herinstallatie XP met updates

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hallo,

Moet mijn pc eens herinstalleren maar heb eens gehoord dat, het eenvoudig zou moeten zijn om de reeds geïnstalleerde updates mee te backuppen en mee te installeren. (streaming ??) . Ik heb nogal een trage internetverbinding en zou dan ook graag vermijden om opnieuw de ganse updatewinkel te moeten downloaden.
Had al iets gevonden van automatische installaties maar dat was een half boek waardoor men snel door de bomen het bos niet meer ziet.
Alvast dank voor een eenvoudige info.

Ben
 
Dat is mogelijk, maar niet helemaal zoals je beschrijft.
Je kan updates "streamen" in je bestaande installatie medium, maar dan moet je deze updates nog altijd bij de hand hebben. Dus niet van een reeds geinstalleerd systeem... Je moet deze dus als installatie packet hebben, niet als ze reeds geinstalleerd zijn.
Beste en eenvoudigste is gewoon je updates laten binnenhalen dmv Windows updates. Een Service pack kan je nog wel appart downloaden en als eerste installeren. Voor Windows XP is dat dus Service Pack 3.
 
wat jij bedoelt is om de xp door middel van een geslipstreamde versie opnieuw te installeren ...
deze geslipstreamde versie heeft dan al de updates aanboord ...
deze kun je zelf aanmaken indien je over de xp cd beschikt met de licentie ...
je dient ook de service packs 1 , 2 en 3 te voorzien

hoe kun je jezelf een aangepaste xp aan maken ...slipstream xp sp2 naar xp sp3

je gebruik Nlite om jouw cd te slipstreamen M.A.W. je voegt sp3 toe en desnoods ook de drivers en je activatie key.

windows XP slipstreamen met nlite

service pack3 download je vanaf hier

korte werkwijze met foto’s en tekst om dit tot een goed resultaat te brengen
 
Mmjjaa, en dan heb je uiteindelijk XP er op nieuw op.
Nog ongeveer een jaar en dan wordt XP niet meer ondersteund door Microsoft en komen er geen updates meer, waardoor er een kwetsbaar systeem kan ontstaan.
Misschien dan toch maar eens overwegen om voor een nieuwere besturing te gaan, mocht dit mogelijk zijn op de huidige PC. Of als het budget het toe laat een wat modernere PC aanschaffen.
 
het advies van Pluis
om rekening te houden dat de ondersteuning voor XP april 2014 word stop gezet en uit te kijken naar een nieuwe OS kan ik enkel maar ondersteunen ...en aanbevelen .
wilde dit hier ook juist vermelden maar zag dus dat Pluis me voor was..;)
 
Bedankt voor jullie snelle reacties,

Als ik goed begrijp :
- kan mijn geïnstalleerde updates niet mee slipstreamen daar ik ze niet apart heb
- moet de grote service packs toch nog apart downloaden

Dus eigenlijk geen voordeel mij en gewoon beter een normale installatie doen?


Eigenlijk zonde dat ze de XP updates zullen stoppen , heb hier enkele oudere pc's die vlotjes op XP draaien maar waar Windows 7 toch te zwaar zal voor zijn, moet ik die dan ook nog vervangen!!???
na onze politiekers zit Bill Gates ook nog aan mijn zuurverdiende centen , man man, man,.....
:shame:
 
de pc die ik hier gebruik is een zelf samen gestelde pc die ik destijds aangekocht heb met xp
deze is denk ik nu toch een 8jaar oud...
ik heb toen de vista uit kwam er de vista opgezet ...nadien de win7 ultimate en nu draai ik er de windows8 pro x64 bit op ....
deze heeft standard 4gb ram geheugen meegekregen en een 64bit processor.. dus indien de pc van u géén Pentium 3 of pentium4 is dan kan deze waarschijnlijk wel de win7 aan ...
installeer speccy eens deze geeft juist aan welke hardware je pc aan boord heeft .
note : speccy is gratis te gebruiken
 
Meestal hoeft een volledige PC niet vervangen te worden en volstaat alleen een ander moederbord met processor en geheugen.
Er is tegenwoordig veel tweedehands te vinden van mensen die deze onderdelen vervangen hebben door bijvoorbeeld een i3 of i5 of zelf een i7 processor.
Soms staan er complete, wat oudere moederbordjes met processor en geheugen te koop op tweedehands site voor een schappelijke prijs waar gemakkelijk Windows7 op kan draaien.
Soms is het even zoeken en wachten tot de aanbieding er is. Uiteraard moet je dan nog wel een nieuwe besturing aanschaffen.

Laatst nog een moederbordje voor iemand gekocht voor 75 euro met alles er op en er aan met een Quad Core Q8800 processor.
64 bits Windows 7 gekocht en hij was voor rond de 250 euro klaar en draait nu moeiteloos en snel alle programma's die hij wil gebruiken.
Ik geef toe dat dit een berg geld is, maar staat niet in verhouding tot een volledig nieuw systeem.
 
Meestal hoeft een volledige PC niet vervangen te worden en volstaat alleen een ander moederbord met processor en geheugen.
Laatst nog een moederbordje voor iemand gekocht voor 75 euro met alles er op en er aan met een Quad Core Q8800 processor.
64 bits Windows 7 gekocht en hij was voor rond de 250 euro klaar.

Zie hier eens.

Voor als je zelf niet wil samenstellen. Bekijk promotie 2.
Op zondag 14 april is er de Diprobeurs in Gent. De persoon van de website is daar aanwezig. Eventueel na telefoontje brengt hij het systeem mee.
Is ZONDER software.
 
Eigenlijk zonde dat ze de XP updates zullen stoppen , heb hier enkele oudere pc's die vlotjes op XP draaien maar waar Windows 7 toch te zwaar zal voor zijn, moet ik die dan ook nog vervangen!!???

Als je geen zin hebt om XP en al de updates te installeren , en je vind dat windows7 niet vlot zal draaien, waarom dan geen Linux installeren. Distro's genoeg en bovendien dan ook nog gratis.

Mik, die Dipro beurzen zijn enorm afgevallen tegenover jaren geleden.
 
Mik, die Dipro beurzen zijn enorm afgevallen tegenover jaren geleden.

Ja, ik weet dit maar het is nog het enige wat we hebben. Als je dergelijke aankoop wil doen en je weet dat die standhouder er is.... dan is het wel nog lonend.
Maar de enige die nog het zomaar gaan waard is, dat is toch die van Gent.
Zelfs Antwerpen viel tegen.
 
Eerlijk gezegd ben ik nog nooit naar zo'n beurs geweest. Dat dergelijke evenementen een terugval kennen lijkt me een logisch gevolg van "deze" tijd te zijn: je kan alles perfect online bestellen / kopen, zowel nieuw als tweedehands. Maar, voor het "retro-gevoel" kan het best een leuk evenement zijn.


De persoon van de website is daar aanwezig. Eventueel na telefoontje brengt hij het systeem mee.

Bij Test-Aankoop is die persoon blijkbaar ook gekend en dat blijkt niet op een positieve manier te zijn ? :shame:
 
Bij Test-Aankoop is die persoon blijkbaar ook gekend en dat blijkt niet op een positieve manier te zijn ? :shame:

Ik ben daar ook al enkele malen geweest. Telkens heel druk. Kan mij wel voorstellen als je een prijsaanvraag doet vlak na het sluitingsuur na een drukke dag, hij niet zo happig is.
Maar feit is, hij blijft op de beurzen de goedkoopste prijzen hebben van geheugens en pc's. Ook de ledlampen zijn er licht geprijsd.
 
fijn van jullie om een discussie aan te gaan ( zullen we de laatste berichten verplaatsen naar het praattutje ! )
heeft dus niets te maken met de vraagstelling van de topic starter .
 
Ok zal proberen mijn plan te trekken na deze toch wel interessante discussie weliswaar niet op de juiste plaats (originele installatie en de updates telkens binnenhalen)
p.s. echter hoe installeren zodat ze voor de volgende keer ge-slipstreamed kunnen worden ?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan