Google probleem als startpagina

Status
Niet open voor verdere reacties.

gibsonmil

Steunend lid
Vip Lid
Mijn startpagina is in Edge op Google ingesteld. Sinds enige tijd (misschien door installatie van Bitdefender ?) blokkeert Edge als het ware wanneer ik een zoekterm in Google invul !? In het url-scherm verschijnt wel https://www.google.be/+ zoekterm, doch hier gaat het niet verder en 'bevriest' het scherm !? Via instellingen "openen met Internet Explorer" krijg ik dan wel toegang tot de gewenste site. Verder werken alle "Favorieten" of "werkbalk" url's zoals vroeger. Iemand enig idee ?
 
mogelijk dat je het plus teken weg dient te laten …. klik ik op je link krijg ik dus fout 404
doet het probleem zich enkel voor met de edge browser zou je deze dan kunnen herstellen via de powershell (administrator) indien het terug zetten van een herstelpunt het probleem niet verhelpt .


hoe ga je te werk om de Microsoft Edge browser terug werkende te krijgen ...

en dit zonder een herinstallatie ...indien het terug plaatsen van een herstelpunt niet helpt !


open het configuratiescherm ...kies opties voor verkenner .

kies de tap "weergave " scrol naar "verborgen mappen , bestanden en stations weergeven "

zet dit vinkje aan en bevestig deze keuze met toepassen en ok .


op nu de C:\gebruikers\eigen naam\AppData\Local\Packages\Microsoft.MicrosoftEdge_8wekyb3d8bbwe

*verwijder de gehele map "Microsoft.MicrosoftEdge_8wekyb3d8bbwe"


rechts klik op start nu en kies opdrachtprompt ( adminstrator )

type " powershell " ( zonder haakjes ) en druk op enter ...



geef dan deze volgende opdracht in ....

Get-AppXPackage -AllUsers

-Name Microsoft.MicrosoftEdge | Foreach {Add-AppxPackage

-DisableDevelopmentMode -Register "$($_.InstallLocation)\AppXManifest.xml" -Verbose}


en klik op enter...herstart je systeem ... de edge zou nu weer te gebruiken moeten zijn !



hier onder zie je een afbeelding van de powerschell met de opdracht om de edge te herstellen ...

88b47764dc-Ashampoo_Snap_2016.02.08_13h27m06s_001_.png
 
Bedankt voor deze uitvoerige richtlijnen, doch allicht heb ik het probleem verkeerd geformuleerd. Edge werkt namelijk zoals het hoort. De 'fout' treedt enkel op wanneer ik een ZOEKTERM in het Google-vak invul. Google zet dan in de URL achter https://google... de zoekstring, doch daar blijft het bij. Het startscherm blijft ongewijzigd staan. Wanneer ik bv. een van mijn bewaarde favorieten (werkbalk of zo) aanklik, is er geen enkel probleem en komt alles normaal tevoorschijn !? In afwachting van uw reactie, deed ik via IOBit een "kuising' en werkte alles terug als normaal. Na de 1809 update/installatie zaterdag (?) zit ik terug met hetzelfde probleem. Het 'opkuisen' heb ik nu nog niet geprobeerd maar ga voor alle zekerheid toch uw raad eens opvolgen zo gauw ik kan. Hopelijk werkt het. Je hoort het wel. Prettige dag.
 
jij zweert bij opruimers zoals deze van Iobit nochtans zijn dit de grootste boosdoeners ...om je systeem op te ruimen heeft de Windows 10 zelf al het nodige mee gekregen .
 
Nu, zweren bij die 'opkuisers' is veel gezegd en je hebt overschot van gelijk dat die meer slecht dan goed doen. Maar een mens probeert toch het een en het ander nietwaar en toevallig had ik daarmee baat. Na het lezen van jouw instructies opende ik - bij wijze van proef - een tweede tabblad met de 'normale Edge-startpagina en gaf hier dezelfde zoekopdracht in. Onmiddellijk resultaat !!! Van danaf (tot heden !) werkt alles weer normaal !! Begrijipe wie begrijpen kan !! Toch opnieuw bedankt voor de moeite hoor.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan