geluidsproblemen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jdr

Steunend lid
Vip Lid
Dag allemaal,
Na de installatie van tweede beeldscherm is het geluid weg. Logisch want de nieuwe monitor met HDMI aangesloten heeft geen ingebouwde luidsprekers en het bestaande scherm wel maar die is met een DV-ID kabel aangesloten omdat de computer geen twee HDMI aansluitingen heeft en deze oude kabel geeft geen geluid door.
Heb dan geprobeerd om de geluidsuitgang op de groene Jackplug te zetten om er de externe luidsprekers aan te sluiten maar dat lukt me niet.
Heeft iemand een suggestie?
Grt
Jdr
 
Hallo,
Had dat al een paar keer gedaan en de settings op "Luidsprekers" gezet, maar er gebeurt niets. De gebruikte luidsprekers heb ik op mijn andere pc getest en ze zijn ok.
De pc met het probleem heb ik al 4 jaar maar ik heb er nog nooit een externe luidspreker op aangesloten. Via de hdmi kabel had ik geluid op de ingebouwde luidsprekertjes van mijn oud scherm.
Omdat ik nu filmen monteer (Première) had ik graag deze externe lspr. aangesloten maar ook omdat het niet anders meer gaat gezien het ontbreken van luidsprekers in mijn nieuw scherm.
Vraag me af of er geen fout in de aansluitbus zit.
Grt
Jdr
 
ik denk eerder dat je niet het juiste afspeelapparaat heb geselecteerd...
doe eens een rechts klik op de luidspreker rechts onder in de taakbalk en kies geluiden ..
selecteer de tap afspelen … is dit venster leeg ofzo goed als leeg plaats je de crusor op een lege plaats in dit venster en klik je met rechts ..
zet vervolgens de 2 opties aan betreffende de uitgeschakelde en de niet aangesloten apparaten ..
komen er meerdere afspeel apparaten te voorschijn probeer je deze 1 voor 1.
 
alles gedaan, had dit eerder al gedaan en de Realtec high definition Audio staat als standaardapparaat ingesteld. De andere zijn de Nvidia apparaten maar die gaan over HDMI kabel.
 
heb de regel nog eens uitgevoerd en nu geraak ik wel in het fout opsporing programmetje. Het resultaat is zoals bij mijn vorige opzoekingen, de realteck high definition is als standaard en de aansluiting is "achterkant pc groene plug"
Daar is de speaker ook aangesloten maar hij blijft stom. Bij apparaat beheer is ook alles normaal. Toch een installatiefout in de pc?
 
Beste Qtex, het was een berichtje van Microsoft die om dat wachtwoord "van de medewerker" vroeg. Nu regel terug ingegeven en het liep zoals het hoort.
Ik begin echt aan een pc installatiefout te geloven.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan