Excel Geselecteerde cel: rij en kolom automatisch 'highlighten' of markeren

Status
Niet open voor verdere reacties.
In een groot bestand is het niet altijd gemakkelijk te zien in welke rij én kolom je actieve geselecteerde cel staat. Graag zoek ik een oplossing hiervoor. Wanneer er dan een andere cel geselecteerd wordt, dan zou de nieuwe rij en kolom moeten oplichten zolang die cel is geselecteerd. Eens de selectie weg: dan is deze rij en kolom-markering ook weg.
Kan iemand mij daarbij helpen.
Alvast hartelijk dank.
 
Mijn vraag is dus niet duidelijk. Ik herformuleer:
Wanneer ik een cel selecteer zou zowel de volledige kolom én rij moeten gemarkeerd worden. Niet enkel de kop van de rij en de kop van de kolom. (dat is waar u op doelt). Dus wanneer ik een willekeurige cel selecteer, dan wordt de actieve rij en de actieve kolom helemaal ingekleurd zolang de cel geselecteerd wordt. Wordt er een ander cel geactiveerd, dan wordt automatisch die ander rij en kolom volledig ingekleurd.
PS Versie excel is 2013 onder windows 10.
 
Dat zou kunnen met een vrij ingewikkelde macro die elke keer draait als je een selectie wijzigt.
Maar het zou wat zoekwerk vergen en erg onpraktisch zijn want een behoorlijke negatieve impact hebben op de performantie van je PC en de schermafhandeling.
Lijkt me gewoon niet opportuun en brengt overigens ook niets bij volgens mij.
 
@PhilipV
Met alle begrip voor uw opmerking en uw mening, maar ik denk dat ik daar zelf wel over moet oordelen of dit opportuun is of niet. Ik zal maar mijn vraag posten bij een ander helpforum waar men de vragen niet beoordeeld en uitmaakt wat goed of niet goed is voor de vraagsteller. Ik wens u het allerbeste..
 
Ik stond net op het punt om je te vragen of je er prijs op stelde dat ik het toch maar eens voor jou zou proberen te maken en je dan zelf kon testen ... maar die kans krijg ik dus niet zie ik ...
We zijn vrijwilligers en zitten ook niet constant aan ons scherm om à la minute te reageren hoor !

Nu ja, je bent geholpen blijkbaar door de collega's ... géén probleem : we leven niet van concurrentie, maar leren van mekaar.
 
Dat gebeurt wel vaker ... en de oplossing stond er al voordien en is dus niet zo eventjes aangeleverd ten gevolge van zijn vraag.
Dus inderdaad : Google is your best friend. (Had ik beter zelf ook meteen even gedaan blijkbaar, gezien de ietwat pissige reaktie van de vraagsteller)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan