Status
Niet open voor verdere reacties.

swake

Niet meer actief
Naar aanleiding van dit topic http://www.pctuts.be/f347/virusscanner-mbam-verminkt-windows-computers-43863/#post159091 , en de reactie van Pluis
Nu je het toch over taalverschillen hebt, ik moest het woord "kemel" zelfs even opzoeken in het woordenboek.
Ik geloof niet dat iemand bij mij in de buurt dit woord ooit gebruikt.
heb ik dit topic gestart "Hoe zeggen julllie het?"

Een voorbeeldje
Hier bij ons zeg je tegen iemand die stilletjes praat en hem of haar dan niet begrijpt. Wil je eens wat harder klappen , terwijl men ergens anders zal zeggen , wil je wat luider spreken.
Stel je voor, twee jonge moeders met hun kindje bij zich ontmoeten elkaar , en de ene zegt tegen de andere. Hoe gaat het met jouw kleine, de mijne die klapt al zeer goed.
 
Als iemand stilletjes praat, zeggen ze bij ons: Trek je muil eens wat verder open.
Al betwijfel ik dat je dit tegen een kleine zal zeggen.
 
Naar aanleiding van dit topic http://www.pctuts.be/f347/virusscanner-mbam-verminkt-windows-computers-43863/#post159091 , en de reactie van Pluis
heb ik dit topic gestart "Hoe zeggen julllie het?"

Een voorbeeldje
Hier bij ons zeg je tegen iemand die stilletjes praat en hem of haar dan niet begrijpt. Wil je eens wat harder klappen , terwijl men ergens anders zal zeggen , wil je wat luider spreken.
Stel je voor, twee jonge moeders met hun kindje bij zich ontmoeten elkaar , en de ene zegt tegen de andere. Hoe gaat het met jouw kleine, de mijne die klapt al zeer goed.

Ja, in Zwevegem klappen we allemaal. Klapt e ke wa luujder. Of spreek eens wat luider.

Trouwens, betreffende die kemel, er is een echte spreuk hierover hoor. En die luid inderdaad "Een kemel schieten."

Zie hier ook eens op het woordenboek.

Weet ge trouwens als ge gaat jagen en ge ziet een kemel. Legt aan, schiet en mist. Weet ge wat ge dan hebt geschoten? Inderdaad, "Een kemel"
 
men heeft het hier niet over een kemel ( geschreven met een ( m ) men heeft het hier over een kernel geschreven met ( r n)=( rn)
 
@ Ddragon neem de link in de post van Swake en het word je duidelijk.
 
men heeft het hier niet over een kemel ( geschreven met een ( m ) men heeft het hier over een kernel geschreven met ( r n)=( rn)

De post gaat dus wel over een keMel en niet keRNel. Zie post van Swake.
 
In de post waarover Swake begint verwijst hij naar dat topic met de melding dat ze een kemel geschoten hebben.
Zie de verwijzing in post 3 hier van mij naar het woordenboek.

I know. Was daar niet op bedoeld. Maar op de post van qtex...
 
sorry mijn fout , ik dacht dus dat Mik het over kernel had maar kemel neerschreef...
zelf heb ik moeite om kernel/kemel uit één te houden ! ( gezichts bedrog met de 3 beentjes)
 
toegeven, wij zijn, soms tegen wil en dank meertalig.ik woon al heel lang in A'pen, ben gastarbeider uit Oudenburg (Oostende). en toch wordt ik als werkkracht in A'pen graag gezien, zijn wij dan vlijtiger dan A'penaars, creatiever, multifunctioneel, ....

En en ik heb het graduaat electronica gelopen in ...... Oostende ...... Kortrijk .............Gent.................................................néje in Turnhout!
Zin voor avontuur? ....misschien, het zit in ons bloed!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan