Smartphone Gemiste oproepen

• Onderwerp starter Onderwerp starter J.W.
  • Startdatum Startdatum

J.W.

Steunend lid
Vip Lid
Smartphone: HMD - Skyline
Als ik ga kijken bij "gemiste oproepen" staan daar regelmatig oproepen uit het buitenland of steden uit België in (Luik - Brussel - Charleroi - Oostende en landen: Schotland, Engeland, Italië, Hongarije enz.)
Het probleem zijn niet die oproepen maar steeds staat dan het geluidsvolume af. Ik hoor dus nooit wanneer er gebeld wordt. Dat belvolume blijft op nul staan zodat ik ook andere oproepen mis.
Ik moet dit steeds handmatig terug instellen.
Het uitschakelen van het belgeluid heeft tot doel om mij te laten terugbellen (naar een te betalen nummer?).
Mijn vraag is: hoe kan men vanop afstand het belgeluid uitzetten?

Dat is mogelijk als je onder toezicht staat , dus als je als kind onder u ouders in de familie zit kunnen de ouders dit aanpassen, maar die mogelijkheid is eerder beperkt.
Dit op een andere manier ook mogelijk, via een link, sms of iets dergelijk, maar daar heb je dan vaak root acces nodig.
Gezien dat er bij u staat dat je 80 jaartjes jong bent, lijkt het mij heel erg onwaarschijnlijk dat je dus in een familie bubbel zit waar in u geval dan u kinderen u telefoon zouden kunnen beheren.
Dus zonder een app die door anderen kan beheerd worden of onder toezicht van iemand kan dit niet, maar als je iemand toestemming hebt gegeven om via een app of ouderlijk toezicht dat dan in u geval omgekeerd zou werken dat u kinderen die toegang zichzelf toe-eigenen kan dit wel ja, maar geen enkel van die mogelijkheden lijkt mij het geval te zijn in u geval, dus denk ik dat er iets niet juist is of met u toestel of dat u ROM een bug bevat die telkens u volume naar beneden brengt.

Ik heb wat aan het surfen geweest, het het komt blijkbaar neer dat find my device ( mijn apparaat vinden) is ingeschakeld.
Ik zou voorstellen om mijn apparaat vinden eens uit te schakelen en de ringtones terug in te schakelen. Meer advies kan ik niet geven , ik ben doof, een telefoon heeft voor mij geen enkel nut.
Wat ik wel opgezocht heb de phone van TS heeft Android OS.

Misschien staat er bij u niet storen aan, hierdoor kan uw geluid niet door komen als je gebellen word
niet storen vind je terug in de snel menu of via instellingen >> meldingen >> niet storen
als je dit uit zetten dan zou het moeten opgelost zijn
ten zij er een dit uit staat is het een andere probleem

loge snel menu
Screenshot_20250530_175016_One UI Home.png

Laatst bewerkt:
Het uitschakelen van het ringtoonvolume (belgeluid) gebeurt enkel bij die "onbekende" nummers. Er is geen zichtbare of hoorbare actie op het scherm als er zo'n oproep binnenkomt. De telefoon ligt naast mij, het ringtoonvolume staat op maximum en ik hoor of zie niets bij zo'n oproep.
Als er een gesprek van een bekend of een "gewoon" nummer binnenkomt (met ringtoon) en ik kan om de een of andere reden niet opnemen, staat die oproep ook bij "gemiste oproepen" maar staat het belgeluid normaal.
Niet storen staat bij mij nooit aan.

als je uw telefoon icoontje open >> dan klik op de 3 puntjes bovenaan >> kies dan "nummers blokkeren "

daar zie je boven aan " oproepen onbekende Nummers Blokkeren" Mag niet aanstaan
het moet zijn zoals op mijn afbeelding zijn !

1748633561081.png

als het dit niet is weet ik het niet meer

Nummers blokkeren staat uit. Heeft nooit aangestaan.
Alle onbekende nummers blokkeren heeft geen zin.
Dan kunnen alleen uw contacten u bereiken.
Individuele nummers blokkeren heeft ook weinig zin.
Dan maken ze gewoon een ander nummer. Opnemen of terugbellen zal ik toch nooit doen.

Wat me wel interesseert is hoe ze het ringtoonvolume kunnen uitschakelen.

Laatst bewerkt:
Misverstandje hier : "onbekende nummers" zijn niet die nummer die jij niet kent, maar de nummers die zich bekendmaken als 'onbekend nummer' dus eigenlijk de als privé-ingestelde nummers.
Het klopt dat al die phishers dat tegenwoordig doen zodat ze niet traceerbaar zijn, maar je mist ook niets.

Dus TS heeft dus eigenlijk - ongewild of ooit ingesteld om van die rommelgesprekken af te geraken - de optimale instelling.
Die heb ik zelf ook ingesteld en dus nooit telefoons uit HongKong of Bangladesh meer.

Je kan dit nakijken bij: Instellingen > Geluiden en trillen > Volume, tik dan op de 3 puntjes rechtsboven en kies voor Limiet mediavolume.

Bij mij staat dit op maximaal

Mijn vraag is: hoe kan men vanop afstand het belgeluid uitzetten?
het is niet zo dat men deze bel geluid van op afstand kan uitzetten ...
je zal in je smartphone eerder een app actief hebben staan die daar voor zorgt dat "niet storen " wordt ingeschakeld ...
welke app dit is dien je na te gaan .

het is niet zo dat men deze bel geluid van op afstand kan uitzetten ...
Het kan blijkbaar dus wel via find my device zoals ik al aangaf.
Zie:
In dit filmpje gebeurd net het omgekeerde, de ringtone wordt aangezet, maar ik neem aan als je op afstand de ringtone kan aanzetten deze ook kan uitzetten.

Er zijn privénummers bij maar vooral "binnen en buitenlandse nummers" die niet kunnen kloppen wegens teveel of te weinig cijfers. Als er zo'n "binnen of buitenlands" nummer als "gemist gesprek" opgegeven wordt staat steeds het ringtoonvolume op nul en dat blijft zo staan totdat ik dat volume terug aanpas. Ik weet echter niet of dit ook gebeurt bij alle privénummers.
Geluid vervangen door trillen is goed indien u de telefoon op zak hebt of naast u ligt. Zo niet weet je ook niet of er een oproep is.

@Pagadder jouw filmpje laat zien dat je je verloren gewaande smartphone kan vinden vermits je deze laat bellen .. hier speelt dus het geluid wel af .. bij de TS is er dus geen bel geluid te horen bij bepaalde nummers ..

*het toeval nu is dat ik gisteren hetzelfde meemaakte toen ik tot 3 x toe gebeld werd door dezelfde persoon . (familie)...
3x kreeg ik niets te horen , en pas bij de 3de keer besloot men om een bericht in te spreken waarvan ik op de hoogte gesteld werd..door dat Telenet me dit liet weten .
**op dit moment vind ik nergens terug waarom ik enkel bij deze persoon geen geluid te horen kreeg !

Terug
Bovenaan