Ruimte vrij maken via Google Play Store.

Status
Niet open voor verdere reacties.

cve

Medewerker
Forumleiding
Sinds kort is er een nieuwe functie bij gekomen in je Google Play Store.
Je kan er heel makkelijk ruimte mee vrij maken op je Smartphone. Ik laat je zien hoe het werkt via een kort filmpje.

Opslagruimte vrijmaken via Google Play Store.

Je kent het waarschijnlijk wel, je opslagruimte van je Android Smartphone is bijna vol en je wil heel snel ruimte vrij maken? Sinds kort kan je dat doen via de Google Play Store.
Het handige hier is dat dat je Google Play Store kijkt naar welke apps je het minst gebruikt. De Store baseert hierop een suggestie. Hierdoor kan je makkelijk zien welke eigenlijk overbodige apps zijn en zo snel weer wat vrije ruimte kan maken op je Smartphone. Hieronder zie je de stappen die je moet volgen. Helemaal niet moeilijk.

1. Open Google Play Store op je Smartphone/Tablet en klik op de 3 streepjes linksboven.
2. Kies "Mijn apps en games" en ga dan naar " geïnstalleerd".
3. Vervolgens zie je helemaal bovenaan hoeveel opslag je nog vrij hebt op ja Smartphone/ tablet. Klik hier op de 3 streepjes op ruimte vrij te maken, en vink vervolgens de apps aan die je wil verwijderen.
TIP, de apps die bovenaan staan, zijn het minst gebruikt en zijn dus deze die jij eigenlijk het best mag/ kan verwijderen.

(ps.: een beetje gezond verstand is hier wel ook van doen. Als je mijn filmpje bekijkt, staan bovenaan mijn 2 GPS apps, die heb ik in mijn filmpje dus NIET verwijderd. Want als ik dan eens een GPS nodig heb, wens ik niet nog eerst een GPS te gaan downloaden en installeren.)




https://photos.app.goo.gl/XRN1hR1GAYRZxG6f6
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan