Status
Niet open voor verdere reacties.
Hoi, zit waarschijnlijk in verkeerde categorie....


Heb een laptop met een dual boot: windows 7 en 8, maar heb geen behoorlijke aan/uit knop hierbij.

Classic Shell werkt om de een of andere reden niet. Verder als ik in windows 8 werk, is er geen knop/app om terug te gaan naar buroblad windows 7.

Misschien vraag ik iets raars, maar jullie hebben vast een oplossing voor me.

Bedankt alvast,

groeten van Jane
 
je zegt dat je een dual boot heb met de win7 en de win8 ( deze bevinden zich dus beiden op de zelfde HDD )*welliswaar elk op hun eigen partitie !
indien je dan de win7 opstart dan dient de win7 zich gewoon te gedragen als anders m.a.w. deze zou dan ook een aan/uit knop dienen te hebben .
start je enerzijds de win8 op en je heb clasic shell op de 8 staan dan zou deze ook gewoon te voorschijn moeten komen en werkende moeten zijn ..
is het zo dat de win8 gewoon door start naar de tegels dan staan de instellingen bij clasic shell uit .

Ashampoo_Snap_2014.09.02_16h26m40s_001_.jpg
 
Ja, beiden staan op dezelfde C partitie . Ik krijg ook bij het starten niet (meer)
de vraag of ik naar 7 of 8 wil. Dat was in het begin wel zo.
Nu is het, of 7, of 8 start op. Dat is dus niet voor tevoren te bepalen.
Heb hier verder geen moeite mee, maar afsluiten is vaak een probleem, zowel in 7 als 8. Bovendien van van 8 naar 7 of andersom teruggaan lukt ook moeilijk.

Het is alleen een beetje lastig allemaal, maar verder draait het prima.

Het is niet de laptop waar ik dagelijks mee werk, maar wilde er wel
een vraagje aan wagen.

Dank overigens voor je snelle antwoord!

Jane
 
heb jij de instelling al nagezien bij clasic shell .

-jij heb dus geen bootkeuze menu tijdens het opstarten ...
welke windows word dan opgestart ...ik vermoed dus dat dit dan ook de win8 is die opstart...
klik eens op de windowstoets+X en kies " uitvoeren "
type in het venster uitvoeren " msconfig " en klik op ok ..
in het tap " computer opstarten " dien je dus na te gaan welke opstartregel hier vermeld staat...
normaal gezien staat er bij u nu 2 opstartregels vermeld...d.w.z. 1tje voor de win8 en 1tje voor de win7
als blijkt dat dit niet zo is dan dienen we een opstartregel bij aan te maken ...doe dus eerst de controlle !

**er zou allezins 1 opstart regel vermeld moeten staan in het blauw !!

**beiden staan opdezelfde C partitie ( dit kan dus niet ! )
 
Ja, beiden staan op dezelfde C partitie . Ik krijg ook bij het starten niet (meer)
de vraag of ik naar 7 of 8 wil. Dat was in het begin wel zo.
Nu is het, of 7, of 8 start op. Dat is dus niet voor tevoren te bepalen.
Heb hier verder geen moeite mee, maar afsluiten is vaak een probleem, zowel in 7 als 8. Bovendien van van 8 naar 7 of andersom teruggaan lukt ook moeilijk.

Het is alleen een beetje lastig allemaal, maar verder draait het prima.

Het is niet de laptop waar ik dagelijks mee werk, maar wilde er wel
een vraagje aan wagen.

Dank overigens voor je snelle antwoord!

Jane

Wat vertel je me nu toch, twee verschillende besturingen op 1 partitie die om de beurt opstarten als een Russisch roulette!!
Hoe heb je dat voor elkaar gekregen, misschien kan Microsoft daar iets van leren.
 
Had gisteren geen tijd meer om het te melden, maar het is me toch
gelukt met Classic Shell!
Beiden heel erg bedankt voor jullie inzet. Bij een volgend probleempje kom
ik graag terug op dit forum.

groet,

Jane
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan