Status
Niet open voor verdere reacties.
hallo weet er soms iemand hoe je een hd divx maak en met welk programma bij voorbaat dank

[OPLOSSING]Ik ben aan het testen geweest met super coverter ging indedaad niet ver genoeg dan met quik media converter getest was goed maar dan getest met windows media encoder wat ik persoonlijk het beste resultaat met behaald heb voor mij het beste beeld wel op een externe harde schijf met multi mediaplayer gezet en zo afgespeeld aangesloten met een hdmi kabel resultaat verbluffend beeld.[/OPLOSSING]
 
Laatst bewerkt door een moderator:
ik heb ergens gelezen dat je een divx naar een betere kwaliteit kan om zetten hd divx dit zou een betere kwaliteit zijn en het formaat word wel iets groter maar toch aanvaardbaar of klopt deze informatie niet bij voorbaat dank
 
Wat uitleg
Het gaat om beeldlijnen.
Eerst stel ik me de vrag of je hier je tv wil gebruiken dan wel de computer.
Op een tv die voldoet aan de eisen kan het handig zijn, maar je tv moet er wel geschikt voor zijn.
Ik heb hier een oudere analoge tv, met pixel plus technologie
Met dubbele beeldlijnen heb ik altijd beter beeld, ook zonder iets te veranderen aan de bron.
Op de computer gaat het totaal geen verschil uitmaken welk programma je gebruikt volgens mij.
Een monitor werkt helemaal anders, en de resolutie word door je computer automatisch aangepast.

De divx converter doet alles wat nodig, maar je moet er wel voor betalen.
divx converter

Ik heb deze reds gebruikt, maar merk geen verschil op mijn apparatuur wat beeldkwaliteit betreft.
Het is volgens mij gewoon een verkoopsstunt.

divx coach schijnt een zeer goede freeware te zijn om divx op dvd te zetten in hoge kwaliteit.
 
Laatst bewerkt:
Ja het is voor op de tv ik heb een led tv full hd dus deze zou dat aan moeten kunnen ik heb divx coach geprobeert maar er blijkt iets fout te gaan krijg steeds de melding niet goed geistalleerd probeer het opnieuw met vriendelijke groet eyama
 
Het omzetten naar hd door extra beeldlijnen toe te voegen kan de beelden ietsje scherper maken.
Het is in wezen niets meer dan de resolutie verhogen door pixels bij te plaatsen.
Maar even scherp dan hd zal het nooit worden, je vertrekt immers van een veel lagere kwaliteit.
Bijgevoegde beeldpunten worden berekend aan de hand van de kleur die de omliggende beeldpunten hebben.
Het programma kan slechts een gemiddelde van die kleuren berekenen.
Daarom is het wel verstandig eens te testen met een freeware tool.
Helaas zijn camera's die met hogere resolutie opnemen nog steeds onbetaalbaar voor de gewone sterveling.
Gewoon digitaal beeld is doorgaans 800 000 pixels.
Voor fotografie zitten we reeds betaalbaar met toestellen tot 12 000 000 pixels.
De beste beelden heb je op vandaag nog steeds via de analoge middelen.
De beperking bij analoog lag bij de beeldbuis, de beeldbron is echter het beste wat je kan dromen tot op vandaag.
Om hier bij in de buurt te komen schat ik moet je minstens 60 000 000 pixels hebben per beeld, en dit op een formaat van max een 14 inch schermpje.
Want bij uitvergroten worden de beeldpunten uitvergroot en verlies je opnieuw scherpte.
Met hd komt de digitale wereld een klein stapje dichter bij de analoge, maar de weg is nog lang.

Het programma werkt hier ook niet. ik zoek nog even verder of ik iets gelijkaardig vind.
 
Laatst bewerkt:
Je kan je bestaande films omzetten en de beeldresolutie aanpassen, als ook de audiofrequentie's met super

Daarna brand je ze met onderstaande freeware op dvd in hd resolutie.

Okoker hd-dvd burner kan hi-definition films branden.
Verder vind ik 'for free' HDTV2DVD om hd tv opnames in hoge resolutie op afspeelbare dvd te zetten.
Maar beeldpunten bijplaatsen op 'gewone' film is steeds betaalsoft.

Dit zou moeten werken.
Ik zou zeggen suc6
en laat nog iets weten, ik ben razend benieuwd of dit gaat werken.

Er is ook DumpHD om hd film af te halen van hd en blue ray schijven.


PS hd tv is een resolutie van 1920 x 1080
Dat is 2 megapixel of 2 000 000 beeldpunten.
Ietsje meer dan een verdubbeling tegen vroeger.
Maar het kan nog veel beter.
Alleen is er nog geen hardware die snel genoeg is om zo veen beelden per seconde te verwerken aan zeer hoge resolutie.
 
Laatst bewerkt:
De super converter gaat net niet ver genoeg.
Ik vond net een betere converter.
Windows Media Encoder 9 Series
Deze werkt zeer goed, van microsoft zelf nota bene.
Ik heb hem net geinstalleerd op mijn pc.
Je probeert best met een kort filmpje, het duurt wel even met dit programma.
Een filmpje van 3.56mb word 40.9mb groot.
Zorg maar dat je veel plaats hebt op je computer.
 
Het houd niet meer op.
Deze vind ik momenteel beste.
De quick media converter
Je kan de resolutie zelf in geven naar wens. wat je maar wil. (maar ik weet niet juist meer hoe ik het deed, vandaar even een plaatje bij gezet:vraagteken::vraagteken::vraagteken:)
Ik heb het filmpje gespeeld in tiger (mpcstar) en eigenschappen gevraagd.
Het klopt allemaal.
De dpi is 1920x1080 zo als het hoort.
Nu enkel nog te hopen dat de brandprogramma's het goed doen.
Je kan ook in divx branden via de gratis divx player.
Hier de divx bundel
 

Bijlagen

  • quick media converter.jpg
    quick media converter.jpg
    49.5 KB · Weergaven: 102
  • hd klopt.jpg
    hd klopt.jpg
    51.5 KB · Weergaven: 103
Laatst bewerkt:
Heel erg bedankt nijltjetweety dit is weeral stof om uit te proberen ik heb een film geconverteerd met super duurde wel +/- 6uur spijtig van het watermerk dat ze er opzetten ik ga nu quik media converter en windows media converter proberen ben benieuwd alvast nog eens bedankt voor al de moeite die je er aan besteed mvg eyama:duimop:
 
Knip beter een stukje van de film af om eens mee te testen, dat gaat je veel uren besparen hoor.
En met de werkverdeling kan ik me goed vinden.
Ik heb al wat opzoekwerk gedaan, als jij nu nog wat testwerk levert kunnen we meteen onze download terug wat op punt stellen.
Die is een tijdje buiten strijd geweest.
Je vind er vast nog wel iets dat je kan gebruiken.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan