieuwe besturing komt men met wat anders wat totaal niet bevalt.

Dan ga ik zoeken naar wat anders of zoeken om het oude weer werkend te krijgen.

Wat schets mijn verbazing: De oude Photoviewer is er gewoon nog steeds, alleen via geen enkele normale legitieme manier aan te zetten en dus niet te gebruiken. Het is zelfs niet eens zo dat het ver weg verstopt zit.
Hier moet je dan dus ongebruikelijk handelingen voor verrichten, dat abacadabra is voor een leek om iets wat aanwezig is binnen de besturing te kunnen gebruiken.

Het lijkt wel op een Easter-egg.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan