Windows 11 G2A team

Gerrit

Steunend lid
Vip Lid
Hallo gisteren avond ontving ik een mail van G2A Team met bevestiging email en een paar minuten later een mail met bedankt voor uw aankoop bleek een cadeaubon voor apple i tunes terwaarde van 20 us dollar of 18,35€.Ik heb op geen enkele manier iets besteld of betaald met paypal maar toch is het van mijn rekening gegaan ondanks dubbele verificatie op de paypal rekening .Ik heb deze morgen een klacht gericht naar PayPal en kreeg antwoord binnen de 28 dagen het is allemaal zeer verwarrend kreeg ook gisteren een sms met verificatie code maar die heb ik niet ingevuld omdat ik geen betaling aan het doen was ben benieuwd hoe het nu verder zal lopen dit ter info moesten er nog mensen zijn met het zelfde probleem

Waar ik sowieso naar zou kijken als ik jou was is naar de koppelingen in Paypal.
Sommige bedrijven (waaronder ook Steam) kunnen een koppeling maken en dan kun je via Paypal gewoon iets bestellen zonder verder probleem.
Als er zo'n G2A koppeling is in jouw Paypal zou ik die verwijderen.

Verder, als zoiets gebeurt is en daadwerkelijk van jouw rekening betaald is, zou ik mijn pc scannen met eerst ADWCleaner en daarna nog eens met Malware Bytes en als hij helemaal in orde is, daarna de wachtwoorden van zowel G2A alsook Paypal wijzigen, want er lijkt toch echt misbruik van te zijn gemaakt.
Misschien ook handig eerst het wachtwoord van je e-mail adres te wijzigen, alvorens de andere wachtwoorden te wijzigen.

Ik heb geen account bij g2a kreeg gisterenavond een sms van paypal met code om een betaling te doen dat heb ik gewoon verwijderd want ik was op dat moment geen betaling aan het doen even later terug het zelfde. Rond 22u00 ga ik naar de pc en daar stonden wel heel veel tabbladen open ik wil ze sluiten en de pc word uitgeschakeld .Terug opgestart en alles leek normaal te verlopen. Deze morgen ingelogd op paypal en 20€ van de rekening van g2a team voor een gift card van itunes ik heb contact gehad met paypal be en die bevestigen een ongewilde transactie even later terug bericht dat het een betaling ging niet door mij gedaan en ze hebben mij reeds het bedrag terug gestort.Vind dat toch een rare bedoening blijkbaar waren ze op de hoogte bij PayPal en was er meer aan de gang omdat ze ook zeer snel waren om dat terug te betalen

mijn banken staan allemaal op een apart e mail adres dus ook PayPal .Ik kreeg waarschijnlijk een sms van dat g2a team i.p.v PayPal kan het ook niet meer controleren is gewist maar vraag mij af hoe ze aan mijn tel nr geraakt zijn in combinatie met mijn dagelijks mail adres alles werkt bij mij met 2 stap certificatie zowel gmail als pay pal en toch is het hun gelukt om geld af te halen zeer verontrustend vind ik, hier is alles snel recht gezet door PayPal, kreeg ook een mail van dat g2a team dat mijn account geblokkeerd is en ik weet 100% zeker dat ik er geen heb ik ga er van uit dat ze mijn mailadres gebruikt hebben om zich te registreren bij g2a team dat schijnt een site te zijn in de usa waar je zelf alles kan op plaatsen om te verkopen gelinkt met Dubai amai

Ik hoop dat je de voor de hand liggende conclusie nu begint te zien : Paypal heeft een reputatie gekregen van onbetrouwbaar omdat ze hun systemen blijkbaar niet beveiligd krijgen en ze weten het ... dus : WEG MET JE PAYPAL ACCOUNT maar eerst alle koppelingen met bankrekeningen verwijderen ...

Rond 22u00 ga ik naar de pc en daar stonden wel heel veel tabbladen open ik wil ze sluiten en de pc word uitgeschakeld
Wat je hier schrijft verontrust me echt nog het meest. Zeker omdat het opnieuw gebeurd. Het ziet er naar uit dat er een hacker met je PC of laptop bezig is, want dit is geen normale gang van zaken.
Klaarblijkelijk heeft men dus ook met jouw e-mail adres een account kunnen aanmaken bij G2A.

Paypal heeft een reputatie gekregen van onbetrouwbaar omdat ze hun systemen blijkbaar niet beveiligd krijgen en ze weten het ... dus : WEG MET JE PAYPAL ACCOUNT
Een goede reputatie hebben ze nooit gehad maar waar heb je gelezen dat dit zou zijn omdat ze hun systemen niet beveiligd zouden krijgen? Ik maak al enkele decennia gebruik van Paypal en nooit een probleem gehad. Maar wel een fatsoenlijk sterk wachtwoord en 2FA actief.

Het is ook hier -niet- Payal die de schuldige is, maar er wordt ook een account aangemaakt door een kwaadwillende bij G2A met het email adres van Gerrit, dus er speelt hier heel iets anders.
Natuurlijk is het in zo'n geval wel verstandig de bankrekening los te koppelen van Paypal en je kunt ook de hele rekening opzeggen maar dat is slechts symptoombestrijding. Het is beter de oorzaak op te lossen.

Wat ik dus ook lees is het volgende en dat lijkt veel meer een echte oorzaak te zijn:
Vor einer Woche wurden Passwortdaten zu PayPal-Konten im Darknet zum Verkauf angeboten.
Dat lijkt me veel meer voor de hand liggend en dat zijn dingen waar Paypal ook weinig aan kan doen, daarom is juist die 2FA zo belangrijk.

Maar wat er met die laptop gebeurde is dus ook veel verdachter en dat het e-mail adres klaarblijkelijk misbruikt kan worden.
Daarom zou ik toch zeer strak willen adviseren de tips in mijn eerste reactie uit te voeren om die PC te controleren en schoon te krijgen want die lijkt me momenteel niet koosjer met wat er gebeurde.

waar heb je gelezen dat dit zou zijn omdat ze hun systemen niet beveiligd zouden krijgen? Ik maak al enkele decennia gebruik van Paypal en nooit een probleem gehad. Maar wel een fatsoenlijk sterk wachtwoord en 2FA actief.

In de uitleg van de TS staat :
contact gehad met paypal be en die bevestigen een ongewilde transactie even later terug bericht dat het een betaling ging niet door mij gedaan en ze hebben mij reeds het bedrag terug gestort.Vind dat toch een rare bedoening blijkbaar waren ze op de hoogte bij PayPal en was er meer aan de gang omdat ze ook zeer snel waren om dat terug te betalen

Dat lijkt me idd. heel bedenkelijk, jou niet ?

En als er berichten circuleren als deze : "Vor einer Woche wurden Passwortdaten zu PayPal-Konten im Darknet zum Verkauf angeboten." dan is het toch een bewijs van ontoereikende beveiliging van hun klantgegevens ?!

De rest, en wat er met de laptop gebeurt is uiteraard een gevolg van dat alles, maar beweren dat PayPal géén verantwoordelijkheid treft is - persoonlijke mening - wel al te kort door de bocht. Zo ver gaan ze blijkbaar zelf niet - ze erkennen hun verantwoordelijkheid anders zouden ze niet zo snel overgaan tot terugbetaling denk ik.

Terug
Bovenaan