Het nieuwe wachtwoord voor Microsoft-account wordt onjuist bevonden

Status
Niet open voor verdere reacties.
PC werd zonder paswoord opstart.
Na update (16 mei) naar 1803 werd op 17 mei gevraagd een paswoord in te geven.
Code om het opnieuw instellen van wachtwoord ontvagen van Microsoft-accountteam.

In het vergrendelingsscherm werd daarmee de procedure doorlopen tot de melding 'Het wachtwoord voor xxxxxxx@telenet.be is gewijzigd'.

Bij ingeven van het aanvaard wachtwoord in het volgend scherm, verschijnt de melding 'Dit wachtwoord is onjuist.....'

Deze bewerking voerde ik gisteren meerdere keren uit; zelfs tot geen nieuwe code meer gestuurd werd door het account-team.
Vandaag terug vruchteloos geprobeerd.

Hopelijk kan u helpen, waarvoor dank bij voorbaat.

Betrefende PC
2,80 gigahertz Intel Core i7 860
64 kilobyte primary memory cache
256 kilobyte secondary memory cache
8192 kilobyte tertiary memory cache
64-bit ready
Multi-core (4 total)
Hyper-threaded (8 total)


HET eigenaardige is:
- dat er na de update naar 1803 een paswoord gevraagd wordt terwijl dit vroeger nooit nodig was;
- dat na de melding 'Het wachtwoor voor ... is gewijzigd' - dus het nieuwe wachtwoord bestaat en is aanvaard in hun bestanden
DOCH in het volgende scherm wordt het ingegeven en als onjuist beschouwd.
 
Laatst bewerkt:
indien je kort achter elkaar meerdere keren een nieuw wachtwoord aanmaakt via je Microsoft account bestaat de kans dat men dat account gaat blokkeren omdat men er van uitgaat dat men hier met een verdachte persoon te maken heeft die in een ander account tracht te geraken ...jij dient dan effectief via een vragenlijst te bevestigen dat jij de eigenaar bent van dit account .. ***lees met aandacht het volgende maar eens na … https://support.microsoft.com/nl-be/help/17875/microsoft-account-recover
 
Voor zover ik hier kan lezen geeft u uw "aanvaard" wachtwoord (voor uw Microsoft Account) op in uw Telenet Account.
U moet opstarten met uw Microsoft Account en daarin het "aanvaard" wachtwoord of (indien u die hebt) uw pincode ingeven.
 
J.W.
aanmelden via het telenet email adres is zeker mogelijk...indien men deze dus gekoppeld heeft aan het bestaande Microsoft account …





Rolean
ik heb dit hier zojuist ook toegepast ….en ook ik kreeg eerst een foutmelding nadat ik me dus probeerde aan te melden .
[IMG2=JSON]{"data-align":"none","data-size":"full","src":"https:\/\/www.imgdumper.nl\/uploads9\/5aff1bc0a7307\/5aff1bc0a2afd-Ashampoo_Snap_vrijdag_18_mei_2018_20h10m44s_002_.png"}[/IMG2]

daarop diende ik een nieuw wachtwoord in te stellen en me de 7 cijferige bevestigings code te laten toesturen ..


[IMG2=JSON]{"data-align":"none","data-size":"full","src":"https:\/\/www.imgdumper.nl\/uploads9\/5aff2052c61c7\/5aff2052bbe29-Ashampoo_Snap_vrijdag_18_mei_2018_20h43m19s_005_.png"}[/IMG2]

[IMG2=JSON]{"data-align":"none","data-size":"full","height":"16","width":"15","src":"https:\/\/www.imgdumper.nl\/uploads9\/5aff1c77d8e8c\/5aff1c77d24e1-Ashampoo_Snap_vrijdag_18_mei_2018_20h11m53s_003_.png"}[/IMG2]

daarop kreeg ik wederom de vraag om een bevestiging te doen door bv mijn gsm nummer door te geven of een alternatieve email adres welke dus eerder ingegeven werden in mijn Microsoft account … heb je geen van deze dan dient men dit aan te geven om vervolgens een vragenlijst te beantwoorden..
heeft men hier dan bevestigd dat jij het bent dan dient men voor een 2de keer het wachtwoord te veranderen en er op te letten dat deze zeker niet hetzelfde is als die die men eerder al heeft ingegeven ...want dat word dus niet aanvaard .
*hier werd deze dus de 2de keer wel aanvaard aangezien ik 1 hoofdletter minder ingaf ....
[IMG2=JSON]{"data-align":"none","data-size":"full","src":"https:\/\/www.imgdumper.nl\/uploads9\/5aff1db20b417\/5aff1db206c88-Ashampoo_Snap_vrijdag_18_mei_2018_20h20m46s_004_.png"}[/IMG2]
 
Laatst bewerkt:
Heb zo het idee dat sinds de laatste update dat er toch merkelijk meer problemen zijn dan voorheen. Mijn vrouw bv. Kan soms wel en soms niet rechts klikken sinds de nieuwste build.
 
