Status
Niet open voor verdere reacties.

cve

Medewerker
Forumleiding
Google Foto's


Google Foto’s

Je kent het wel, je hebt een Smartphone op Android of op IOS, maar je wil wel een goede backup van al je foto’s hebben. Geen nood dan kan je met Google Foto’s heel gemakkelijk en zonder zorgen op weg. Al je foto’s worden immers in hoge resolutie opgeslagen in de Cloud op de servers van Google. Je moet niet meteen zorgen maken over ruimte. Die is niet onbeperkt gratis, maar je krijgt wel een pak ruimte ter beschikking. Heb je geen google+ account krijg je 15GB ruimte ter uwer beschikking, anders claimen ze dat je onbeperkte opslag krijgt zolang je niet in een hogere resolutie als 16MP je foto’s opslaat. Er zijn dus enkele beperkingen waar de high end toestel gebruikers vooral problemen mee kunnen ervaren, maar de meesten hebben geen hogere MP als 16MP en de nieuwe trend i High end toestellen is terug lagere MP’s te gaan gebruiken, en een hogere f waarde te gaan toepassen, dus die toestellen hebben wederom geen problemen meer met Google Foto’s.


Je foto’s worden dus opgeslagen in de Cloud, maar je hoeft niet bang te zijn voor je data bundel, want standaard staat het ingesteld dat Google Foto’s de foto’s pas upload naar de Cloud als je Smartphone in verbinding staat met Wifi. Dus alle kiekjes slaat hij eerst gewoon op op je Smartphone en die gaan dan van als je thuis bent en je gaat op Wifi uploaden naar de Servers in de Cloud van Google zonder dat jij je er ergens zorgen over hoeft te maken. De foto’s die zijn geupload naar de Cloud kunnen of automatisch worden verwijderd van je toestel, of je kiest ervoor om ze manueel te gaan verwijderen. Eens ze zijn verwijderd van je toestel is er geen enkel probleem om je foto’s toch te blijven zien op je toestel. Er is namelijk altijd een klein deel die meteen zichtbaar blijft, de meest recente zijn altijd meteen zichtbaar. De oudere foto’s moet je toestel uploaden van de servers, maar dat gaat super snel dat je er meestal niets van merkt of je moet met een high end toestel zitten dat je er heel snel mee door scrolt, dan kan je ze soms zien oppoppen. Dat kost dan een klein beetje data, maar dat is echt weinig. In mijn geval is dat amper 7,04MB in een maand tijd en ik gebruik mijn google foto’s echt wel frequent. De app Prisma om de foto’s te bewerken heeft in diezelfde maand 72,86MB data verbruikt om maar eens het verschil aan te tonen. Ik gebruik die app ook wel, maar in veel mindere mate als de app Google Foto’s.


Screenshot_20161112-123706.jpg


Screenshot_20161112-123719.jpg


Screenshot_20161112-123742.jpg


Screenshot_20161112-123816.jpg


Screenshot_20161112-123827.jpg


Screenshot_20161112-123849.jpg


Screenshot_20161112-123934.jpg


Screenshot_20161112-123948.jpg


Screenshot_20161112-124034.jpg


Screenshot_20161112-124129.jpg


Screenshot_20161112-124139.jpg

Ik gebruik de app al sinds 25 oktober 2013. Niet dat ik dit uit het hoofd onthou, maar de app onthoud dit allemaal. Je kan dus zien wanneer de foto genomen is, datum en uur. Heel handig en slim.

Ik heb al andere gebruikt en getest, maar ik keer na korte tijd proberen steeds weer terug naar Google Foto’s.


Google Foto’s voor Android kan je hier vinden.


Google foto’s voor IOS kan je hier vinden.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Privacy en Internet zijn twee vijanden van elkaar, zoiets komt nooit meer goed.
Zelfs al neem je geen internet, dan rijdt de Google auto toch langs jouw huis en fotografeert zonder dat jij het weet jouw huis en kan de rest van de wereld zien via Google maps of jij de tuin wel goed onderhouden hebt.

the-google-street-view-car_100311183_m.jpg
 
Laatst bewerkt:
Privacy is op zich vrij goed, jij hebt het eind recht op de foto's. Dus dat is al een grote meevaller.
 
Xperia, het is eigenlijk een heel betrouwbare app zunne. Ik heb hem al 3 jaar en ik vergelijk vaak en toch grijp ik keer op keer weer naar Google foto's ook omwille van de gratis back-up en in hoge resolutie.
 
Ik zelf maak er gebruik van op mijn iphone en pc en heel tevreden over.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan