geen beeld op monitor na aansluiten HDMI kabel

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hallo:

Ik heb pas een nieuwe monitor gekocht,namelijk de Philips 247E3LHSU 23.6 inch,deze heeft een VGA aansluiting en 2 HDMI poorten,nu heb ik een HDMI kabel gekocht en aangesloten aan monitor en PC,maar nu doet het volgende probleem zich voor,wanneer ik mijn computer aanzet dan krijg ik geen beeld alleen een klein venster met de tekst" Check Cable Connection".Wie heeft er ook zo'n monitor en kan mij vertellen wat er verkeerd is gegaan?

Grts: liawi
 
Hallo":

Ik heb nu wel beeld,moest de instelling veranderen in HDMI,maar het beeld is niet vol,er zit een zwarte rand omheen,zowel boven als onder en links en rechts,ik heb het idee dat dat iets te maken heeft met de HERTZ instellingen van de monitor,waar kan ik die veranderen?

Grts: liawi
 
Hallo":

Ik heb nu wel beeld,moest de instelling veranderen in HDMI,maar het beeld is niet vol,er zit een zwarte rand omheen,zowel boven als onder en links en rechts,ik heb het idee dat dat iets te maken heeft met de HERTZ instellingen van de monitor,waar kan ik die veranderen?

Grts: liawi

De hertz instelling kan nooit oorzaak zijn van die boord. De hertz zegt enkel hoeveel maal het beeld herschreven wordt per seconde. Je zal de verkeerde resolutie gekozen hebben. Zet de resolutie hoger. Mogelijks dien je de driver van Uw monitor vernieuwen.
 
ook ik had daar straks een zwarte rand links en rechts toen ik ubuntu nog eens gebruikte via de cd zelf ...
ik gebruik een Samsung Syncmaster E2220 wel deze van mijn heeft rechts onder het scherm 6 knopjes

het eerste knopje links is om het menu op te roepen van het scherm " instellingen "
ik heb het menu opgeroepen en zag de volgende opties..
1..Picture
2.Colar
3..Size & Position
4..Setup & Reset
5..Information
ik heb daarop de optie Setup & Reset geselecteerd en vervolgens Picture /Reset geselecteerd
ik heb dus een reset gedaan van het beeldscherm ...met gevolg dat de zwarte randen verdwenen ..
 
dat moet normaal gezien mee geinstalleerd zijn toen je de videokaart driver heb geinstalleerd ...
maar indien jij de HDMI kabel gebruikt beschik je maar over maximale de resolutie van 1920 x 1200
zie bron vermelding of de afbeelding .
gebruik je de VGA kabel , dan is de maximale resolutie tot 2048 x 1536 in te stellen
 
ja ik gebruik de HDMI kabel,en dat met de resolutie van 1920x1080,maar er is mij door de computerboer verzekerd dat de HDMI kabel beter is als de VGA kabel,dus dan mag ik ook verwachten dat de monitor beeldvullend is,en dat is ie niet.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan