Status
Niet open voor verdere reacties.
V

Verwijderd lid 9940

Gast
Beste mensen vraagje:
Ik gebruik Windows Live Mail als mijn vaste email adres. Nu heb ik sinds kort ook een Gmail adres waarop mail binnen komt. Wat me maar niet wil lukken is de Gmail berichten door laten sturen vanuit Gmail naar Windows Live Mail. Zelfs niet als ik alle aanwijzingen van Gmail en Windows Live Mail volg. Ik merk op internet dat ontzettend veel mensen hiermee worstelen. Ik heb mijn Gmail account ook al toegevoegd aan Windows Live Mail instellingen heb de uitleg van Gmail gevolgd hun bevestigingscode om door te sturen ingevuld. Gmail zegt al dage alles wat bij hen binnenkomt door te sturen naar mijn Windows Live mail maar niets komt daar binnen. Kennelijk toch iets niet goed met instellingen of zo? Ik weet me geen raad meer. Kan iemand mij stapsgewijze uitleggen (eventueel met wat plaatjes toegelicht want ik kan nergens op internet een goede uitleg met voorbeelden vinden) wat er allemaal ingesteld moet zijn om dit voor elkaar te krijgen. Met de uitleg van Gmail of die van Windows Live Mail kom ik er niet uit en velen met mij niet.
Alvast bedankt voor jullie hulp.
Groetjes en fijne zondag.
Crimpak
 
Hallo Luc,
bedankt voor je snelle reactie met tip. Ik ga er mee aan de slag om te kijken of het daarmee wel lukken zal.
Fijne zondag verder.
Crimpak
 
Hallo Luc,
zie mijn bijlage. Alles is me gelukt tot en met stap 5. Vanaf stap 6 kom ik er niet meer uit omdat er dan verwezen wordt naar wat je moet doen en wat je op mijn scherm zou moeten zien maar dat zie ik niet in Gmail en niet in Windows Live Mail. Ik kan die sta tot en met 8 nergens vin den of zien niet in Gmail en niet in Windows Live mail. Wat doe ik niet goed of wat gaat er dan fout.
Moet ik in stap naar Gmail of naar Windows Live Mail. In beide gevallen zie bv rechts boven niets van een account en van wat er daarna allemaal volgt zie ik dan natuurlijk ook niets verschijnen. Ik kom gewoon niet verder na stap 5.
Zou je me daar nog wat een beetje in kunnen sturen?
Presentatie1.jpg
groetjes
crimpak
 
ik heb juist geprobeerd om ook hier dus mijn gmail door te laten sturen naar de Windows Live Mail .... het instellen lukte prima maar ik kreeg de melding dat er geen verbinding kon gemaakt worden met de gmail server om de mails op te kunnen halen en dit terwijl alles wel degelijk juist ingesteld was ...


**enerzijds is het wel mogelijk om de mails van gmail en WLM door te laten sturen naar de standaard mail app van de Windows 10 ( deze is tevens ook mijn standaard mail app geworden )
 
Hallo Qtex
Op internet heb ik gemerkt dat er velen met mij met Windows 7 problemen hebben met de doorstuur instellingen van Gmail naar Windows Live Mail. Mijn Gmail account toevoegen in WLM en mijn WLM account invoeren bij Gmail was het probleem niet. Alleen er wordt ondanks dat Gmail zegt mijn berichten door te sturen naar WLM niets doorgestuurd en alles staat goed ingesteld bij Gmail. Jammer, maar om e.o.a. reden accepteren Gmail en WLM van Windows 7 elkaar niet en zit er een addertje onder het gras.
Hallo Luc
Ik kies er maar niet voor om grotere risico's te gaan nemen door een lagere beveiliging in te schakelen dus lees ik mijn mails zowel in Gmail als de mails die WLM zelf nog binnen krijgt.
Het blijft een raar gebeuren maar mogelijk is dit ook weer een methode van Windows om de Windows 7 gebruikers toch te dwingen naar Windows 10 te gaan.
Nogmaals bedankt voor jullie beider hulp.
Groetjes en fijne dag verder
crimpak
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan