Windows 10 Foutmelding STDOLE32.SLD bij openen van Excel2007

Status
Niet open voor verdere reacties.

Kadee-Tremelo

Steunend lid
Vip Lid
De originele software is office2007 professional.
Bij het starten van Excel2007.exe verschijnt een melding stdole32.sld, waarbij de configuratie van office2007 start.
Excel is dan volledig operationeel. Bij het sluiten van Excel en het opnieuw openen herhalen zich de configuraties. Dezelfde foutmelding doet zich ook voor bij WINWORD2007.
De foutmelding doet zich niet voor bij Access, Publisher en PowerPoint.
Aangezien de configuraties storend en tijdrovend zijn, start ik momenteel WinWord2007 en Excel2007 in safe mode.
 
Oplossing
Bedankt PCTUTS voor de link van Gamivo.com. Hier heb ik (voor mijn probleem) het Windows Office Profession Plus aangeschaft.
Bedankt PhilipV voor de bemerking over het access2007 conflict. Ik ging ervan uit dat de office2007 software niet meer zou werken na het installeren van de Office2019 professional waarbij er geen AccessSoftware voorzien is.
De installate van de Windows Office 2019 Profession Plus verloopt zonder enig probleem en alle bestanden, ook het assess2007 zijn volledig operationeel en het bestandsformaat van access is ongewijzigd.
Prima werk en nu geen kopzorgen meer.
De oplossing van 'answers.microsoft.com' uit 2010 had ik al uitgevoerd, maar zonder resultaat.
Volgens mij heeft het conflict te maken met de databeveiliging van de online office met de software op de PC
en de overeenstemming van de gebruikesrnamen?
 
Dat zal niet zomaar mogen aangenomen worden : Access 2007 is natuurlijk op zich ook verschrikkelijk verouderd.
Dat zul je dus moeten testen, maar dat een programma uit A2007 zomaar draait in A2019, die kans is heel klein ! Wat wel kan is dat de aanpassingen al bij al erg meevallen, maar een conversie zal zeker nodig zijn. Al was het maar dat het bestandsformaat niet meer hetzelfde is nu als toen ...
 
Bedankt PCTUTS voor de link van Gamivo.com. Hier heb ik (voor mijn probleem) het Windows Office Profession Plus aangeschaft.
Bedankt PhilipV voor de bemerking over het access2007 conflict. Ik ging ervan uit dat de office2007 software niet meer zou werken na het installeren van de Office2019 professional waarbij er geen AccessSoftware voorzien is.
De installate van de Windows Office 2019 Profession Plus verloopt zonder enig probleem en alle bestanden, ook het assess2007 zijn volledig operationeel en het bestandsformaat van access is ongewijzigd.
Prima werk en nu geen kopzorgen meer.
 
Oplossing
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan