Status
Niet open voor verdere reacties.
hallo,
Heb vandaag mijn laptop ingedeeld in 3 partities dat is mij gelukt . Maar nu krijg ik mijn laptop niet meer opgestart.
krijg als mededeling; missing operation system.

heb vista als besturingsystem.
kan ook niet opstarten van de originele windows vista.
kan ook niet in mijn bios.

wat kan/of moet ik doen?[OPLOSSING]
he, mensen eerst en vooral bedankt voor mij zo veel informatie te geven om toch maar die laptop terug te kunnen opstarten,bedankt daarvoor.

zaterdag morgend 13/12 om 07.45 ding dong een nederlandse chauffeur voor mijn deur.
ik kom uw laptop terugbrengen, overhandigde de doos en weg was hij zonder iets te zeggen wat er aan scheelde aan de laptop.
grroot was mijn verbazing verbazing toen ik de doos opende.
een volledige nieuwe laptop!!
ik stel me de vraag ik moest alleen maar de laptop in de doos steken geen cd'roms geen kabels geen tv kaart niets?? nu krijg ik een nieuwe en heb nu alles dubbel.
dit is pas een goede service.
bedankt medion.

nogmaals bedankt voor jullie hulp.:duimop:
[/OPLOSSING]
 
Laatst bewerkt door een moderator:
ik vermoed dat dit een geheel nieuwe installatie zal worden

ik vermoed dat dit een geheel nieuwe installatie zal worden

Ik vermoed dat je bij het herindelen van de partitie's, de C:/ beschadigd hebt of dat deze van naam is verranderd, zonder dat je daar erg in had. Nu start je op en pc vind niks terug in de C. Partitie's aanmaken tijdens het gebruik van een bestaand os is niet zonder gevaar. Ik vrees dat dit een volledig herstel zal worden met een originele Vista cd.
Hopelijk had je gedacht aan een backup ?
Partitie's kunt u het best aanmaken voordat je de installatie doet van het os.
 
groot probleem

groot probleem

Dat wil ik doen maar hij start niet op van de originel vista cd rom.
krijg altijd de zelfde mededeling missing operation system.
als ik hem opstart met de originele cd rom hoor ik hem wel draaien maar er komt altijd de zelfde melding op.
en nee heb geen back up dit is juist van vandaag een nieuwe laptop.
maar de hd schijf was ingedeeld 200g c schijf en 50g op d schijf heb de c verminderd naar 40g
en een andere partities aangemaakt met daarop 160 g.
sluit de laptop af en terug opstarten met de foutmelding als resultaat.
 
Je bios staat niet ingesteld op het opstarten van cd rom.

Bij opstarten laptop moet je opstarten in bios (bij mij is dat F2). Daar je eerste boot veranderen in cdrom drive en dan kan je opstarten van cd voor een herinstallatie
 
groot prbleem

groot prbleem

dat is het hem juist,kan niet opstraten via F2 OF F8 of de del toets of de esc toets. mag doen wat ik wil krijg hem niet meer opgestart niet met de originele cd rom niet met de recovery cd rom met niets.
altijd de zelfde melding.
 
Zelfs als de cd-rom als 2e of 3e staat moet hij bij ontbreken van het 'operating system' van de 1e boot automatis doorgaan naar de 2e, de 3e...boot en automatis moet de dvd opstarten.
Om in het bios te komen vind je in de handleiding van de pc.
1x had ik een pc die f10 nodig had om in het bios te komen.

Voor we verder gaan, heb je een pc van het merk Toshiba?
 
Ik vermoed dat je bij het herindelen van de partitie's, de C:/ beschadigd hebt of dat deze van naam is verranderd, zonder dat je daar erg in had. Nu start je op en pc vind niks terug in de C. Partitie's aanmaken tijdens het gebruik van een bestaand os is niet zonder gevaar. Ik vrees dat dit een volledig herstel zal worden met een originele Vista cd.
Hopelijk had je gedacht aan een backup ?

Partitie's kunt u het best aanmaken voordat je de installatie doet van het os.

Ik denk dat dit je optie is met dank aan Smessae ,

Maar wat je ook nog kan proberen? als je nergens meer in kan zoals je zegt ook de bios niet in kan ? is er maar volgens mij 1 manier als je te minste de boot op dvd/cd hebt staan? Dan kan je nog proberen Dll hier op een discette zetten Windows 98 Boot Disk Download | AllBootDisks - Providing Free Boot Disks from MS-DOS to Windows XP. waardoor je dan toch een fdisk kan uitvoeren en alle partities kan verwijderen en dan toch als nog een nieuwe vista er op kan zetten.
Het is misschien het proberen waard?
Grz DJ
 
groot probleem

groot probleem

heb alle F toetsen geprobeerd om in mijne bios te kunnen,maar het haalt niets uit krijg altijd die k....t melding.
kan ik het oplossen met een nieuwe hd te kopen,en zo de originele vista die is meegeleverd
terug te installeren?
 
groot probleem

groot probleem

Windows 98 Boot Disk Download | AllBootDisks - Providing Free Boot Disks from MS-DOS to Windows XP.
heb deze van het net gehaald maar haalt ook niet uit.
weer die zelfde melding.
 
groot probleem

groot probleem

we hebben het hier over deze laptop.
medion md96850
intel pentium dual core processor t2390
1.86 ghz 1mb l2 cache fsb 533mhz
werkgeheugen 3 gig
250 hd

in iedere geval bedankt om mij te helpen maar ik ben nog geen stap verder.
 
overbrengen naar andere pc

overbrengen naar andere pc

heb je de mogelijkheid om deze schijf naar een andere pc over te brengen en deze dan te formateren ? of met een tool de partities te verwijderen en zo terug te plaatsen ?
Is de bijgeleverde schijf een complete vista schijf of werkt die met een ghost op de pc ( verborgenpartitie) een zogenaamde master. Ik weet niet hoe medion zijn dingen afwerkt.
Als je met een tattoo zit op je harde schijf ( verborgen partitie ) die hij nodig heeft om met de master-schijf te werken, kan dit de reden zijn dat hij niet wilt opstarten van de schijf.
je tattoo is dan ook namelijk verdwenen. Ik zit maar te zoeken waarom hij je schijf niet wil nemen.
Neem eens je handleiding door om te kijken of je daar iets vind over je schijfje.
Als ik denk wat het is vrees ik dat je een nieuwe vista zal mogen aankopen.
Anders eens zoeken wie in je kennis kring een oem Vista heeft liggen met de zelfde eigenschappen ( bassis, home....)
 
groot probleem

groot probleem

kom juis van een pc winkel die mens had wat tijd over en heeft er direct naar gekeken.
heeft er een andere hd gestoken en het probleem is het zelfde.
die kon maar conclusie vaststellen moederbord kapot.
 
na lezen van uw laatste bericht,komt dit natuurlijk telaat.
normaal kunt u met bijgeleverde cd(Application & support-Disc toch naar fabrieksinstelling.?
 
groot probleem

groot probleem

heb ik ook al gedaan met de zelfde foutmelding.
heb juist naar medion gebeld suportline en wisten mij te vertellen dat het moederbord
waarschijnlijk kapot is.
de dinsdag komen ze hem ophalen.
ik hoop dat hij nu nog onder garantie valt.
 
Is wel raar hé,moederbord kapot van een partitie te maken op een harde schijf.

heb je al een moederbord reset gedaan. Is wel wat sleutelwerk voor nodig.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan