Opgelost Google play store verdwenen op een oude Huawei

Status
Niet open voor verdere reacties.
V

Verwijderd lid 23728

Gast
Mijn vriend belde mij daarstraks omdat zijn google play store opeens verdwenen was op zijn Huawei toestel, op mijn weten zou google play store enkel verdwijnen op nieuwe Huawei toestellen, maar die van mijn vriend is al jaren oud, en hij heeft altijd gebruik kunnen maken van google play store tot vandaag !. Heeft er nog iemand dit probleem? (op een oud toestel).
 
Ikkenie, ik heb een iPhone
36_8_8.gif
 
Ach, als ik kan bellen, mail en sms ontvangen en als ik onderweg ben het internet raadplegen ben ik tevreden, Heel veel meer heb ik niet nodig op een smartphone.
Ik vind het maar onhandig zo'n klein schermpje. Zelfs mijn iPad vind ik maar een onhandig klein scherm hebben om daar serieus mee aan de slag te gaan.
Geef mij maar mijn 27'' scherm van mijn PC om zonder belemmeringen en leesbrillen dingen te doen.
 
Ter verduidelijking.
ALLE toestellen van Huawei dat op de markt werden gebracht MET google play, blijven dit behouden, wat Trump ook doet. Licentie is licentie. Daar wordt niet aan geraakt. Daar kan trouwens niet aan geraakt worden. Echter nieuwe toestellen worden tegenwoordig ZONDER Google Play geleverd. Zoals de Huawei P 40, deze heeft geen Google play en zal het ook nooit krijgen, hij is door de keurraad gegaan ZONDER Google play, en die komt er dus nooit op. Wat de toekomst zal brengen is nog onduidelijk. Maar voor een ouder toestel zou ik zeggen haal het af bij APKmirror zoals hierboven al aangegeven. Hij zal iets verkeerd gedaan hebben. Maar vanzelf gaat deze niet verdwijnen uit het toestel. Ben je van plan om bv een zoals ik hier al aangaf een P 40 te kopen zonder Google play kan je eveneens bij APKmirror de play store makkelijk zelf installeren. Het wordt langs alle kanten ten stelligste af geraden. Ik zou niet weten wat er fout kan gaan. Ik mag het eigenlijk niet zeggen, maar als ik een P 40 zou hebben, zou ik het in ieder geval wel doen. Een Android toestel zonder Google play is als een café zonder bier. Ik hou te veel van Android apps om ze niet te hebben, wat zonder Google play niet mogelijk is, of je moet ze manueel gaan installeren via APKmirror, wat ook een mogelijkheid is. Maar liever dan éénmalig Google play daar gaan halen en de rest via Google Play vind ik.
 
Oke, hartelijk bedankt allemaal. Dan zal mijn vriend toch zonder besef het verwijderd hebben. Ik zal na deze corona tijd dan samen met hem proberen het terug te installeren, en als dat niet lukt kan ik altijd proberen om hem terug te zetten naar fabrieksinstellingen met de gemaakte backup.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan