Varia Google nest mini doet raar.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Wisperbird

Steunend lid
Vip Lid
Ik heb problemen met mijn nest mini.

Het activeren via Google Home gaat de ene keer goed, maar vaak ook niet.
Had hem nu goed draaiende en dacht dus opgelost.
Maar helaas om 3 uur 's-nachts had hij zich plots gereset.
Zag bij beveiliging een inlog op Linux, maar of dit de nest mini was weet ik niet.
Wachtwoord aangepast.
Maar weet iemand of dit kan, dat iemand inlogt op mijn nest mini. Die kent natuurlijk geen twostep.
Durf dat ding niet meer aan te zetten.

Alle hulp is welkom.
 
Alles kan natuurlijk, zo'n nest mini maakt gebruik van de wifi verbinding en deze kan gehackt zijn door iemand in de buurt.
Met Kali Linux is het met bepaalde wifi beveiligingen simpel om een wachtwoord te kraken.

Ik zou eens een ander wachtwoord instellen in de router en al jou apparaten daarna even aanpassen naar dat nieuwe wachtwoord. En check ook even of je de juiste versleuteling gebruikt zoals WPA2-AES.
Als de mogelijk van WPS aanwezig is zou ik deze zeker uitschakelen omdat deze technologie in veel routers beveiligingsproblemen geeft en kan relatief eenvoudig gekraakt worden.
Ik zou ook de SSID naam ( netwerknaam ) eens een keer veranderen. Veel routers hebben standaard een routermerk met / of typenaam als netwerknaam, dat moet je dus nooit doen.

Kortom even helemaal opnieuw beginnen dus met het draadloze netwerk.
 
Ik ben vandaag eens verder gaan zoeken naar de mogelijkheden met Kali Linux omdat ik daar in het verleden al veel over gelezen had en niet alles kan onthouden.

Het is echt geen geintje dat inbreken op een netwerk met Kali Linux en de juiste hardware een fluitje van een cent voor de iets gevorderde gebruiker is. https://nl.wikihow.com/WPA,-WPA2-of-wifi-hacken-met-Kali-Linux

Wat ik hier thuis doe is als al mijn apparaten goed werken op mijn wifi netwerk, schakel ik SSID uit in de router zodat deze niet meer zichtbaar is. Dan is in iedergeval mijn draadloze netwerk niet zichtbaar voor de buitenwereld. Of dit echt helpt weet ik niet maar het geeft me wel een veiliger gevoel.
Moet ik dan weer een nieuw apparaat toevoegen zet ik dit weer tijdelijk aan.
 
Hallo Skippy,
Natuurlijk heb ik naam en wachtwoord van de router aangepast. Ook staat hij op niet zichtbaar.
WPS zet ik standaard uit.
Maar ik had hem de laatste keer op de TP-link DecoM4 aangesloten. Dom,dom natuurlijk.
Bedankt voor het wakker schudden.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan