Status
Niet open voor verdere reacties.

Mik

Medewerker
Forumleiding
Ik heb een extern schijfje van 150GB. Reeds 2 maal kreeg ik de melding dat de data die er op staat niet meer kan gevonden worden en bijgevolg dat de schijf moet geformatteerd worden.
Graag had ik geweten met welk programma ik de toestand van die schijf kan zien.
Diskinfo laat me die schijf niet zien. Ik heb nog andere schijven en daarvan worden er wel een deel gezien. Een ander deel ook weer niet.
Het schijfje wordt gebruikt om films op te zetten die ik meeneem op weekend. Dus dat de data verloren gaat is niet zo heel erg. Ik heb die nog altijd staan op mijn interne schijf.
Maar vind dit toch vervelend. Daarom mijn vraag.
Een laptopschijfje, IDE of SATA wordt niet gezien.
Een schijf externe schijf SATA van 3GB wordt wel gezien.
 
het heeft niets te maken met de verschillende grootte ...hier worden al mijn schijven vermeld door crystaldisk ...ook de externe schijven ...behalve natuurlijk de usb stick's.. de schijven zijn van verschillende grootte .

Ashampoo_Snap_2017.04.03_20h47m54s_001_.jpg
 
Dan zal het aan het programma Crystaldiskinfo liggen dat de schijven niet zichtbaar zijn en daar is dan niet zo veel aan te doen.
Vraag me niet de reden waarom deze software de schijf niet ziet want dat antwoord moet ik je schuldig blijven.
 
Dan zal het aan het programma Crystaldiskinfo liggen dat de schijven niet zichtbaar zijn en daar is dan niet zo veel aan te doen.
Vraag me niet de reden waarom deze software de schijf niet ziet want dat antwoord moet ik je schuldig blijven.

De enige reden dat ze door Crystaldiskinfo niet gezien worden zal volgens mij liggen in de capaciteit. Een kleine schijf van 150GB wordt niet gedetecteerd. eentje van 2TB wél. Allen zijn met NTFS geformatteerd. Dat is het enige verschil die ik er in zie.
Maar ik denk dat ik die schijf dus best vervang door een nieuwe. Dat zal dus wel minimaal eentje worden van 500GB. Trouwens zopas eentje van 500GB in 2.5" geprobeerd en die wordt ook gezien.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan