Rond 22u00 ga ik naar de pc en daar stonden wel heel veel tabbladen open ik wil ze sluiten en de pc word uitgeschakeld
Wat je hier schrijft verontrust me echt nog het meest. Zeker omdat het opnieuw gebeurd. Het ziet er naar uit dat er een hacker met je PC of laptop bezig is, want dit is geen normale gang van zaken.
Klaarblijkelijk heeft men dus ook met jouw e-mail adres een account kunnen aanmaken bij G2A.
Paypal heeft een reputatie gekregen van onbetrouwbaar omdat ze hun systemen blijkbaar niet beveiligd krijgen en ze weten het ... dus : WEG MET JE PAYPAL ACCOUNT
Een goede reputatie hebben ze nooit gehad maar waar heb je gelezen dat dit zou zijn omdat ze hun systemen niet beveiligd zouden krijgen? Ik maak al enkele decennia gebruik van Paypal en nooit een probleem gehad. Maar wel een fatsoenlijk sterk wachtwoord en 2FA actief.
Het is ook hier -niet- Payal die de schuldige is, maar er wordt ook een account aangemaakt door een kwaadwillende bij G2A met het email adres van Gerrit, dus er speelt hier heel iets anders.
Natuurlijk is het in zo'n geval wel verstandig de bankrekening los te koppelen van Paypal en je kunt ook de hele rekening opzeggen maar dat is slechts symptoombestrijding. Het is beter de oorzaak op te lossen.
Wat ik dus ook lees is het volgende en dat lijkt veel meer een echte oorzaak te zijn:
Vor einer Woche wurden Passwortdaten zu PayPal-Konten im Darknet zum Verkauf angeboten.
Dat lijkt me veel meer voor de hand liggend en dat zijn dingen waar Paypal ook weinig aan kan doen, daarom is juist die 2FA zo belangrijk.
Maar wat er met die laptop gebeurde is dus ook veel verdachter en dat het e-mail adres klaarblijkelijk misbruikt kan worden.
Daarom zou ik toch zeer strak willen adviseren de tips in mijn eerste reactie uit te voeren om die PC te controleren en schoon te krijgen want die lijkt me momenteel niet koosjer met wat er gebeurde.