Beste Bernard,
Ik weet niet of je het beseft, maar je hebt hier al meer prijs gegeven welke niet in je voordeel speelt.
Dus hoeveel wil je dat ik doe zodat ik de video en foto's die ik heb kan verwijderen, anders publiceer ik ze en breng ik je naar de politie.
Zoals reeds vermeld gaat het hier niet om een hacker, wegens verschillende duidelijke factoren:
- De persoon vraagt geen vast bedrag, maar vraagt aan u wat u wilt betalen???
- De persoon neemt primair contact met je op via Skype? Totale blootstelling....
- De persoon zen partner wordt er blijkbaar duidelijk in betrokken(?), wederom blootstelling...
- Kan geen duidelijke zinnen schrijven, en dan nog fouten maken (leestekens)
Zo iemand moet fysiek toegang verkregen hebben tot je computer. Remote van niets is zo iemand niet in staat je computer over te nemen.
Wat me ertoe brengt dat je goed weet aan wie je je computer toevertrouwd hebt. Maw, tesamen met de elementen hierboven, weet je hoogst waarschijnlijk over wie het gaat.
Dan, het gestolen geld ga je zelf al overgeschreven hebben (chantage). Trouwens, die dingen werken met MFA, en de zogezegde hacker (of de persoon in kwestie hier) gaat daar echt niet veel aan kunnen veranderen hoor.
Nu, het moeilijke deel...
Zoals in de quote staat, heeft die persoon mogelijks (en meer waarschijnlijk) criminele data ter beschikkig. Hij stelt voor het zelf naar de politie te brengen... duidelijk genoeg? Maar het bewijst mogelijks wel dat hij iets in handen heeft wat jou kan schaden! En ons ook moesten we hulp verlenen hieraan.
Je blijft hier aandringen op hulp, en je dient zelf geen klacht in. Waarom? Wel lees de argumenten hierboven.
- Je weet waarschijnlijk wie je aan chanteren is
- Je weet dat die persoon lasterlijke data in handen heeft!
Maw, daar mogen gaan wij geen deel van uitmaken.