Qtex

Je aangehaalde procedure werd door lopend vanaf het vergrendelingsscherm uitgevoerd - daarna wordt een cijfercode bezorgd door het microsoft-accountteam via email (uiteraard op een andere PC), gsm of telefoon.
De cijfercode geeft toegang tot de aanmaak van een nieuw paswoord in het vergrendelingsscherm.
Na aanvaarding van het gemaakte paswoord, komt melding 'Het wachtwoord voor xxxxxxx@telenet.be is gewijzigd'. (het vermelde email = de naam van het betreffende Micorosft -account)
Echter bij ingeven van dit nieuwe paswoord in het volgende vak - resulteert dit in de melding 'Dit wachtwoord is onjuist.....'

HET eigenaardige is:
- dat er na de update naar 1803 een paswoord gevraagd wordt terwijl dit vroeger nooit nodig was;
- dat na de melding 'Het wachtwoor voor ... is gewijzigd' (= in de aanduiding dat het nieuwe wachtwoord bestaat en is aanvaard in hun bestanden)
DOCH in het volgende scherm wordt het ingegeven en als onjuist beschouwd.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
als jij de melding krijgt dat dus het wachtwoord voor ------@telenet.be gewijzigd is dan dien je ook op de andere pc dit wachtwoord te gebruiken indien jij ook de andere pc beheert..
*heb hier meerdere test systemen via VMWare en als ik dus hier op het hoofdsysteem me een ander wachtwoord aanmaakt dan geld dit ook voor al mijn accounts op mijn test systemen welke ook dus de Windows 10 draaien.
 
  • Leuk
Waarderingen: Jdr
Qtex

De nog werkende PC start ook zonder wachtwoord, zelfs na update naar versie 1803.

De aanvraag voor de cijfercode om het wachtwoord te wijzigen gebeurde vanop de falende PC in het vergrendelingsscherm.

Via de Aan/Uit (onderaan links in het vergrendelingsscherm) ' Shift + Opnieuw opstarten' komt men in een menu met meerdere keuze, DOCH altijd op te starten met Wachtwoord.
 
Dit onderstaande scherm krijg je dus te zien …

[IMG2=JSON]{"data-align":"none","data-size":"full","src":"https:\/\/www.imgdumper.nl\/uploads9\/5b00b5e38094a\/5b00b5e373846-Ashampoo_Snap_zondag_20_mei_2018_01h30m31s_003_.png"}[/IMG2]

dit scherm krijg je te zien indien jij je aanmeld met een wachtwoord ...
aangezien je eerder zei nooit geen aangemaakt te hebben ,word je veronderstel ik dan ook aangemeld via je Microsoft account .
zie jij deze 2 opties beneden dan heb je de keuze ook om je via een pin code aan te melden ...deze optie dien je dan eerst uit te zetten via je andere pc .
m.a.w . dien jij je op je andere pc dan weer aan te melden via je Microsoft account om deze optie uit te zetten .
 
  • Leuk
Waarderingen: Jdr
Qtex,

Op werkende HP-computer staat bij 'Accounts' vermeld 'Windows Hello is niet beschikbaar op deze PC.
Het vermelde xxxx@outlook.com werd bij de ingebruikname geopend, doch nooit benut - Outlook staat niet op PC.

Soms (zoals nu) worden met Thunderbird emails opgevraagd voor xxxxx@telenet.be.

Accounts zijn nooit mijn dada geweest.

Na up-date naar 1803 is direct een AOMEI-backup gemaakt.
Nu loopt restore - op hoop van zegen.
 
ook hier kan ik "hello " niet gebruiken omdat deze systemen niet in aanmerking komen … de systemen die daar voor in aanmerking komen vind je hier ..

ik hoop voor u mee dat het verholpen is na het terug plaatsen van de Aomei backup.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan