Tools Het programma Acronis True Image 2014 werkt niet naar behoren

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hallo beste mensen,
Al geruime tijd gebruik ik het programma Acronis True Image 2014 i.c.m. Windows 10. De laatste tijd heb ik een probleem met het terugzetten van een bestaande Image. Het probleem doet zich m.n. voor bij het ingezette poging tot herstel, op het moment dat het Systeem opnieuw moet opstarten. Dat gebeurt n.l. niet. Het lijkt wel op het systeem blijft hangen bij de melding: Starting Acronis Uefi Loader. Dan gebeurt er dus verder helemaal niets. Natuurlijk heb ik zelf al eens verder gekeken op Internet, wat er hier aan de hand kan zijn en ik kwam tegen dat de Secure Boot in de Bios op "Disable" dient te staan. Dat heb ik dan ook nagekeken, maar de Mode staat op gewoon op Disable. Dus dat is kennelijk niet de oorzaak. Ook heb ik nog een ander herstel-programma " AOMei Backup" geprobeerd en daar doet zich dit probleem precies zó voor. Ik kom er niet meer uit maar ik hoop toch vurig, dat iemand op dit Forum dit probleem herkent en mij goede raad kan geven. Ik hoor het nog zeer graag.
Met vriendelijke groet,
Cor Jansen
 
wat ik me afvraagt is hoe je deze image terug zet ..is dit opgestart van uit het programma acronis zelf of werd er hier gebruik gemaakt van de acronis rescue cd/usb stick of via de acronis startup recovery manager onder de F11 toets indien deze geactiveerd is ..
vanuit het programma Acronis zelf is het niet mogelijk indien je een uefi systeem gebruikt .. je secure boot houd dit dus tegen ..
er dient dus buiten Windows om gestart te worden met behulp van een acronis opstart medium cd/usb stick of via de F11 toets welke te activeren is onder tools en untilities
 
wat ik me afvraagt is hoe je deze image terug zet ..is dit opgestart van uit het programma acronis zelf of werd er hier gebruik gemaakt van de acronis rescue cd/usb stick of via de acronis startup recovery manager onder de F11 toets indien deze geactiveerd is ..
vanuit het programma Acronis zelf is het niet mogelijk indien je een uefi systeem gebruikt .. je secure boot houd dit dus tegen ..
er dient dus buiten Windows om gestart te worden met behulp van een acronis opstart medium cd/usb stick of via de F11 toets welke te activeren is onder tools en untilities
 
Dank voor jouw reactie Qtex en ik wil niet eigenwijs zijn, maar in het verleden heb ik toch echt vanuit het programma zelf, een herstel gedaan, meerdere malen zelfs. Opvallend is ook, dat bij een soortgelijk programma hetzelfde gebeurt onder gelijke omstandigheden. Dat gezegd hebbende, blijft het voor mij een groot raadsel, waarom er zowel door Acronis als door AOMei niet wordt doorgestart, om de herstel procedure te beginnen. Wie het weet mag het zeggen. Gráág zelf,
Groetjes,
Cor
 
wat is de bedoeling van een quote zonder een eigen reactie toe te voegen ..
daarbij werd er maar 1 antwoord gegeven en hoefde deze "quote" niet .. een quote dient voornamelijk indien het gehele topic onoverzichtelijk geworden is door bijvoorbeeld meerdere antwoorden te krijgen van meerdere personen .
 
in het verleden was dit zeker nog mogelijk met name onder versie 1903 build 18362.418 of eerdere versies ..
ik heb echter geen antwoord van je gekregen en ga er van uit dat je dus géén opstart medium gebruikt .
 
Sorry voor de late reactie Qtex, ik heb vroeger inderdaad vanuit het programma (Acronis) zélf en meerdere malen met goed gevolg een herstelprocedure met Acronis gedaan maar begrijp ik nu goed dat met de laatste Windows 10 versies (versie 2004) dít niet meer mogelijk is en er dus altijd een opstart medium dient te worden gebruikt? Ik hoor het nog graag.
Met vriendelijke groet,
Cor Jansen
 
dat je via een opstartmedium dient op te starten was nog voor versie 2004 het geval indien je acronis true image niet de nieuwste is ..
zelf gebruik ik de 2013 en jij dus de 2014 beiden zijn verouderd maar nog steeds te gebruiken via een opstart medium het zijnde een cd of een usb stick .
 
Oh, ik dacht dat je Windows versie 2004 bedoelde. Zover ik mij kan herinneren heb ik ook Acronis 2014 zonder opstartmedium gebruikt (vanuit het programma zelf dus), maar ik kan mij vergissen🤷‍♂️.
Groetjes,
Cor
 
Nou, tot mijn verbazing heb ik gisteren bij wijze van experiment Acronis universal restore gebruikt en die heeft bij het gelukte herstel een (ook) aanwezige Image van AOMei gebruikt, overigens zonder dat ik dat als voorkeur had opgegeven. Af en toe begrijp ik helemaal niets van sommige herstel procedures, maar zolang als het herstel desondanks toch lukt, laat ik het maar zo. Nog bedankt voor het meedenken Qtex
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan