Status
Niet open voor verdere reacties.
V

Verwijderd lid 9940

Gast
Beste mensen
Ik maak gebruik van Windows 7.
Heb om op internet te zoeken Mozilla FireFox.
Als ik een site zoek met FireFox kreeg ik altijd een aantal urls te zien en daar stond achter elke site of url zoals u wilt een groen rondje wat wilde zeggen dat die site veilig te benaderen zou zijn.
Sinds kort merk ik dat die groene rondjes er niet meer achter staan. Ik weet niet meer hoe die verdwenen zijn en hoe je die rondjes weer terug kunt krijgen

Vraagje: Wie kan mij helpen FireFox weer zo te krijgen dat ik die groene rondjes terug krijg???

Met vriendelijke groet
Crimpak
 
Hoi Qtex
WOT heb ik niet is lang geleden volledig verwijderd omdat ik las dat die gebruikersgegevens doorsturen naar anderen. Vond ik dus niet safe meer. Ik weet niet wat daar van waar is maar als dat niet het geval is volgens u dan zet ik er die opnieuw op
 
ik las juist ook dat deze in opspraak gekomen zijn ... is het waar ,is het niet waar ik weet het niet ...
echter zou Google of Microsoft , of Facebook niet hetzelfde doen !

ik zag juist hier echter dat hier dus de add-on van WOT uitgeschakeld werd door Firefox zelf ...m.a.w. Firefox vind het niet nodig dat WOT aanwezig is

Ashampoo_Snap_2017.02.19_22h15m29s_010_.jpg
 
nee een alternatief voor WOT heb ik niet ... maar het is standaard zo indien je een onbeveiligde site bezoekt met Firefox dat er voor de url géén groen hangslotje komt te staan ... bezoek je een beveiligde site dan heb je deze dus wel .. je kan opteren om DuckDuckGo te gaan gebruiken inplaats van Firefox ..
 
Het is te zien wat je verstaat onder een site die veilig te benaderen is. Het groene slotje voor de URL wilt enkel zeggen dat de communicatie met die website versleuteld is (certificaat). Dit wilt daarom nog niet zeggen dat die website een veilige inhoud bevat.
Wil je een site die inhoudelijk veilig wordt bevonden, dan dien je eerder naar een webfilter te kijken. Er zijn een heel deel Anti-Virus producten die zoiets ondersteunen. Ik gebruik bijvoorbeeld Sophos Home edition op men thuiscomputers. Daar zit zulke webfilter in. Staat de site op een zwarte lijst, dan krijg je daar melding van wanneer je deze wilt openen.
 
Bedankt Qtex voor je meedenken. Ik werk voorlopig met DuckDuckGo.
Hoi DDragon80 en Qtex, sorry voor mij verlate reactie maar bedankt voor je tip ik gebruik een betaalde AVG versie en ik zal ook eens naar webfilters gaan kijken. Ook zal ik eens kijken naar Sophos. Bedankt voor je tips.

Deze vraagstelling mag wat mij betreft gesloten worden.
Met vriendelijke groet
Crimpak
 
de betaalde AVG heeft toch ook de web bescherming ..echter is het niet mogelijk om daar dus een uitzondering aan toe te voegen ...men kan enkel deze in of uitschakelen ...
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan