Windows 10 google backup en sync probleem

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hallo
Ik was een heel tevreden gebruiker van google backup en sync. Betaal jaarlijks 100 euro voor 2TB opslag, Ik maak de backup via pc en gebruik hem op tablet en smartphone om daar de bestanden te openen zonder dat mijn pc werkt.
Ik kreeg en bericht dat ik moest updaten op mijn pc of het programma zou binnen korte tijd niet meer werken.
Als ik de upgrade draai krijg ik steeds de melding: onherstelbare fout 1603 en de installatie stopt.
Heb al van alles geprobeerd, ook via google help site, maar het resultaat is dat het oude programma niet meer opstart omdat ik alles heb proberen verwijderen, maar er blijft iets hangen zodat als ik probeer een verse installatie te doen ik steeds de upgrade versie krijg.
Hoe krijg ik in godsnaam google backup en sync er volledig af zodat een verse installatie mogelijk is. Heb via ccleaner en configuratiescherm het proberen te verwijderen, maar hij vraagst steeds naar de instalatiedisk die ik nooit gehad heb. Ook ket register kuisen met ccleaner lost niks op.
Wie kan mij helpen
 
ooit al es in de verborgen map: ' AppData ' gekeken? die bestaat op zijn beurt uit drie andere mappen: Local, LocalLow en Roaming. verwijder de restanten uit deze mappen. dan kan je de gebruikte app terug ' vers installeren '.

ik had probs met: ' Eset Online Scanner ', kon deze na een gewone verwijdering terug herinstalleren maar de menu's waren niet meer zichtbaar ... na verwijdering van restanten in 'AppData' alles terug zichtbaar bij de 'verse install'!!!
 
ooit al es in de verborgen map: ' AppData ' gekeken? die bestaat op zijn beurt uit drie andere mappen: Local, LocalLow en Roaming. verwijder de restanten uit deze mappen. dan kan je de gebruikte app terug ' vers installeren '.

ik had probs met: ' Eset Online Scanner ', kon deze na een gewone verwijdering terug herinstalleren maar de menu's waren niet meer zichtbaar ... na verwijdering van restanten in 'AppData' alles terug zichtbaar bij de 'verse install'!!!
Ben nieuwsgierig geweest wat er zo al in die mappen te vinden was. Dat is meer dan een paar bestanden. Mogen die dan alle weg???????
Ergens moeten ze toch een doel hebben.
 
Mogen die dan alle weg??????? Ergens moeten ze toch een doel hebben.
Mooi voorbeeld tot welke drama's een slecht begrepen advies zou kunnen leiden. In die Appdata staan ALLE sturingen, alle datagegevens van ALLE apps die je draait !

Wivy bedoelt dus duidelijk 'restanten van het geviseerde programma' !!!! Niet de rest of al je installaties zijn naar de vaantjes.
 
Mooi voorbeeld tot welke drama's een slecht begrepen advies zou kunnen leiden. In die Appdata staan ALLE sturingen, alle datagegevens van ALLE apps die je draait !

Wivy bedoelt dus duidelijk 'restanten van het geviseerde programma' !!!! Niet de rest of al je installaties zijn naar de vaantjes.
Dacht ik al. Was verwonderd dat er zo veel in stond.
 
hopelijk ben je niet bang om in het register te kruipen als administrator eventueel een back-up maken van je register:

1603-fout tijdens installatie​


HKEY_LOCAL_MACHINE> SOFTWARE> Classes> Installer -> Products -> Zoek naar een map met een sleutel met "ProductName" = Google Drive (dwz eerdere versie). deze reg-sleutel veroorzaakte een probleem. De volledige map uit het register verwijderd en de installatie is geslaagd.

1606118836390.png
1606119060757.png
copy & paste deze regel:

Computer\HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Classes\Installer\Products\

in het GEEL gemaakte deel dan hoef je al die stappen niet te doorlopen ...

succes er mee!

ps: een herinstall van: “microsoft visual c++” is misschien ook nuttig.
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: Mik
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan