Smartphone foto's

georguy1

Steunend lid
Vip Lid
als ik een genomen heb en kijk bij foto's en daar de foto draai zou ik graag hebben dat hij volledig het scherm bestrijkt , kan dat ?
ik heb een One Plus Lite

Nee, fysisch onmogelijk... een foto is immers niet vierkant.
Als je die draait kan hij onmogelijk de volledige breedte of lengte laten zien : hij kiest voor de grootste mate en past de andere afmeting aan om de foto volledig te tonen, maar dat leidt onherroepelijk tot banden onder en boven.

Wil je dat niet dan zal je de foto eerst moeten bijknippen en kiezen welk deel van de inhoud je opoffert.

Als je een foto neemt van 3/4 grote, dan zal die ook zo weergegeven worden, nooit volledig scherm.
Bij de camera moet je de grootte (Beeldverhouding) van de foto die je wilt nemen aanpassen.

1774431585045.png

1774431635308.png

die is zo ingesteld en de foto word volledig getoond bij het moment van opname en draaien , maar de opgeslagen foto bij "foto's " en "Google foto's " wordt niet volledig getoond bij draaien
als ik erop tik vergroot hij wel , dat wel
maar dat kan misschien niet ook

Bijlagen

• 1.jpg
    1.jpg
    78.4 KB · Weergaven: 10
  • Schermafbeelding 2026-03-25 124327.png
    Schermafbeelding 2026-03-25 124327.png
    169.2 KB · Weergaven: 10
Laatst bewerkt:
dat kan alleen als foto's vierkanten zijn ... een rechthoek kantelen is toch evident dat er dan ofwel een deel wegvalt, ofwel een zwarte band bijkomt ... krijg ik echt niet beter uitgelegd.

Terug
Bovenaan