Androïd apps Google maakt delen van bestanden tussen Windows en Android makkelijker

Status
Niet open voor verdere reacties.

PhilipV

Beheerder
Forumleiding
Admin
1680357938_nearby_share.jpg


Na er niet in geslaagd te zijn de mobiele markt te veroveren met Windows Phone, doet Microsoft hard zijn best om Android te bevrienden met Windows 11. De Phone Link-applicatie biedt veel unieke functies voor degenen die pc's en Android-apparaten gebruiken. Het is echter niet de enige optie die je kunt gebruiken. Google's nieuwste app maakt het overzetten van bestanden van Windows computers naar Android (en omgekeerd) veel gemakkelijker.

"Delen in de buurt", een functie die Google in 2020 introduceerde voor Android-smartphones, is nu beschikbaar op Windows in geselecteerde markten dankzij de nieuwste applicatie van Google (verwar dit niet met Microsofts "Delen in de buurt" in Windows 10 en 11).

De app draait op de achtergrond en maakt het mogelijk om bestanden te versturen door ze op het pictogram van de app in het meldingsgebied te slepen of de bijbehorende optie in het rechtsklikmenu te selecteren. Google wil het proces zo naadloos mogelijk laten verlopen, dus het staat het ontvangen van bestanden zonder goedkeuring toe als je hetzelfde Google-account gebruikt op je computer en smartphone.

Het verzenden van bestanden van een smartphone naar een pc is ook eenvoudig: open het deelmenu, tik op Delen in de buurt en selecteer uw computer in de lijst met beschikbare apparaten.

Google Nearby Share werkt momenteel alleen met Android-smartphones en -tablets, maar het bedrijf is van plan om in toekomstige updates meer Google-apparaten toe te voegen. Ook is de app niet beschikbaar in Europa - volgens Google wordt Nearby Share ondersteund in de VS en bepaalde regio's wereldwijd. (Nog niet nagekeken of dit enkel met de app te maken heeft of met een regionale blokkering - VPN ?)

Tot slot moeten je apparaten aan de volgende hardware-eisen voldoen:

* Een pc met 64-bits Windows 10 of 11 (ARM64 wordt niet ondersteund).
* Een Android-smartphone of -tablet met Android 6.0 en nieuwer
* Beide apparaten moeten Bluetooth en Wi-Fi ondersteunen, verbinding maken met één netwerk en binnen een straal van 5 meter van elkaar staan.

U kunt Nearby Share Beta voor Windows downloaden van de officiële website.
 
voorlopig niet te downloaden hier bij mij
 

Bijlagen

  • Schermafbeelding 2023-04-03 101603.jpg
    Schermafbeelding 2023-04-03 101603.jpg
    47.7 KB · Weergaven: 66
en niets op de PC extra ? Welke instellingen moet je hoe instellen ?
Kan je aub iets specifieker ons op weg helpen aub ?
 
werk maar in 1 richting van smartphone naar pc
stap 1
bij mijn pc staat het zo
duid ook de map aan waar je uw bestanden wil inkomen

op pc
Schermafbeelding 2023-04-03 200731.png


voor te delen van smartphone naar pc
stap 2 op smartphone
Screenshot_20230403_195046_Gallery.png


stap 3 op smartphone
Screenshot_20230403_200352_Android System.png


stap 4 op smartphone

Screenshot_20230403_201353_Android System.png


kies nu de app Nearby Sharing, dit moet je maar 1 keer doen zoals in de afbeelding stap3. daarna zal hij voor aan in de lijst staan

hier na krijg je dit, ik koos voor via mijn wifi netwerk, zowel de pc als de smartphone moeten op het zelfde nerwerk zitten

stap 5 op smartphone
Screenshot_20230403_200700_Nearby Sharing (Windows).png


hierna krijg deze melding op pc
als je niets doet, dan zal de afbeelding niet op uw pc zijn opgeslagen
de afbeelding zal zijn opgeslagen op de locatie dat je aan gaf zie stap 1

op pc
print.png


ik hoop dat dit duidelijk is het is niet het zelde als in het artikel maar het komt dicht in de buurt
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan