herinstallatie XP met updates

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hallo,

Moet mijn pc eens herinstalleren maar heb eens gehoord dat, het eenvoudig zou moeten zijn om de reeds geïnstalleerde updates mee te backuppen en mee te installeren. (streaming ??) . Ik heb nogal een trage internetverbinding en zou dan ook graag vermijden om opnieuw de ganse updatewinkel te moeten downloaden.
Had al iets gevonden van automatische installaties maar dat was een half boek waardoor men snel door de bomen het bos niet meer ziet.
Alvast dank voor een eenvoudige info.

Ben
 
over welke xp gaat het hier ...

want je laatste bericht over hoe te installeren laat me vermoeden dat je een totaal nieuwe instal wilt gaan doen en zo dan de geslipstreamde xp te verkrijgen , echter gaat het dus zo niet in zijn werk....
ik veronderstel dat je de info eerder door genomen heb die ik je eerder heb geplaatst ...
wil je de xp voorzien van al de service packs dien je 3x de bewerking toe te passen om als eind resultaat de xp sp3 te verkrijgen ....
je kunt telkens maar 1 service pack voorzien aan de iso van de xp
 
Om even je vraagstelling te bekijken vanop enige afstand, je wilt ten alle tijde terug een nieuw geinstalleerde OS met alles op en aan zodat je zo weinig mogelijk achteraf moet downloaden en installeren?
Installeer je systeem zoals jij wilt en maak er een image van. Dit is een soort backup van je volledige systeem. Een "clone" in één enkel bestand.
Best Free Drive Imaging Program

Eventueel kan je van je systeem, eens geinstalleerd, een sysprep maken en hiervan een image maken. Maar een sysprep is interessanter wanneer je eenzelfde systeem (OS) moet clonen over verschillen identieke computers.
 
Hoi Qtec,

gaat over xp prof

Eens de plaatjes doorgenomen (waarvoor dank) en veronderstel dat ik met de iso op dvd moet beginnen. Ik zou moeten zoeken maar denk dat ik nog ergens een cd met service pack 3 liggen hebben, kan ik die daar dan aanhangen?
 
indien je de xp cd met sp3 liggen heb dan neem je daar een iso van ..
hier voeg je dan de update's aan toe die naderhand zijn toegevoegd ...
deze update's dien jezelf op te halen van af het download center ...
deze update's bewaar je alle in dezelfe map (elke opgehaalde update heeft zijn eigen map) deze haal je na het downloaden er uit en je plaatst alle update's in 1 map..
de voorbereiding is het meeste werk...lees de eerste link goed door wil je hier aan beginnen !

persoonlijk vind ik het gekke werk , omdat de support voor xp volgend jaar word gestopt ....echter de beslissing ligt bij u .
succes ermee
 
Ok Qtec ,

Ben geneigd om jullie te geloven dat het misschien beter is om iets anders te proberen, de vraag is echter hoever ik geraak met onderstaand systeem op Win7 :

Ch+gqgUmFWGpQ55wDpQaZQfNMDKY3CHHR+f+VkgO9vdD4+wAAAABJRU5ErkJggg==
 
daarom dat ik eerder je speccy aan geraden heb ...om dan de gegevens van je systeem hier neer te zetten ...

jij kan gerust de windows7 installeren en gebruiken ..
je dient eerst na te gaan of er al de drivers voorzien zijn ..

jouw moederbord staat vermeld in de lijst die je op deze site vind.Windows 7* Driver Availability for Discontinued Intel® Desktop Boards



opmerking : ik gebruikte eerder zelf de vista chipset driver op mijn windows7 ultimate ....en dit werkte ...
nu ik de windows8 pro gebruik diende ikzelf géén enkele driver zelf te installeren ....
 
Heb ervaring met die Intel borden. Stabiel product maar al vrij oud. Dat moederbord staat inderdaad vermeld in die lijst;
Intel does not currently plan to develop and offer Windows 7 drivers for any of the discontinued
desktop boards listed below.
Maw, GEEN support voor Windows 7.

Ik zou hier geen geld meer insteken. Niet slecht bedoeld, maar gebruik dit systeem met je huidige XP licentie nog zo lang als mogelijk. Je kan XP zelfs blijven gebruiken tot na de lifecycle support van Microsoft, maar dan ben je wel kwetsbaar voor mogelijke OS exploits als je op het internet gaat.
 
Of als je er geen geld voor wilt uitgeven en geen zéér speciale programma's wilt gebruiken, installeer een gratis Linux distributie.
Er is veel mogelijk met een Linux besturing, maar niet alles.
Om een voorbeeld te noemen, een goed uitgebreid videobewerkingsprogramma dat vergelijkbaar is met software voor Windows ben ik nog niet tegengekomen.
Maar wil je een briefje kunnen tikken en een spreadsheet kunnen maken, internetten, mail binnenhalen, een foto kunnen bewerken en een muziekje kunnen afspelen. Dan zou dit een goed alternatief zijn. Gratis en voor niets en behoorlijk veilig.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan